Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada si nechala patentovat novou Nivu, při registraci odhalila nové detaily
8.5.2019 | Petr Prokopec
Nová Niva po více jak 40 letech čekání na druhou generaci míří do výroby a bující aktivita Lady to jen potvrzuje. Ta sice na úřad poslala jen design konceptu, sama ale prozradila víc.
Rusové stále pracují na druhé generaci Lady Niva. Její předobraz byl v podobě konceptu představen loni na autosalonu v Moskvě, na sériové provedení si ale budeme muset ještě počkat. Pokud můžeme věřit slovům automobilky, v showroomech by se měla objevit asi za dva roky, sama firma ale přiznává, že vývoj je náročný.
Něco takového není překvapivé, neboť novinka se od stávajícího provedení bude výrazně lišit. Šéfdesignér Steve Mattin naznačil, že od konceptu se příliš uhýbat nebude, což navíc neplatí jen o samotném vzhledu, ale také o technologiích. Zrovna v této oblasti můžeme první generaci považovat za dinosaura, neboť i nadále disponuje kompletně analogovým přístrojovým štítem či atmosférickým motorem. Vrcholem moderny je tak klimatizace či rádio.
Druhá generace v tomto ohledu nemůže být odlišnější, jak koneckonců potvrzují i snímky z patentového úřadu. Ty sice i nadále souvisí pouze s konceptem, automobilka ale souběžně s jejich registraci potvrzuje odklon, ke kterému s novou generací dojde. Novinka přepřáhne na digitální techniku, používat tak bude virtuální kokpit či barevnou centrální obrazovku multimediálního systému.
Rusové dodávají, že i když vzroste komfort, luxus a digitalizace, Niva rozhodně nevyměkne. Nabízena bude navíc ve dvou verzích. První se zaměří právě na zmíněné oblasti, druhá půjde více off-roadovou cestou. Nicméně mimo zpevněný asfalt si poradí oba dva modely, což má naznačit i topografie, se kterou počítá navigace.
Na odhalení zbylých detailů bude třeba vyčkat, tradiční zákazníci Nivy ale zatím zůstávají skeptičtí. Není reálné, aby si levný off-road pro masy mohl dovolit stanout na vlastní platformě a se základy od Renaultu či Nissanu to podle nich nikdy nebude tak drsný off-road, jako první Niva. Čas ukáže, jak moc na místě jejich skepse je.
Obrázky nové Lady Niva zamířily na ruský patentový úřad, spolu s tím jsme se dozvěděli pár nových detailů
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus