Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow GT detailně: helma už není třeba, výkon ale poklesl na 285 koní
8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Pokud KTM o cestovní verzi modelu X-Bow je docela svérázný. Více výbavy, jízdního komfortu i praktičnosti ale GT skýtá.
Nové KTM X-Bow GT jste možná již zaregistrovali v našem autosalonovém speciálu nebo v galerii živých fotografií ze Ženevy. Pokud ano, pak jste si dozajista všimli i nejvýraznější změny oproti stávajícímu modelu - výrazná okna na předku i bocích snad ani nelze přehlédnout. Rakouský výrobce motocyklů, pro kterého je X-Bow prvním vstupem mezi dvoustopé dopravní prostředky, ovšem tvrdí, že tyto nové komponenty byly navrženy tak, abyste již za volantem nepotřebovali helmu. Což neznamená pouze to, že se již nemusíte obávat o nadýchaný účes ve stylu let osmdesátých, ale zároveň byste mohli čas od času promluvit i se spolujezdcem.
Čelní a boční okna jsou také důvodem, proč KTM pozměnilo výbavu interiéru. Na středovém tunelu se totiž objevují ovladače, s nimiž lze kontrolovat čelní stěrač a dokonce i ostřikování. Nechybí ani vyhřívání čelního okna, klimatizaci však X-Bow GT ignoruje stejně jako modely předchozí. Po jejich vzoru pak dává oběma cestujícím k dispozici napevno přidělané sedáky, kdy u řidiče lze nastavovat alespoň pedály a posunovat volant. Standardem pro obě místa jsou pak nadále čtyřbodové pásy Schroth.
Mimo to dostalo nové KTM také odnímatelná stínidla proti slunečním paprskům, pro vyjížďky po Evropě je pak jako dělaná odnímatelná plátěná střecha (složit ji lze pouze manuálně, kdy je vůz v klidu) a speciální sada kožených zavazadel. Ta lze přizpůsobit barevnému ztvárnění karoserie, přičemž volit nemusíte pouze ze stávající palety odstínů, ale také nových barev Fusion Orange, Original Blue a Combat Grey.
K dispozici je rovněž větrný deflektor, který mezi ochrannými oblouky za sedadly slouží ke snížení turbulencí v kabině. V kombinaci s čelním „lízátkem”, zadním difuzorem a zcela kapotovaným podvozkem by pak GT mělo nabízet stejnou stabilitu jako X-Bow R. Tedy model, který KTM představilo v roce 2011 a jenž dorazil s dvoulitrovým motorem od Audi o výkonu 300 koní.
Navzdory původnímu očekávání však 847 kilogramů vážící X-Bow GT nedostane pětiválcový motor z Audi TT RS, nýbrž zůstane u stávajícího přeplňovaného čtyřválce. Nabídnout navíc hodlá výkon „jen“ 285 koní, který by díky zkrácenému šestistupňovému manuálu měl stačit na akceleraci z klidu na stovku za 4,1 sekundy a nejvyšší rychlost 231 km/h.
Cena nového „cestovního“ modelu pak startuje částkou 72 500 Eur (cca 1 812 500 Kč), za kterou ve standardu dostanete samosvorný diferenciál nebo brzdy Brembo svírané vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny. V rámci příplatků pak nechybí třeba okruhové pneumatiky nebo zmíněná zavazadla. Jestli je to zajímavá nabídka, posuďte sami...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Nové KTM X-Bow GT se ve své výstavní premiéře představilo na ženevském autosalonu. Do prodeje však vstupuje okamžitě, přičemž za 285 koní dáte 1,8 milionu korun
Výrobce po stručném předsalonovém avízu uvolnil i pořádnou sadu oficiálních snímků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva