Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta WTCC: finální podoba odhalena, propaguje hlavně petrolejáře
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ruská novinka představila svou „válečnou kamufláž“, informace o technice však chybí. Víme ovšem, že výkon bude činit maximálně 380 koní.
Ruskou novinku, jež v letošní sezóně zasáhne do mistrovství světa cestovních vozů WTCC, jsme si poprvé představili již v srpnu loňského roku. V té době však šlo o „koncept“, dnes tu máme první fotku finálního provedení. Na první pohled je přitom patrné, že v rámci komponentů k mnoha změnám nedošlo, jiná jsou víceméně jen litá kola. O poznání více však AvtoVAZ řádil v případě karoserie.
Zatímco koncept prezentoval pouze jasně žlutý nátěr a předchozí Granta WTCC pro změnu jasně červený, Vesta WTCC sází na jejich kombinaci. Tím skládá hold zejména petrolejářským gigantům Lukoil a Rosneft, jejichž názvy na pětidveřové karoserii najdeme rovněž. Mimo to pak nechybí třeba odkaz na dodavatele pneumatik Yokohama či firmy JVC Kenwood, jejichž audio systémy ale uvnitř najdete jen stěží.
Otázkou je pak technika pod kapotou, která doposud představena nebyla. Na základě pravidel WTCC ovšem můžeme počítat s 1,6litrovým motorem o maximálním výkonu 380 koní, jímž disponovala i výše zmíněná Granta. Minimální hmotnost včetně řidiče pak může činit 1 100 kilogramů, zatímco v rámci šířky je povoleno maximálně 1 950 mm. Vpředu pak vůz musí používat vzpěry McPherson.
Granta pak dále disponovala šestistupňovou sekvencí Hewland, karbonovou spojkou a brzdami AP Racing, což jsou komponenty, které zřejmě budou - samozřejmě v modernizovaném provedení - převzaty i novinkou. To samé pak platí o kovaných 18palcových kolech.
Tím ale končíme, závěrem lze zmínit pouze trojici jezdců Roba Huffa, Jamese Thompsona a Michaila Kozlovskiho, kteří usednou za volant. Jejich první prověrka je přitom naplánována na šestý až osmý březen, kdy se pojede závod v Argentině.

Divize Lada Sport poslala do světa zatím jediný snímek Vesty WTCC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Bizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před hodinouJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před hodinouKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 2 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva