Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta VIP: Vesta pro papaláše nafocena, je delší o 25 cm
3.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodloužený prototyp prý vznikl jako invence inženýrů bez vědomí vedení. Vedení země ale takové vozy chce.
O nové Ladě Vesta jsme sepsali již celou řadu článků. To ale není překvapivé, přeci jen se jedná o velmi důležitý model, který by ruskou automobilku mohl postavit zpátky na nohy. Jak přitom naznačil letošní autosalon v Moskvě, AvtoVAZ neuvažuje pouze o jedné karosářské verzi, ale kouká ještě dále za sedan. Zatímco provedení Cross je poněkud vzdálenější hudbou budoucnosti, standardní kombík by měl dorazit během několika málo měsíců. A kromě toho se začala rýsovat varianta pro papaláše.
Pod názvem Vesta VIP byl totiž momentálně v Rusku potají představen prototyp, který standardní provedení přesahuje o 25 centimetrů. Toto prodloužení je patrné zejména v oblasti zadních dveří, jenž jsou o poznání mohutnější. Navíc do vínku dostaly vetší míru zatmavení, která má zaručit více soukromí posádce uvnitř. Ta bude mít logicky s ohledem na delší rozvor více prostoru také pro nohy, počítat může podle zdrojů zevnitř automobilky také s větším luxusem.
Snímky interiéru 4,4 metry dlouhého sedanu ale bohužel momentálně nejsou k dispozici, pozornost tak můžeme soustředit pouze na exteriér. Ten je zkrášlen rovněž 17palcovými dvouodstínovými litými koly, tím však odklon od standardu končí. Otázkou je pak motorový prostor, kde základní Lada Vesta počítá s 1,6litrovými nebo 1,8litrovými motory o výkonu od 106 do 122 koní. To ovšem není zrovna enormní síla, kterou by si ruská smetánka chtěla chlubit.
Neoficiálně se tedy mluví o implementaci dvoulitrového čtyřválce, který by již přední kola zásoboval výkonem 135 koní. Ani to samozřejmě nikoho nedostane do kolen, nicméně majitelé se alespoň budou moci pochlubit dynamikou, o které si zbytek Ruska může nechat pouze zdát. Tím nám ale veškeré dostupné informace opravdu končí, pročež jen dodáme, že prototyp Lady Vesta VIP vznikl jako invence inženýrů, o které prý nevědělo ani vedení značky. Ať už to tak bylo, nebo nikoli, z ničeho nic je to jistě nenapadlo - už starší je požadavek vedení země, aby ruští pohlaváři jezdili ruskými vozy. Standardní Niva to asi nebude, prodloužená Vesta by to být mohla.
Prezident AvtoVAZu Bo Andersson po jejím spatření uvedl, že je opravdu překvapen. Tím ovšem zároveň naznačil, že s oficiálním potvrzením výroby bychom neměli hned tak počítat. A pokud vůbec dorazí, pak Vesta VIP dozajista vznikne pouze v limitovaném množství. To je ale skutečně pro dnešek vše, na závěr jen zmíníme, že standardní provedení sedanu vstupuje 25. listopadu na ruský trh.
Lada Vesta VIP je prozatím prototypem, který nemá výrobu jistou. S ohledem na pozitivní dojmy šéfa značky Bo Anderssona se ale možná limitované edice dočkáme
Pro srovnání záběry standardního provedení
Zdroj: Avtosreda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva