Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador 2013: eko býk pojede jen na 6 válců a dostane start-stop
30.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Potřebuje supersport formátu Aventadoru šetřit benzín deaktivací válců a vypínáním motoru na křižovatkách? Jistěže nepotřebuje, nicméně musí.
Aventador LP700-4 má za sebou fantasticky úspěšný úvod kariéry. Lamborghini se před týdnem a něco pochlubilo už tisícím vyrobeným a prodaným vozem. Automobilce přitom k překonání tohoto milníku stačilo pouze patnáct měsíců, a pokud si nedokážete dost dobře představit, co to pro Italy znamená, tak vězte, že Murciélago potřebovalo k dosažení stejné mety téměř dvojnásobek času.
Jeden by řekl, že v Lamborghini můžou v naprosté pohodě spokojeně pracovat na modernizaci, případně přemýšlet, jak by mohl vypadat nástupce, se kterým se údajně počítá někdy v roce 2020. Jenže první menší facelift je údajně za dveřmi. Tvrdí to švédský Auto motor a sport a jejich informace, zakládají-li se na pravdě, vyznívají jako hodně, hodně špatný vtip.
Kolegové ze severu Evropy uvádí, že přepracovaný Aventador je téměř hotový a možná se objeví už v Paříži. Po vizuální stránce se mnoho nezmění, stroj má vypadat prakticky stejně, k mání ale bude karbonový exteriérový paket, který u některých komponentů zviditelní kompozity chybějícím lakováním. Lambo dále dostane nová kola Dione v barvě Silver, Black a Titanium s pneumatikami o rozměru 255/20 ZR20 vpředu a 355/25 ZR21 vzadu.
Pro koho je to málo, nějaká ta uhlíková vlákna zapékaná v pryskyřici se na přání můžou objevit ve větší míře rovněž v kabině, a podle AMS vůz dostane také jinou grafiku digitálně zobrazovaných budíků, aby bylo možné snaze odečítat třeba rychlost. Překvapivě jisté změny měly proběhnout také na podvozku. Aventador získal poněkud tužší pružiny švédské značky Lesjöfors a poněkud poddajnější stavitelné tlumiče Öhlins identického původu.
A teď k těm méně příjemným zprávám. Švédové napsali, že Aventador dostal systém deaktivace šesti válců, který má být aktivní od rychlosti 130 až 135 km/h. V tomto režimu má být schopen uspořit 20 procent paliva a řidič si prý odpojení ani nevšimne. Tato technika má být součástí standardní výbavy, a pokud hledáte kalendář, jestli náhodou není apríl, tak byste asi měli vědět, že bude hůř. Součástí auta je totiž také systém start-stop.
K opětovnému nastartování má vůz využívat místo akumulátoru kondenzátor, a právě díky zmenšení baterky vůz uspoří na váze tři kilogramy. Lamborghini slibuje, že motor naskočí během pouhých 180 milisekund, o 50 ms rychleji než má zvládnout obdobný systém již montovaný do některých Ferrari, ačkoli je otázkou, pro koho to má být útěcha. To samé asi platí pro fakt, podle kterého se průměrná spotřeba Aventadoru modelového roku 2013 sníží oproti současnému stroji z 17,2 na rovných šestnáct litrů na sto. Tedy ne že by nižší spotřeba bylo něco špatného (jakkoli je otázka, jak moc bude tahle změna reálná), tohle je ale cena, která skutečné příznivce zabolí.
Poslední novinkou je program prodloužené záruky Lamborghini Extended Warranty, který za patřičný příplatek umožní natáhnout garanci ze standardních tří roků na čtyři až pět let při neomezeném počtu kilometrů.
Přestože o tak brzké modernizaci, navíc zavádějící systém deaktivace a stop-start, máme jisté pochybnosti, informace švédský kolegů jsou až děsivě podrobné. S ohledem na jejich jistě dobré kontakty u firem Öhlins a Lesjöfors máme neblahé tušení, že tohle nebude výmysl, ale tvrdá emisně regulační realita.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.




Tohle by měl být hlavní důkaz - kola, tachometr a také ikona systému deaktivace válců: Aventador modelového roku 2013
Na trhu je pouze patnáct měsíců a už má naplánovanou radikální změnu
Zdroj: Auto Motor Sport Švédsko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 3 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 5 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 6 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva