Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador LP750-4 SV je venku: lehčí, silnější a divočejší
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Přesně 50 k navrch a 50 kg dolů má SV proti standardu. Ve výsledku jde o nejrychlejší silniční Lambo historie.
Doplněno 3. 3.: Automobilka Lamborghini během noci uvolnila další detaily k novému Aventadoru SV spolu s dalšími fotografiemi. Dozvěděli jsme se zejména, že maximálka má být „přes 350 km/h” a také jak moc efektivní jsou změny na karoserii. Podle výrobce je Aventador SV o 150 % aerodynamicky efektivnější a přítlak je komplexně větší dokonce o 170 %.
Vůz byl upraven tak moc, že dokonce i karbonová vana, která je jeho základem, má jiné výrobní číslo než u standardního Aventadoru. Za tím ale stojí spíš přední a zadní rámy, které se na ni šroubují - ty jsou lehčí a dost možná si vyžádaly drobné změny na monokoku. Motor nabídne maximum výkonu v 8 400 otáčkách, tedy jen těsně pod omezovačem, a standardem budou karbon-keramické brzdy.
Aventador je na trhu již pěkných pár let, jeho oficiální představení proběhlo v roce 2011 na ženevském autosalonu. A letošní ženeva ukazuje jeho ostřejší variantu, označenou Aventador LP750-4 SV. Ano, čtete správně, 6,5litrový dvanáctiválec tohoto rudého stroje má 750 koní, o padesát více než v základní verzi, a posílá je - jak jinak - na všechna čtyři kola.
Kromě toho tu je 690 Nm točivého momentu a také je Aventador SV oproti tomu „standardnímu” také o 50 kilogramů lehčí, váží 1 525 kg, a je postaven tak, aby byl ostřejší a rychlejší. Ostatně, rychlost je dobře vidět i v číslech - zrychlení na stovku se odehraje za 2,8 vteřiny, zhruba o jednu desetinu rychleji, než to trvá stávajícímu Aventadoru. Maximálka činí 349 km/h.
Větší ztrátu má však Aventador SV slabšímu bratrovi nadělit v zatáčkách, kde se nejvíce projeví vylepšená aerodynamika a také nižší hmotnost. Vidíme nejen nová kola, ale také úplně nový přední nárazník, který bude patrně zajišťovat lepší přítlak na přední nápravě. Jsou tu také nové prahy, které budou pravděpodobně mít stejný úkol o kousek blíže k zádi. Zadní nárazník také doznal obrovských úprav, vidíme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku uprostřed a změny pro lepší proudění vzduchu za autem všude okolo. A o kousek výše je nastavitelné a vpravdě nepřehlédnutelné křídlo.
Výfukový systém je jednou z novinek oproti „běžnému” Aventadoru. Byl vyvinut kompletně nově s cílem co nejvíc snížit zpětný tlak, aby mohl atmosférický dvanáctiválec lépe dýchat. Nové je také adaptivní odpružení, které v zatáčkách upravuje tuhost tlumičů průběžně podle aktuálních podmínek. A také tu je elektromechanické řízení z menšího Huracánu. Než začnete hovořit o ztrátě citu ve volantu, jakkoliv možná budete mít pravdu, je potřeba dodat, že tento systém je oproti posilovači řízení ve stávajícím Aventadoru lehčí.
Úsporám hmotnosti padl za oběť také informačně-zábavní systém, standardní sedadla a dveřní panely. Sedadla jsou nová a karbonová, stejně jako ony výplně dveří. Zmizel také koberec a byl nahrazen materiálem nazvaným Carbon Skin, kterým je potažen strop a část interiéru. Podle automobilky je tato novinka měkká na dotek, ale lehká a velmi odolná. Holý karbon je ale v interiéru také vidět, například na středovém tunelu. A řidič bude před sebou mít nový displej, fungující jako přístrojový štít.
Začátek výroby by na sebe neměl nechat dlouho čekat, hovoří se o jaru tohoto roku. A není nepravděpodobné, že už nyní bude možno složit zálohu, pokud budete při komunikaci s Lamborghini dostatečně přesvědčiví. Cena tohoto stroje je už také známa - začíná na 327 tisících Eur, tedy asi 8,8 milionu korun bez DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






















Nové SuperVeloce se v Ženevě ukázalo ve žluté barvě
Kompletní fotosada ukazuje nový Aventador SV ze všech možných stran
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejnovější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
včeraData servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
včeraChevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
včeraPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
včeraReakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 03.30. 23:01 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 03.30. 21:41 - jerry
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch