Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva se pozoruhodným způsobem vrátila do EU, nabízí tu víc než v Rusku
21.9.2021 | Petr Miler
Vypadalo to, že Lada Niva to to má mimo Rusko a jemu spřátelené země v Evropě spočítané, opak je ale nakonec pravdou. Přímo v Německu nyní vznikají pro EU plně homologované verze, které se v Rusku ani neprodávají.
Lada Niva je stejnou off-roadovou legendou jako Land Rover Defender či Mercedes-Benz třídy G. Pravda, nepohybuje se sice ve stejné cenové hladině jako britský nebo německý vůz, ovšem to nic nemění na popularitě, s jakou je spojena. Když v roce 1978 dorazila na trhy západní Evropy, rychle se stala takovým hitem, že tvořila celých 40 procent všech prodaných aut s pohonem 4x4. Jistě, všechna kola mělo tehdy hnané máloco, přesto je z tohoto výsledku patrné, jak úspěšný vůz svého druhu to byl a vlastně dodnes je.
Niva v původní, pouze průběžně modernizované podobě jede dál, Lada se ale už dříve rozhodla, že ji z trhů Evropské unie stáhne. Od letošního roku totiž naplno platí přísnější limity spotřeby paliva resp. emisí CO2, které by vzhledem k technickým parametrům Nivy zatížily automobilku příliš velkými odvody do Bruselu. A nebo by muselo dojít na přenesení pokut na zákazníky, což by omezilo šance na jakýkoli větší úspěch na trhu.
Až dosud se zdálo, že řešením bude leda individuální dovoz, který pokuty Evropské unie míjejí a ruské značce dopřává v EU jen mizivé registrace. Loni se však ukázalo, že ve hře je ještě jedna možnost, a sice malosériová výroba vozu přímo v Německu. Na výrobu v malém množství se vztahují výjimky EU a kromě toho s ní zmizí trápení s dovozem, logistikou či občas nevyzpytatelnou automobilkou. A jakkoli takový nápad mohl vypadat ztřeštěně, byl dotažen do zdárného konce.
Stojí za ním Němec s ruskými kořeny, Jurij Postnikov. Ten ve svém novém domově založil značku Partisan Motors, která se svého času blýskla off-roadem One. Letos ale začíná vyrábět Lady Niva s cílem dávat jim dosud nepoznanou tvář i další možnosti. Postupně má vzniknout více verzí, zhmotnění ale zatím došla jen první z nich, která se od standardu až tak neliší.
Říká si Lada Niva Legend - Lada 50th Anniversary Limited Edition, neboť jsme nedávno oslavili 50 let založení samotného AvtoVAZu. Níže můžete vidět její první fotky, které dnes firma Partisan Motors odhalila. Jde o poněkud drsněji vyhlížející interpretaci originálu s rozsáhlejším oplastováním, novými koly s off-roadovými pneumatikami, modifikovaným podvozkem a dalšími úpravami pro jízdu v terénu, jakými je například šnorchl sání nebo příplatkový naviják.
Ke změnám došlo také v interiéru, jsou ale podobně nedramatické - kožené čalounění s červeným obšitím potěší, úplně jiné místo ale z interiéru nedělá. Někde uvnitř by se měla nacházet také speciální plaketka označující každý kus z limitované edice, všechno pak dohromady znamená lepší Nivu než jaká je k mání v Rusku. Provedení 50th Anniversary Limited Edition vznikne jen v 50 kusech, z nichž každý má přijít zákazníka na na 19 900 Eur, tedy asi 506 tisíc Kč, za něj bude dodáno vždy s kompletní homologací pro provoz v zemích EU.
Je to dost peněz na Ladu, ale na takto výjimečnou Nivu? Předpokládáme, že se po ní jen zapráší. Vozy vznikají v Magdeburgu a budou exkluzivně nabízeny firmou Fahrzeuge Bögelsack Service & Verkauf GmbH v Halberstadtu. Dostupné jsou ihned, první kus můžete vidět níže.
Firma Partisan Motors začala vyrábět Ladu Niva v německém Magdeburgu se speciálním vzhledem, jménem i cenou. 50kusová výroční edice má být jen první z řady i citelně odvážnějších specifických provedení. Foto: Partisan Motors
Zdroj: Partisan Motors
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva