Lady se poprvé dočkají vskutku výkonného motoru, má je pozvednout do vyšších sfér

Nečekejme nic jako dvanáctiválec, pochopitelně, pořád se bavíme o levné značce nabízející obyčejná auta. Přesto je třeba říci, že na její poměry bude 150koňové turbo hodně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lady se poprvé dočkají vskutku výkonného motoru, má je pozvednout do vyšších sfér

8.7.2021 | Petr Prokopec

Lady se poprvé dočkají vskutku výkonného motoru, má je pozvednout do vyšších sfér

/

Foto: Renault

Nečekejme nic jako dvanáctiválec, pochopitelně, pořád se bavíme o levné značce nabízející obyčejná auta. Přesto je třeba říci, že na její poměry bude 150koňové turbo hodně.

Nabídka Lady se v posledních letech značně rozrostla. Platí to nicméně pouze o modelech, nikoliv o pohonných jednotkách. V tomto ohledu zde i nadále máme poměrně skromné portfolio, jenž počítá pouze s atmosférickými benzinovými agregáty o 1,6- až 1,8litrovém objemu. Prezident AvtoVAZu Nicolas Maure nicméně na právě probíhající výstavě Innoprom 2021 v Jekatěrinburgu potvrdil, že během příštích let se nabídka rozšíří o 1,33litrový přeplňovaný agregát H5Ht.

Tato pohonná jednotka pochopitelně není zcela nová a nestojí za ní ani Rusové. Místo toho jde o agregát Renaultu, který byl vyroben ve spolupráci s Nissanem a Mercedesem. Všechny tři tyto značky jej přitom již používají, a to v různých formách naladění. V případě Francouzů je tak pokryta škála od 116 do 159 koní, zatímco Němci počítají se 109 až 163 koňmi. Rusové pak sice až tak vysoko nezajdou, i tak si ovšem vůči současnosti citelně polepší.

V tomto ohledu nám přitom dovolte menší odbočku. Pokud totiž aktuálně toužíte po nejsilnějším voze s logem Lady, skončíte u modelu Vesta Sport, která disponuje jedna-osmou. Tu pak sice používá i standardní provedení, ovšem u něj je výkon omezen na 122 koní. Ruská Škoda Octavia RS, jak jsme vrchol nabídky překřtili, ovšem disponuje 145 koňmi, které souběžně s tím doprovází 184 Nm točivého momentu místo běžnějších 170 Nm.

Nová jedna-trojka turbo nicméně navzdory zmenšenému objemu přinese ještě vyšší výkon, a to 150 koní. O točivém momentu se sice zatím nemluví, u Renaultu však vrcholí na 270 Nm a u Mercedesu na 230 Nm. Tak jako tak tedy i v tomto ohledu čeká Ladu zlepšení, což se logicky projeví také na působivější jízdní dynamice. V tomto ohledu se totiž Vesta Sport české Škodě Octavia RS se svým 9,6sekundovým sprintem nemůže rovnat.

Dá se nicméně předpokládat, že žádný ze stávajících modelů ruské automobilky tento motor nedostane. Svázán by totiž měl být s platformou CMF-B, na které bude Lada stavět své novinky. Ty budou hned čtyři a dočkat bychom se jich měli do roku 2025, což v podstatě odpovídá i horizontu, jaký Maure spojil s příchodem nového motoru. Potvrzují se tak spekulace, že zcela nová Niva, která je jedním z oněch nováčků, skutečně dorazí s turbem.

Nic bližšího již v tuto chvíli nemůžeme dodat, snad kromě skutečnosti, že jedna-trojky nebudou v Rusku vyráběny, ale budou dováženy ze Španělska. Lada je přitom bude moci spojit s pohonem předních či všech čtyř kol, stejně jako s manuální či automatickou převodovkou. Nabídka automobilky se tak konečně pořádně rozroste i pod kapotou, jakkoliv je otázkou, nakolik budou zachovány stávající atmosférické motory.


Lady se poprvé dočkají vskutku výkonného motoru, má je pozvednout do vyšších sfér - 1 - Nova Lada Niva 2021 update 01
Lada se během pěti let dočká nového přeplňovaného motoru z produkce Renaultu. Osazeny jím ale budou až její chystané modely jako zcela nová Niva. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: Drom

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše