Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní
3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský extrémista nabízí ve srovnání se standardem více než dvojnásobný přítlak. Zároveň je rychlejší, veřejné silnice jsou mu však zapovězeny.
Po měsících spekulací byla dnes konečně odhalena okruhová verze Ferrari LaFerrari. Oproti předchozím informacím přitom dochází k lehké úpravě názvu, neboť vůz ponese přídomek FXX K. Poslední písmenko v řadě přitom odkazuje na kinetickou rekuperaci energie neboli KERS. Tato jednotka byla přeladěna na 190 koní, což vůči standardnímu provedení představuje nárůst o 17 koní. Mimo to se posílení dočkal také 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec, jenž nyní produkuje 860 koní, o šedesát koníků více než silniční model.
Výsledkem tohoto posílení je celkový výkon 1 050 koní, se kterým přichází více než 900 Nm točivého momentu. Tento výkon by podle všech zvěstí i reputace programu FXX měla být spárována s nižší hmotností, konkrétní údaj ovšem Ferrari bohužel neodhalilo. Známa pak nejsou ani data o jízdní dynamice, s ohledem na celou řadu modifikací by ovšem stovka za 2,5 sekundy nemusela být problémem, stejně jako nejvyšší rychlost přesahující 350 km/h.
Od spekulací se ale raději přesuneme k ověřeným faktům, přičemž začít můžeme s venkovními rozměry. Ty počítají s délkou 4 896 milimetrů a šířkou 2 051 mm, pročež tu máme oproti standardu nárůst o 194 mm, respektive o 59 mm. Rozvor 2 650 milimetrů a výška 1 116 mm již zůstaly zachovány, přesto ovšem LaFerrari FXX K takřka líže zemi. Důvodem je spodní část předního nárazníku, jež vůči sérii poklesla o 30 milimetrů.
Tento prvek společně s modifikovanými bočními prahy, dvoudílným zadním křídlem a mohutným difuzorem upravuje proudění vzduchu pod a kolem vozu, pročež byl snížen koeficient odporu vzduchu o výrazných 50 procent. Zlepšen byl zároveň i přítlak při rychlosti 200 km/h, který u okruhového modelu činí 540 kilogramů. Sériová verze ve stejném tempu dosahuje „pouze“ 230 kg.
Zmínit pak ještě můžeme speciální okruhové pneumatiky Pirelli P-Zero, které jsou osazeny senzory monitorujícími akceleraci, teplotu i tlak. Za nimi pak prosvítají karbon-keramické brzdy Brembo, tím se ovšem od vzhledu dostáváme k mechanice. Ta přitom počítá se speciální kalibrací trakční kontroly, se kterou spolupracuje elektronický diferenciál či ABS. To lze ovládat tlačítkem na volantu.
Zajímavá je pak změna na podvozku, který namísto standardních zadních dvojitých lichoběžníků dostal novou víceprvkovou nápravu. Opomenout nesmíme ani zásahy do pohonné jednotky, které k výše zmíněnému vyššímu výkonu dopomáhají nové hřídele, přepracované sání či upravený zdvih ventilů, který spoléhá na mechanická zdvihátka namísto hydraulických.
Dále LaFerrari FXX K dostalo nový výfukový systém, kterému již nic nebrání v maximálním zvukovém projevu, systém HY-KERS pro změnu počítá se čtyřmi různými režimy, mezi nimiž lze přepínat. Mód Qualify přitom počítá s maximem výkonu na krátkou vzdálenost, zatímco Long Run pokrývá delší trasy. Manual Boost je určen k předjíždění, Fast Charge pak k rychlému dobíjení.
Ač přitom některé režimy hovoří o opaku, Ferrari v tiskové zprávě udává, že FXX K nebude nikdy zapojeno do mezinárodních i lokálních závodů. Místo toho nabídne přibližně 30 šťastlivcům nekompromisní svezení v rámci programu, který se natáhne na příští dva roky. Tím nám ovšem stávající informace končí, další snad budou známé po „veřejném” (alespoň trochu...) debutu v Abú Dhabí.
Ferrari LaFerrari FXX K se dočkalo řádného přepracování karoserie, pod kterou nově nabízí 1 050 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva