LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní

Italský extrémista nabízí ve srovnání se standardem více než dvojnásobný přítlak. Zároveň je rychlejší, veřejné silnice jsou mu však zapovězeny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní

3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italský extrémista nabízí ve srovnání se standardem více než dvojnásobný přítlak. Zároveň je rychlejší, veřejné silnice jsou mu však zapovězeny.

Po měsících spekulací byla dnes konečně odhalena okruhová verze Ferrari LaFerrari. Oproti předchozím informacím přitom dochází k lehké úpravě názvu, neboť vůz ponese přídomek FXX K. Poslední písmenko v řadě přitom odkazuje na kinetickou rekuperaci energie neboli KERS. Tato jednotka byla přeladěna na 190 koní, což vůči standardnímu provedení představuje nárůst o 17 koní. Mimo to se posílení dočkal také 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec, jenž nyní produkuje 860 koní, o šedesát koníků více než silniční model.

Výsledkem tohoto posílení je celkový výkon 1 050 koní, se kterým přichází více než 900 Nm točivého momentu. Tento výkon by podle všech zvěstí i reputace programu FXX měla být spárována s nižší hmotností, konkrétní údaj ovšem Ferrari bohužel neodhalilo. Známa pak nejsou ani data o jízdní dynamice, s ohledem na celou řadu modifikací by ovšem stovka za 2,5 sekundy nemusela být problémem, stejně jako nejvyšší rychlost přesahující 350 km/h.

Od spekulací se ale raději přesuneme k ověřeným faktům, přičemž začít můžeme s venkovními rozměry. Ty počítají s délkou 4 896 milimetrů a šířkou 2 051 mm, pročež tu máme oproti standardu nárůst o 194 mm, respektive o 59 mm. Rozvor 2 650 milimetrů a výška 1 116 mm již zůstaly zachovány, přesto ovšem LaFerrari FXX K takřka líže zemi. Důvodem je spodní část předního nárazníku, jež vůči sérii poklesla o 30 milimetrů.

Tento prvek společně s modifikovanými bočními prahy, dvoudílným zadním křídlem a mohutným difuzorem upravuje proudění vzduchu pod a kolem vozu, pročež byl snížen koeficient odporu vzduchu o výrazných 50 procent. Zlepšen byl zároveň i přítlak při rychlosti 200 km/h, který u okruhového modelu činí 540 kilogramů. Sériová verze ve stejném tempu dosahuje „pouze“ 230 kg.

Zmínit pak ještě můžeme speciální okruhové pneumatiky Pirelli P-Zero, které jsou osazeny senzory monitorujícími akceleraci, teplotu i tlak. Za nimi pak prosvítají karbon-keramické brzdy Brembo, tím se ovšem od vzhledu dostáváme k mechanice. Ta přitom počítá se speciální kalibrací trakční kontroly, se kterou spolupracuje elektronický diferenciál či ABS. To lze ovládat tlačítkem na volantu.

Zajímavá je pak změna na podvozku, který namísto standardních zadních dvojitých lichoběžníků dostal novou víceprvkovou nápravu. Opomenout nesmíme ani zásahy do pohonné jednotky, které k výše zmíněnému vyššímu výkonu dopomáhají nové hřídele, přepracované sání či upravený zdvih ventilů, který spoléhá na mechanická zdvihátka namísto hydraulických.

Dále LaFerrari FXX K dostalo nový výfukový systém, kterému již nic nebrání v maximálním zvukovém projevu, systém HY-KERS pro změnu počítá se čtyřmi různými režimy, mezi nimiž lze přepínat. Mód Qualify přitom počítá s maximem výkonu na krátkou vzdálenost, zatímco Long Run pokrývá delší trasy. Manual Boost je určen k předjíždění, Fast Charge pak k rychlému dobíjení.

Ač přitom některé režimy hovoří o opaku, Ferrari v tiskové zprávě udává, že FXX K nebude nikdy zapojeno do mezinárodních i lokálních závodů. Místo toho nabídne přibližně 30 šťastlivcům nekompromisní svezení v rámci programu, který se natáhne na příští dva roky. Tím nám ovšem stávající informace končí, další snad budou známé po „veřejném” (alespoň trochu...) debutu v Abú Dhabí.


LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní - 1 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 01LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní - 2 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 02LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní - 3 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 03LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní - 4 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 04LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní - 5 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 05LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní - 6 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 06
Ferrari LaFerrari FXX K se dočkalo řádného přepracování karoserie, pod kterou nově nabízí 1 050 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše