Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador LP700-4 plně odhaleno
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lamborghini po neuvěřitelném kvantu úniků konečně strhlo plachtu ze svého nejnovějšího supersportu. Má býčí vzhled, býčí jméno i býčí sílu.
Možná vám dnes Lamborghini Aventador přijde jako starý známý, ale toto je opravdu jeho první úplné oficiální představení. V předchozích dnech ovšem uniklo automobilce tolik materiálů, že jsme o voze mohli ještě před jeho premiérou zjistit prakticky vše. Rekapitulace všech dosavadních úniků týkajících se Aventadoru by dala na druhé pokračování Dalimilovy kroniky, a tak na tomto místě zmiňme jen ty dva nejbizarnější - český ceník vozu a jeho fotografie z ženevského výstaviště, které bude otevřeno teprve dnes ráno.
Ale zanechme daleké minulosti a podívejme se na to, co nového jsme se o Aventadoru dozvěděli v posledních hodinách. V kostce můžeme říci: nic moc, to podstatné už opravdu zaznělo a nejzajímavější je tak na oficiálním představení nakonec plná sada kvalitních fotografií vozu ze všech stran. Pár nových informací se k nim ale přece jen přidalo, a tak si zrekapitulujme vše podstatné.
Již z minulosti víme, že Aventador se vyznačuje lehkou konstrukcí. Ta využívá monokoku z karbonovými vlákny vyztužených plastů o hmotnosti pouhých 147,5 kilogramu. Na něj navazují přední a zadní hliníkový rám a celý základní stavební kámen vozu tak váží 229,5 kilogramu. Ani vnější kabátek vozu nebude z nejtěžších - kapota motoru, zadní spojler a zadní blatníky jsou karbonu, přední kapota, přední blatníky a dveře jsou pak z hliníku. Lehký je navíc i motor a další funkční části, ke kterým se teprve dostaneme, a tak celý vůz váží s ohledem na jeho třídu a výkon velmi solidních 1 575 kg „suché” hmotnosti, přičemž 43 % z ní připadá na přední a 57 % na zadní nápravu.
Aventador přitom opravdu není malé auto. Na délku měří 4 780 mm, na šířku 2 030 mm a na výšku 1 136 mm. U rozvoru náprav svítí hodnota 2 700 mm a rozdchod kol činí 1 720 mm vpředu a 1 700 mm vzadu. Když už jsme u rozměrů, sluší se napravit nedávnou dezinformaci, která se objevila ve výše odkazovaném českém ceníku - vůz bohužel nemá nádrž na 150 litrů, ale jen na 90, což při rychlé jízdě bude znamenat dojezd okolo 200 kilometrů a při volnější 300-400 kilometrů. Tedy ne mnoho, zvláště uvážíme-li, že jen samotný motor pracuje s 13 litry oleje a 25 litry chladící kapaliny...
Právě motor je jednou z nejzajímavějších částí Aventadoru. Při hmotnosti 235 kilogramů a atmosférickém plnění představuje se svými 6 498 cm3 objemu a 700 koňmi výkonu dosahovanými při 8 250 ot./min hotovou jadernou elektrárnu. Agregát je pochopitelně výrazně podčtvercový s vrtáním 95 a zdvihem 76,4 mm, kompresní poměr pak činí 11,8:1.
Škoda jen, že výkon je na všechna čtyři kola (s pneumatikami 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu) přenášen výlučně přes novou automatickou převodovku ISR se sedmi stupni (nejde ale o dvouspojkové ústrojí) a manuální řazení zůstane u vozu leda nesplnitelným snem. Ostatně i uspořádání interiéru dává jasně najevo, že s přímým řazením se v něm od začátku vývoje nepočítá.
Na úžasných dynamických parametrech vozu to ale pochopitelně nemění - již dříve avizovaná stovka za 2,9 sekundy a maximální rychlost 350 km/h byly včera potvrzeny i samotným Lamborghini. O krocení takového temperamentu se starají karbon-keramické brzdy na všech kolech. Vpředu disponují kotouči o rozměrech 400 x 38 mm, vzadu pak 380 x 38 mm, třmeny jsou vpředu šesti- a vzadu čtyřpístkové. Pro úplnost se sluší dodat i normovanou spotřebu paliva - 27,3 litru benzinu ve městě, 11,3 litru mimo město a 17,2 litru v kombinaci.
Kvalitu sportovní jízdy se budou snažit vylepšit i různí elektroničtí pomocníci. Vůz má adaptivní tlumiče, různé stupně ostražitosti ESP, nastavitelnou agilitu posilovače řízení i rychlosti řazení. To vše je ovlivňováno přes tzv. Drive Select Mode, tedy nastavení režimu jízdy, které má tři stupně - Strada, Sport a Corsa. Kdyby snad někdo tápal na výrazem těchto slov, pak první bude vhodný na silnici pro běžné ježdění, druhý na ostřejší cesty po veřejných komunikacích a třetí bude doma na závodním okruhu.
K designu vozu se snad již nebudeme vracet, jde o jakousi kombinaci pojetí předchozího Murciélaga a jeho klonu Reventon spolu s prvky nedávného konceptu Sesto Elemento. Výsledkem jsou agresivní, složité tvary, které ale přesto působí elegantněji, než tomu bylo u dosavadních Lamborghini. Vnitřek je pak ztvárněn vcelku decentně, když očividně klade důraz spíše na kvalitu než oslnivý design.
Cenu Aventadoru již pár dní známe - v Evropě bude činit 255 tisíc Eur bez daně z přidané hodnoty a jak jsme předpokládali, k prvním zákazníkům se má dostat na sklonku letošního léta. Další detaily vozu můžete zkusit vykoumat z několika nových fotografií, které samozřejmě přikládáme. Živé fotografie přímo ze Ženevy najdete v našem fotospeciálu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 2 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 3 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 5 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva