Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou
14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím nikdo v historii nedokázal uspět s vozem, který by byl na jednu stranu klasickým sedanem a na tu druhou tak trochu off-roadem. Lada Vesta to chce změnit.
Lada před nedávnem pustila do prodeje model Vesta ve verzi kombi, přičemž základní provedení zároveň doplnila i variantou Cross. Ta se pyšní zvýšeným podvozkem a modifikovaným bodykitem, jinak však zůstává u stejné mechaniky i výbavy. Mohli jsme se tak začít ptát, zda a případně kdy dostane stejné provedení i sedan. Však kombík ve verzi Cross příliš mnoho odlišných prvků nedostal a sama automobilka dříve ukázala koncept takto upraveného sedanu.
Nyní je jasné, že se to opravdu stane. Data ruských úřadů říkají, že Vesta Cross v provedení sedan získala k 30. lednu 2018 homologaci pro běžný provoz a s tou by se automobilka neobtěžovala, pokud by neměla v úmyslu takový model uvést v nejbližší době do prodeje. Další detaily odhalují, že sedan se ve srovnání s kombíkem se zvýšenou světlou výškou příliš neliší, neboť na délku i na šířku mu naměříme identických 4 424 a 1 785 milimetrů. V rámci výšky je však o 11 mm nižší, za čímž stojí absence střešních ližin.
V případě zmiňované světlé výšky lze tedy nadále počítat s 203 milimetry, což oproti standardu představuje navýšení o 25 mm. Kromě toho dorazí černé plastové lemy karoserie, stejně jako ty stříbrně lakované vpředu a vzadu. Pohon všech kol nebude k dispozici ani za příplatek a zákazníci mohou volit jen ze dvou motorů a převodovek.
Základem nabídky je atmosférická benzinová jedna-šestka, která dává k dobru 106 koní, zatímco s 1,8litrovým čtyřválcem je spojeno 122 koní. V případě kombíku s výbavou Cross pouze druhý zmíněný může být spojen s manuálem a automatem, základní sedan ale tuto volbu umožňuje také u slabšího motoru. Jakým směrem se ale značka vydá u novinky, zatím není jisté.
Stejně tak se musíme ptát, zda sedan půjde ve stopách kombíku také po stránce cen. Aktuálně je provedení Cross nabízeno až od vyšší výbavy Luxe, jež vychází na 770 900 rublů (cca 279 200 Kč). Vůči srovnatelné Ladě Vesta SW je tak o 53 tisíc rublů (19 200 Kč) dražší. Pokud by stejným směrem zamířil i sedan, startoval by na 738 900 RUB (267 600 Kč).
Jakkoliv jde o citelné podražení, vůz - ať již jako sedan, tak jako kombi - v podstatě nemá konkurenci. Jedinou takovou dvojici „civilních teréňáků“ nabízí Volvo v podobě modelů S60 Cross Country a V60 Cross Country. Oba tyto vozy jsou však v daleko vyšší cenové lize.
Pozoruhodné v tomto kontextu je, že o sedan je na většině trhů prakticky nulový zájem a i u nás jde o jeden z největších propadáků. Přímo v Rusku, resp. tehdy ještě v SSSR navíc experimentovali s něčím charakterově podobným a úspěch to také nebyl. Může Lada zlomit toto prokletí a ukázat, že off-roadově se tváří sedan může být úspěch? Uvidíme možná už v nejbližších měsících, nízká cena by Rusům mohla být velmi nápomocna...
Lada Vesta Cross sedan - zde jako někdejší koncept - má být v prodeji ještě letos, stejně jako již nabízené kombi se vůči základu bude lišit přizvednutým podvozkem a ochrannými lemy ve spodku karoserie
Volha se o něco podobného pokoušela už před několika dekádami...
...Volvo to zkouší dodnes. Ani v jednom případě nešlo o úspěch
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva