Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta kombi je v prodeji, i ve verzi Cross. Za pakatel nabízí luxus vyšších tříd
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani nejdražší verze ruského kombíku není drahá, přitom nabízí až 122 koní, automat, 17palcová kola či dokonce vyhřívaná přední a zadní sedadla.
V Rusku se rozeběhl prodej nové Lady Vesta SW a SW Cross, standardního kombíku a varianty se zvýšeným podvozkem a lehce odlišným bodykitem. Automobilka se přitom evidentně snažila pokrýt každou skulinu na trhu, základní provedení je k mání v neskutečných šestnácti variantách, druhé pak v osmi. Ceny startují na částce 639 900 rublů (cca 244 500 Kč), tedy o 85 000 RUB (32 500 Kč) výše než u sedanu.
Co lze očekávat po technické stránce? V prvé řadě tu máme především větší zavazadlový prostor, který standardně pobere stejných 480 litrů jako sedan. Bráno je to ovšem jen po kryt, při naložení až po střechu lze naložit 825 litrů zavazadel. U standardního kombíku pak zůstala zachována světlá výška 178 milimetrů, v případě volby verze SW Cross je zvýšena na 203 mm. Prodloužena byla i délka, šířka a logicky také celková výška vozu.
Pod kapotou ovšem již ke změnám nedošlo, i nadále lze tedy vybírat mezi 1,6litrovým a 1,8litrovým benzinovým atmosférickým čtyřválcem. V případě Lady Vesta SW je první zmíněná pohonná jednotka spárována s pětistupňovým manuálem či pětistupňovým automatem a druhá pouze s automatem, u provedení SW Cross je nabídka pro změnu otočena - tedy volba mezi manuální či automatickou převodovkou je spojena s objemnějším motorem.
Výkon 106 či 122 koní míří pokaždé pouze na přední nápravu, systém 4x4 není k dispozici ani za příplatek. V závislosti na zvoleném karosářském provedení lze pak očekávat různou jízdní dynamiku, přičemž nejrychleji akceleruje na stovku Vesta SW Cross osazená jedna-osmou a manuálem (11,2 s), nejvyšší maximálku pak má základní kombi s tímtéž motorem a automatem (182 km/h). Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 5,7 a 6,4 litry.
V rámci výbavy již základní úroveň Comfort zahrnuje klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, audio systém s portem na USB a celou plejádu bezpečnostních prvků, mezi něž patří ESP, asistent rozjezdu do kopce, čelní airbagy a úchyty Isofix. Zvenčí tu pak máme 15palcová ocelová kola, střešní ližiny či střešní spoiler. O holobyt tedy nejde ani náhodou, v kombinaci s onou cenou 244 500 Kč tu spíše máme nadmíru zajímavou nabídku.
Pokud zatoužíte po absolutním vrcholu, je třeba sáhnout po Ladě Vesta SW Cross s 1,8litrovým motorem a automatem. Platit sice budete muset již 847 900 RUB (323 500 Kč), očekávat však můžete litá 17palcová kola, multimediální systém se 7palcovým displejem a zpětnou kamerou či dokonce vyhřívaná zadní sedadla. Tedy prvky, které jsou u evropské konkurence spojeny s daleko vyššími částkami.
Obě verze Lady Vesta SW jsou k mání poměrně lacino, již základní úroveň výbavy je ovšem patřičně obsáhlá. S vrcholem jsou pak spojeny prvky, které byste u evropské konkurence mnohdy i marně hledali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před hodinou - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva