Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva 2020 plně odhalena, novinek je ještě víc, než se čekalo
16.12.2019 | Petr Prokopec
Žádné drobné vizuální modifikace, ale rozsáhlá modernizace stihla ruského nezmara. Na první pohled novou verzi rozeznat lze, více toho ale vidět není - pracovalo se hlavně v kabině a kupodivu i pod kapotou.
Mnoho povyku pro nic? Minimálně na první pohled to tak vypadá. Lada dnes vyrukovala s prvními oficiálními snímky a informacemi týkající se faceliftovaného SUV Niva. To vydrží v prodeji až do příští dekády, proto je modernizace extrémně důležitá. Nicméně pokud zvolíte základní model, rozdíly na první pohled stěží zaznamenáte. Dáno je to tím, že venkovní proměna se týká pouze integrace mlhových světel do čelního nárazníku u verze Urban.
Interiérové modifikace jsou již rozsáhlejší, a co je podstatnější, týkají se obou variant. Lada svůj kultovní model osadila přepracovanou středovou konzolí, kde se objevuje nové ovládání klimatizace. Namísto předchozích táhel tu máme tři kruhové elektronické ovladače, s nimiž jsou spárovány nové výdechy. Pobyt uvnitř by tedy měl být příjemnější, kromě toho došlo na zefektivnění systému. Spodek konzole pak ozdobila dvojice 12voltových zásuvek.
Tím Rusové ve svých snahách neskončili, nově je tak Niva k mání se zvětšenou schránkou před spolujezdcem i přepracovanými sedadly. Ty nabízí větší boční oporu a v případě třídveřových verzí také vylepšený sklopný mechanismus. Mimo to je možné v případě zadní lavice počítat se dvěma hlavovými opěrkami, což přispělo k navýšení bezpečnosti. Dále pak lze zmínit přepracovaný strop či sluneční stínidla.
Ani to kupodivu není konec, opomenout nesmíme inovovaný přístrojový štít. A aby toho nebylo málo, ke změnám došlo také v rámci středového tunelu, kde trůní nové držáky nápojů. Lada navíc zapracovala také na zlepšení odhlučnění, a to nikoliv jen v rámci kabiny. Rusové se zaměřili i na pohonnou jednotku, jíž nadělili nové úchyty. Ty snížily hladinu vibrací i hluku pronikající do interiéru.
Samotný 1,7litrový čtyřválec nicméně již většími změnami neprošel, i nadále tak produkuje relativně skromných 83 koní a 129 Nm točivého momentu. To třídveřové variantě dosud stačilo na 17sekundový sprint na stovku a maximálku 142 km/h. Jízdní dynamika se pak s ohledem na provedené změny evidentně měnit nebude, ceny ale nejspíše narostou nad stávajících 493 900 RUB (cca 180 tisíc Kč). I tak ale Niva jistě zůstane levná.
Lze už jen dodat, že v prvních měsících výroby bude inovovaný off-road k dispozici se starým čtyřramenným volantem. Půjde však pouze o dočasné řešení, neboť Lada již začala nakupovat tříramenné kousky včetně nových krytů sloupků řízení. V této konfiguraci by Niva měla být k dispozici od dubna, i když je třeba podotknout, že termíny v případě ruské značky mnoho neznamenají.




Lada Niva se opravdu dočkala stěžejní modernizace, ovšem hlavně uvnitř. Zvenčí se změny týkají jen mlhovek v nárazníku, se kterými ale bude počítat pouze provedení Urban
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu 08:00
- Jerez - Moto2-test, 3. den: Na čele Canet, 23. Salač včera 16:28
- Pre Phillip Island: Kdo jsou favorité letošního úvodu? včera 16:00
- Na Phillip Islandu vše začíná včera 13:00
- Časový program na Phillip Islandu včera 10:00
Nejnovější články
Mercedes definitivně otočil. Do 2 let představí víc spalovacích aut než elektrických, jen elektrické dodávky odpískal úplně
před hodinouElektromobily stále víc kupuje jediný typ zákazníků, jejich prodeje mezi obyčejnými lidmi výrazně klesají i v Nizozemsku
před 3 hodinamiZlatan měl pravdu, Volvo je skutečně čínské. Zákazníci ho nachytali, jak auta prodává s plagiáty dílů slavných dodavatelů
před 4 hodinamiSlyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
včeraVolvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 02.21. 09:25 - pavproch
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.20. 17:20 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.20. 11:47 - petr_riha
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus