Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní
11.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po představení modelu GT se zdálo, že řeči o pětiválci v X-Bow byly jen drby. Nyní je jisté, že nebyly - šéf KTM přiznal: „Testovací prototypy už jezdí.“
O pětiválci s turbodmychadlem z produkce ingolstadtské značky Audi se přibližně od poloviny loňského roku mluví jako o nové pohonné jednotce pro rakouský KTM X-Bow. Také proto se obecně mělo za to, že firma představí nový špičkový model na ženevském autosalonu, opak byl ale pravdou. Místo něj známý výrobce motocyklů odhalil „civilizovanější“ cestovní verzi GT s čelním a bočními okny a navíc se sníženým výkonem z 300 na 285 koní.
Poněkud zarážející ústupek od dosavadní extrémní filosofie mohl na někoho působit, jakoby osazenstvo KTM stárlo, nedávný rozhovor kolegů z britského magazínu Evo s generálním ředitelem a předsedou představenstva KMT (a mimochodem také čerstvým majitelem značky Husquarna, v níž 100 procent akcií převzala firma Pierer Industrie) Stefanem Piererem však ukázal, že je vše na správné cestě.
„Audi nám nabídlo pětiválec,“ prozradil na ženevském autosalonu Pierer. „Nad výkonnějším motorem jsme již přemýšleli při závodění a tohle znělo opravdu dobře.“ Kdy přesně došlo k oslovení, netušíme, rozhodně to ale není věc posledních dnů či týdnů. Šéf KTM totiž přiznal, že testovací prototypy už jezdí. A nejen to, X-Bow dost možná kromě výkonnějšího agregát nabídne za příplatek i dvouspojkovou převodovku, i takový vůz už existuje.
Stefan Pierer kromě jiného řekl, že „pětiválec je dostatečně kompaktní, aby perfektně zapadl do platformy, mírně jsme však prodloužili rozvor“. Více stability vozu jistě neuškodí, méně obratnosti by mohlo, ale to už předbíháme událostem. Jisté ovšem je, že jednotku o původním výkonu 340 respektive 360 koní, bude mít pro potřeby rakouské firmy patrně o dost vyšší výkon. „Můžete se dostat až na 480 koní,“ připustil Pierer.
Jak bude pětiválec nakonec naladěný, šéf společnosti KTM ani nenaznačil, neřekl ani, zdali má vůz již zelenou. Pesimistický pohled ale - zdá se - není na místě. Testovací stroje s pětiválcovými motory se už v příštím roce objeví ve vybraných závodech a odtud budou mít k produkci mnohem blíže, než auta kterékoli jiné značky.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.















Model GT by měl v budoucnu tvořit až 70 procent prodejů a chce oslovit jiný typ klientely. Ostřejší verze s pětiválcem by naoopak měla zamířit ke kořenům
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 5 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 8 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva