Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva 2020 do detailu nafocena zvenčí i zevnitř, hlavní změny si všimne každý
26.11.2019 | Petr Prokopec
Interiér už jsme zčásti vidět mohli, teď si jej můžeme prohlédnout ještě lépe a poprvé prozkoumat také inovovaný zevnějšek. I tady se odehrály změny, které nelze přehlédnout.
Rozeznat od sebe Ladu Niva starou jeden rok a deset let je obvykle skoro nemožné. Ruský off-road se po celou čtyřicetiletou historii mění pouze čas od času, navíc v detailech, jichž si navíc zvládají povšimnout jen zarytí fanoušci. Zakrátko ale bude pomalu každému naprosto jasné, zda byla legenda z produkce AvtoVAZu vyrobena do roku 2019, nebo po něm. Stojí za tím rozsáhlá modernizace pro rok 2020, kterou značka chystá. Jakkoliv totiž i tentokráte půjde víceméně o detaily, ty budou definující, a to zvenčí i zevnitř.
Nyní se vůbec poprvé dostala na světlo světla inovovaná příď, v jejímž případě jsou jasně patrná integrovaná světla pro denní svícení či mlhovky (či obojí, to zatím nevíme) do předního nárazníku. Jakkoli i to je změna velmi částečná, je skutečně nepřehlédnutelná. Za zmínku navíc stojí i to, že všechny varianty s modelovým rokem 2020 převezmou tytéž komponenty, jimiž se aktuálně chlubí pouze provedení Urban. I klasická Niva tak bude působit šmrncovnějším dojmem. Zda ovšem v jejím případě dojde na nalakování všech částí nárazníku, prozatím zůstává ukryto pod rouškou tajemství.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde se ale již začínáme pohybovat jako doma. V průběhu posledních týdnů totiž leze na povrch jedna novinka za druhou. Víme tak o novém přístrojovém štítu i novém ovládání vyhřívání, stejně jako není tajemstvím, že dorazí také přepracovaný modul klimatizace. Mimo to bude vylepšeno těsnění i odhlučení, vůz by tak měl nabízet nebývalý komfort. Tedy samozřejmě jen ve srovnání s předchozími iteracemi.
Nové snímky vše ukazují ještě detailněji a potvrzují, že liché byly zmínky o příchodu nového tříramenného volantu, jenž by Niva podědila po moderních sourozencích. Na svém místě totiž zůstává stávající čtyřramenné provedení. Na druhou stranu je však třeba dodat, že se jedná o předprodukční prototyp, který dostal do vínku také lesklé obroučky výdechů klimatizace, zatímco sériové provedení mají čekat matné díly. Změnit se tak může i volant, byť s tím příliš nepočítáme.
Kde se však nepohne ani šroubek, to je motorový prostor. Niva tak bude i nadále k dispozici s benzinovou jedna-sedmou a pětistupňovým manuálem, který ovládá stejná páka jako dosud. A nemění se ani volič redukční převodovky. Jak jsme tedy zmínili, změny se skrývají v několika detailech, nicméně pohled na přední nárazník či středovou konzoli bude jasně vypovídat, s jakým ročníkem máte co do činění.
Lze už jen dodat, že předprodukční vozy začaly sjíždět z montážní linky 18. listopadu. Prodej pak odstartuje v lednu či únoru příštího roku, ceny však zatím nebyly oznámeny. Dá se však předpokládat, že oproti aktuálnímu stavu, kdy se startuje na 523 900 rublech (cca 189 tisíc Kč), nedojde k podstatným změnám.


Zvenčí se facelift dotkne Lady Niva jen minimálně...
...uvnitř však dorazí daleko více novinek
Rozdíl oproti současnému provedení je více než patrný
Zdroj: Rossijskaja Gazeta
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins