Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada si nechala patentovat novou Nivu, při registraci odhalila nové detaily
8.5.2019 | Petr Prokopec
Nová Niva po více jak 40 letech čekání na druhou generaci míří do výroby a bující aktivita Lady to jen potvrzuje. Ta sice na úřad poslala jen design konceptu, sama ale prozradila víc.
Rusové stále pracují na druhé generaci Lady Niva. Její předobraz byl v podobě konceptu představen loni na autosalonu v Moskvě, na sériové provedení si ale budeme muset ještě počkat. Pokud můžeme věřit slovům automobilky, v showroomech by se měla objevit asi za dva roky, sama firma ale přiznává, že vývoj je náročný.
Něco takového není překvapivé, neboť novinka se od stávajícího provedení bude výrazně lišit. Šéfdesignér Steve Mattin naznačil, že od konceptu se příliš uhýbat nebude, což navíc neplatí jen o samotném vzhledu, ale také o technologiích. Zrovna v této oblasti můžeme první generaci považovat za dinosaura, neboť i nadále disponuje kompletně analogovým přístrojovým štítem či atmosférickým motorem. Vrcholem moderny je tak klimatizace či rádio.
Druhá generace v tomto ohledu nemůže být odlišnější, jak koneckonců potvrzují i snímky z patentového úřadu. Ty sice i nadále souvisí pouze s konceptem, automobilka ale souběžně s jejich registraci potvrzuje odklon, ke kterému s novou generací dojde. Novinka přepřáhne na digitální techniku, používat tak bude virtuální kokpit či barevnou centrální obrazovku multimediálního systému.
Rusové dodávají, že i když vzroste komfort, luxus a digitalizace, Niva rozhodně nevyměkne. Nabízena bude navíc ve dvou verzích. První se zaměří právě na zmíněné oblasti, druhá půjde více off-roadovou cestou. Nicméně mimo zpevněný asfalt si poradí oba dva modely, což má naznačit i topografie, se kterou počítá navigace.
Na odhalení zbylých detailů bude třeba vyčkat, tradiční zákazníci Nivy ale zatím zůstávají skeptičtí. Není reálné, aby si levný off-road pro masy mohl dovolit stanout na vlastní platformě a se základy od Renaultu či Nissanu to podle nich nikdy nebude tak drsný off-road, jako první Niva. Čas ukáže, jak moc na místě jejich skepse je.
Obrázky nové Lady Niva zamířily na ruský patentový úřad, spolu s tím jsme se dozvěděli pár nových detailů
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva