Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva 2020 do detailu nafocena zvenčí i zevnitř, hlavní změny si všimne každý
26.11.2019 | Petr Prokopec
Interiér už jsme zčásti vidět mohli, teď si jej můžeme prohlédnout ještě lépe a poprvé prozkoumat také inovovaný zevnějšek. I tady se odehrály změny, které nelze přehlédnout.
Rozeznat od sebe Ladu Niva starou jeden rok a deset let je obvykle skoro nemožné. Ruský off-road se po celou čtyřicetiletou historii mění pouze čas od času, navíc v detailech, jichž si navíc zvládají povšimnout jen zarytí fanoušci. Zakrátko ale bude pomalu každému naprosto jasné, zda byla legenda z produkce AvtoVAZu vyrobena do roku 2019, nebo po něm. Stojí za tím rozsáhlá modernizace pro rok 2020, kterou značka chystá. Jakkoliv totiž i tentokráte půjde víceméně o detaily, ty budou definující, a to zvenčí i zevnitř.
Nyní se vůbec poprvé dostala na světlo světla inovovaná příď, v jejímž případě jsou jasně patrná integrovaná světla pro denní svícení či mlhovky (či obojí, to zatím nevíme) do předního nárazníku. Jakkoli i to je změna velmi částečná, je skutečně nepřehlédnutelná. Za zmínku navíc stojí i to, že všechny varianty s modelovým rokem 2020 převezmou tytéž komponenty, jimiž se aktuálně chlubí pouze provedení Urban. I klasická Niva tak bude působit šmrncovnějším dojmem. Zda ovšem v jejím případě dojde na nalakování všech částí nárazníku, prozatím zůstává ukryto pod rouškou tajemství.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde se ale již začínáme pohybovat jako doma. V průběhu posledních týdnů totiž leze na povrch jedna novinka za druhou. Víme tak o novém přístrojovém štítu i novém ovládání vyhřívání, stejně jako není tajemstvím, že dorazí také přepracovaný modul klimatizace. Mimo to bude vylepšeno těsnění i odhlučení, vůz by tak měl nabízet nebývalý komfort. Tedy samozřejmě jen ve srovnání s předchozími iteracemi.
Nové snímky vše ukazují ještě detailněji a potvrzují, že liché byly zmínky o příchodu nového tříramenného volantu, jenž by Niva podědila po moderních sourozencích. Na svém místě totiž zůstává stávající čtyřramenné provedení. Na druhou stranu je však třeba dodat, že se jedná o předprodukční prototyp, který dostal do vínku také lesklé obroučky výdechů klimatizace, zatímco sériové provedení mají čekat matné díly. Změnit se tak může i volant, byť s tím příliš nepočítáme.
Kde se však nepohne ani šroubek, to je motorový prostor. Niva tak bude i nadále k dispozici s benzinovou jedna-sedmou a pětistupňovým manuálem, který ovládá stejná páka jako dosud. A nemění se ani volič redukční převodovky. Jak jsme tedy zmínili, změny se skrývají v několika detailech, nicméně pohled na přední nárazník či středovou konzoli bude jasně vypovídat, s jakým ročníkem máte co do činění.
Lze už jen dodat, že předprodukční vozy začaly sjíždět z montážní linky 18. listopadu. Prodej pak odstartuje v lednu či únoru příštího roku, ceny však zatím nebyly oznámeny. Dá se však předpokládat, že oproti aktuálnímu stavu, kdy se startuje na 523 900 rublech (cca 189 tisíc Kč), nedojde k podstatným změnám.
Zvenčí se facelift dotkne Lady Niva jen minimálně...
...uvnitř však dorazí daleko více novinek
Rozdíl oproti současnému provedení je více než patrný
Zdroj: Rossijskaja Gazeta
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 4 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 3 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 4 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 5 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 7 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 16:40 - denis
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus