Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Largus jde do prodeje, Dacia Logan žije dál
23.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ foto, video) První generace Loganu to má v Evropě spočítané, její už jednou recyklované techniky se ale mateřský Renault jen tak nezvdá.
Dacia Logan už má po kariéře, tedy alespoň ve své první inkarnaci. Na našem trhu sice není k mání nějaký ten pátek, čerstvě ale přestala být k dispozici ve všech svých verzích (sedan, pick-up, van, MCV) napříč západní Evropou. Takže sbohem a šáteček? Kdepak, to by nebyl Renault, aby si nechal ujít příležitost techniku vozu ještě jednou zpeněžit.
Když se totiž podíváte na nabídku Renaultu a jeho odnoží po celém světě, musíte nutně nabýt pocitu, že první dvě písmena v názvu firmy nevychází ze jména jejího zakladatele, ale z slova „recyklace”. Francouzi totiž nejprve vyrobí něco, co prodají jako aktuální produkt pod vlastním jménem, pak z toho udělají levný Renault, ten přetransformují v levnější Dacci a nakonec i v ještě dostupnější Ladu. A to nikoli současně, ale pěkně postupně. Jak dlouho pak může přežít jen průběžně inovovaná technika, 15 nebo 20 let?
Ale to jen tak pro zajímavost. Renault to pochopitelně nedělá s každým modelem a vždy, zrovna v případě Dacie Logan a mnohého, co jí předcházelo i co jí následuje, to ale platí. Provedení MCV sice na našem trhu nahrazuje novinka jménem Lodgy, jejíž test vám již brzy nabídneme, už loni jsme vás ale informovali, že původní Logan MCV bude žít dál v Rusku jako Lada Largus. Teprve nyní, jistě ne shodou okolností po začátku dodávek modelu Lodgy, se ale Largus dostává v Rusku do prodeje.
Loni avizované specifikace tohoto vozu platí jen z části. K mání bude se dvěma motory o objemu vždy 1,6 litru s osmi nebo šestnácti ventily a obchodními jmény MPI resp. 16V. Slabší z nich nabídne výkon až 89 koní, silnější pak 107 koní, tedy o něco více než se předpokládalo. Výbavy naproti tomu budou nakonec k dispozici jen dvě, Norma a Lux, nabídka pěti- i sedmimístné verze bude aktuální také v širé Rusi.
Z nabídky tedy zmizela (možná se přidá později) základní verze Lux a v souvislosti s tím ale změnily jsou ceny. Lada ostatně má ve zvyku zprvu trochu přehánět, a tak ceník nezačíná na loni avizovaných 342 tisících rublech, ale až na 417 tisících (cca 270 tisíc Kč) za verzi 1,6 MPI Norma s pěti sedadly. Vyšší provedení 1,6 16V Luxe se sedmi místy k sezení je pak k mání za 449 800 rublů (cca 295 tisíc Kč). Jak vidno, příplatky za vyšší varianty jsou stále mírné.
Prodej Largusu na našem území můžeme prakticky vyloučit, příznivci všeho s logem Lady na přídi si ale vůz mohou koupit v Rusku. Jen si jej tam budou muset také zaregistrovat, neboť místní euronormy ruská verze Loganu MCV svou výbavou ani technikou splňovat nebude. To je asi dost nepravděpodobný postup, a tak se alespoň podívejte na pár nových fotek a video z novinářské prezentace vozu. Jak uvidíte, i Largus může přitahovat sličné dívky, jen jim za to musí výrobce zaplatit...
Lada Largus na kompletní sadě prezentačních fotek
Na prezentaci vozu bylo veselo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva