Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní
8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Pokud KTM o cestovní verzi modelu X-Bow je docela svérázný. Více výbavy, jízdního komfortu i praktičnosti ale GT skýtá.
Nové KTM X-Bow GT jste možná již zaregistrovali v našem autosalonovém speciálu nebo v galerii živých fotografií ze Ženevy. Pokud ano, pak jste si dozajista všimli i nejvýraznější změny oproti stávajícímu modelu - výrazná okna na předku i bocích snad ani nelze přehlédnout. Rakouský výrobce motocyklů, pro kterého je X-Bow prvním vstupem mezi dvoustopé dopravní prostředky, ovšem tvrdí, že tyto nové komponenty byly navrženy tak, abyste již za volantem nepotřebovali helmu. Což neznamená pouze to, že se již nemusíte obávat o nadýchaný účes ve stylu let osmdesátých, ale zároveň byste mohli čas od času promluvit i se spolujezdcem.
Čelní a boční okna jsou také důvodem, proč KTM pozměnilo výbavu interiéru. Na středovém tunelu se totiž objevují ovladače, s nimiž lze kontrolovat čelní stěrač a dokonce i ostřikování. Nechybí ani vyhřívání čelního okna, klimatizaci však X-Bow GT ignoruje stejně jako modely předchozí. Po jejich vzoru pak dává oběma cestujícím k dispozici napevno přidělané sedáky, kdy u řidiče lze nastavovat alespoň pedály a posunovat volant. Standardem pro obě místa jsou pak nadále čtyřbodové pásy Schroth.
Mimo to dostalo nové KTM také odnímatelná stínidla proti slunečním paprskům, pro vyjížďky po Evropě je pak jako dělaná odnímatelná plátěná střecha (složit ji lze pouze manuálně, kdy je vůz v klidu) a speciální sada kožených zavazadel. Ta lze přizpůsobit barevnému ztvárnění karoserie, přičemž volit nemusíte pouze ze stávající palety odstínů, ale také nových barev Fusion Orange, Original Blue a Combat Grey.
K dispozici je rovněž větrný deflektor, který mezi ochrannými oblouky za sedadly slouží ke snížení turbulencí v kabině. V kombinaci s čelním „lízátkem”, zadním difuzorem a zcela kapotovaným podvozkem by pak GT mělo nabízet stejnou stabilitu jako X-Bow R. Tedy model, který KTM představilo v roce 2011 a jenž dorazil s dvoulitrovým motorem od Audi o výkonu 300 koní.
Navzdory původnímu očekávání však 847 kilogramů vážící X-Bow GT nedostane pětiválcový motor z Audi TT RS, nýbrž zůstane u stávajícího přeplňovaného čtyřválce. Nabídnout navíc hodlá výkon „jen“ 285 koní, který by díky zkrácenému šestistupňovému manuálu měl stačit na akceleraci z klidu na stovku za 4,1 sekundy a nejvyšší rychlost 231 km/h.
Cena nového „cestovního“ modelu pak startuje částkou 72 500 Eur (cca 1 812 500 Kč), za kterou ve standardu dostanete samosvorný diferenciál nebo brzdy Brembo svírané vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. V rámci příplatků pak nechybí třeba okruhové pneumatiky nebo zmíněná zavazadla. Jestli je to zajímavá nabídka, posuďte sami...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.












Nové KTM X-Bow GT se ve své výstavní premiéře představilo na ženevském autosalonu. Do prodeje však vstupuje okamžitě, přičemž za 285 koní dáte 1,8 milionu korun
Výrobce po stručném předsalonovém avízu uvolnil i pořádnou sadu oficiálních snímků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva