Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou

Zatím nikdo v historii nedokázal uspět s vozem, který by byl na jednu stranu klasickým sedanem a na tu druhou tak trochu off-roadem. Lada Vesta to chce změnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou

14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatím nikdo v historii nedokázal uspět s vozem, který by byl na jednu stranu klasickým sedanem a na tu druhou tak trochu off-roadem. Lada Vesta to chce změnit.

Lada před nedávnem pustila do prodeje model Vesta ve verzi kombi, přičemž základní provedení zároveň doplnila i variantou Cross. Ta se pyšní zvýšeným podvozkem a modifikovaným bodykitem, jinak však zůstává u stejné mechaniky i výbavy. Mohli jsme se tak začít ptát, zda a případně kdy dostane stejné provedení i sedan. Však kombík ve verzi Cross příliš mnoho odlišných prvků nedostal a sama automobilka dříve ukázala koncept takto upraveného sedanu.

Nyní je jasné, že se to opravdu stane. Data ruských úřadů říkají, že Vesta Cross v provedení sedan získala k 30. lednu 2018 homologaci pro běžný provoz a s tou by se automobilka neobtěžovala, pokud by neměla v úmyslu takový model uvést v nejbližší době do prodeje. Další detaily odhalují, že sedan se ve srovnání s kombíkem se zvýšenou světlou výškou příliš neliší, neboť na délku i na šířku mu naměříme identických 4 424 a 1 785 milimetrů. V rámci výšky je však o 11 mm nižší, za čímž stojí absence střešních ližin.

V případě zmiňované světlé výšky lze tedy nadále počítat s 203 milimetry, což oproti standardu představuje navýšení o 25 mm. Kromě toho dorazí černé plastové lemy karoserie, stejně jako ty stříbrně lakované vpředu a vzadu. Pohon všech kol nebude k dispozici ani za příplatek a zákazníci mohou volit jen ze dvou motorů a převodovek.

Základem nabídky je atmosférická benzinová jedna-šestka, která dává k dobru 106 koní, zatímco s 1,8litrovým čtyřválcem je spojeno 122 koní. V případě kombíku s výbavou Cross pouze druhý zmíněný může být spojen s manuálem a automatem, základní sedan ale tuto volbu umožňuje také u slabšího motoru. Jakým směrem se ale značka vydá u novinky, zatím není jisté.

Stejně tak se musíme ptát, zda sedan půjde ve stopách kombíku také po stránce cen. Aktuálně je provedení Cross nabízeno až od vyšší výbavy Luxe, jež vychází na 770 900 rublů (cca 279 200 Kč). Vůči srovnatelné Ladě Vesta SW je tak o 53 tisíc rublů (19 200 Kč) dražší. Pokud by stejným směrem zamířil i sedan, startoval by na 738 900 RUB (267 600 Kč).

Jakkoliv jde o citelné podražení, vůz - ať již jako sedan, tak jako kombi - v podstatě nemá konkurenci. Jedinou takovou dvojici „civilních teréňáků“ nabízí Volvo v podobě modelů S60 Cross Country a V60 Cross Country. Oba tyto vozy jsou však v daleko vyšší cenové lize.

Pozoruhodné v tomto kontextu je, že o sedan je na většině trhů prakticky nulový zájem a i u nás jde o jeden z největších propadáků. Přímo v Rusku, resp. tehdy ještě v SSSR navíc experimentovali s něčím charakterově podobným a úspěch to také nebyl. Může Lada zlomit toto prokletí a ukázat, že off-roadově se tváří sedan může být úspěch? Uvidíme možná už v nejbližších měsících, nízká cena by Rusům mohla být velmi nápomocna...


Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 1 - Lada Vesta Cross sedan koncept 2018 prvni foto 01Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 2 - Lada Vesta Cross sedan koncept 2018 prvni foto 02Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 3 - Lada Vesta Cross sedan koncept 2018 prvni foto 03
Lada Vesta Cross sedan - zde jako někdejší koncept - má být v prodeji ještě letos, stejně jako již nabízené kombi se vůči základu bude lišit přizvednutým podvozkem a ochrannými lemy ve spodku karoserie

Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 4 - volha 24-95 offroad 01Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 5 - volha 24-95 offroad 02Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 6 - volha 24-95 offroad 03Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 7 - volha 24-95 offroad 04Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 8 - volha 24-95 offroad 05Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 9 - volha 24-95 offroad 06Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 10 - volha 24-95 offroad 07Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 11 - volha 24-95 offroad 08Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 12 - volha 24-95 offroad 09Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 13 - volha 24-95 offroad 10
Volha se o něco podobného pokoušela už před několika dekádami...

Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 14 - Volvo S60 Cross Country nova sada 13Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 15 - Volvo S60 Cross Country nova sada 16Lada chce uspět tam, kde zklamalo Volvo i Volha. Bodovat má hlavně cenou - 16 - Volvo S60 Cross Country nova sada 22
...Volvo to zkouší dodnes. Ani v jednom případě nešlo o úspěch

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.