Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta VIP: Vesta pro papaláše nafocena, je delší o 25 cm
3.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodloužený prototyp prý vznikl jako invence inženýrů bez vědomí vedení. Vedení země ale takové vozy chce.
O nové Ladě Vesta jsme sepsali již celou řadu článků. To ale není překvapivé, přeci jen se jedná o velmi důležitý model, který by ruskou automobilku mohl postavit zpátky na nohy. Jak přitom naznačil letošní autosalon v Moskvě, AvtoVAZ neuvažuje pouze o jedné karosářské verzi, ale kouká ještě dále za sedan. Zatímco provedení Cross je poněkud vzdálenější hudbou budoucnosti, standardní kombík by měl dorazit během několika málo měsíců. A kromě toho se začala rýsovat varianta pro papaláše.
Pod názvem Vesta VIP byl totiž momentálně v Rusku potají představen prototyp, který standardní provedení přesahuje o 25 centimetrů. Toto prodloužení je patrné zejména v oblasti zadních dveří, jenž jsou o poznání mohutnější. Navíc do vínku dostaly vetší míru zatmavení, která má zaručit více soukromí posádce uvnitř. Ta bude mít logicky s ohledem na delší rozvor více prostoru také pro nohy, počítat může podle zdrojů zevnitř automobilky také s větším luxusem.
Snímky interiéru 4,4 metry dlouhého sedanu ale bohužel momentálně nejsou k dispozici, pozornost tak můžeme soustředit pouze na exteriér. Ten je zkrášlen rovněž 17palcovými dvouodstínovými litými koly, tím však odklon od standardu končí. Otázkou je pak motorový prostor, kde základní Lada Vesta počítá s 1,6litrovými nebo 1,8litrovými motory o výkonu od 106 do 122 koní. To ovšem není zrovna enormní síla, kterou by si ruská smetánka chtěla chlubit.
Neoficiálně se tedy mluví o implementaci dvoulitrového čtyřválce, který by již přední kola zásoboval výkonem 135 koní. Ani to samozřejmě nikoho nedostane do kolen, nicméně majitelé se alespoň budou moci pochlubit dynamikou, o které si zbytek Ruska může nechat pouze zdát. Tím nám ale veškeré dostupné informace opravdu končí, pročež jen dodáme, že prototyp Lady Vesta VIP vznikl jako invence inženýrů, o které prý nevědělo ani vedení značky. Ať už to tak bylo, nebo nikoli, z ničeho nic je to jistě nenapadlo - už starší je požadavek vedení země, aby ruští pohlaváři jezdili ruskými vozy. Standardní Niva to asi nebude, prodloužená Vesta by to být mohla.
Prezident AvtoVAZu Bo Andersson po jejím spatření uvedl, že je opravdu překvapen. Tím ovšem zároveň naznačil, že s oficiálním potvrzením výroby bychom neměli hned tak počítat. A pokud vůbec dorazí, pak Vesta VIP dozajista vznikne pouze v limitovaném množství. To je ale skutečně pro dnešek vše, na závěr jen zmíníme, že standardní provedení sedanu vstupuje 25. listopadu na ruský trh.






Lada Vesta VIP je prozatím prototypem, který nemá výrobu jistou. S ohledem na pozitivní dojmy šéfa značky Bo Anderssona se ale možná limitované edice dočkáme
Pro srovnání záběry standardního provedení
Zdroj: Avtosreda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva