Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní
11.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po představení modelu GT se zdálo, že řeči o pětiválci v X-Bow byly jen drby. Nyní je jisté, že nebyly - šéf KTM přiznal: „Testovací prototypy už jezdí.“
O pětiválci s turbodmychadlem z produkce ingolstadtské značky Audi se přibližně od poloviny loňského roku mluví jako o nové pohonné jednotce pro rakouský KTM X-Bow. Také proto se obecně mělo za to, že firma představí nový špičkový model na ženevském autosalonu, opak byl ale pravdou. Místo něj známý výrobce motocyklů odhalil „civilizovanější“ cestovní verzi GT s čelním a bočními okny a navíc se sníženým výkonem z 300 na 285 koní.
Poněkud zarážející ústupek od dosavadní extrémní filosofie mohl na někoho působit, jakoby osazenstvo KTM stárlo, nedávný rozhovor kolegů z britského magazínu Evo s generálním ředitelem a předsedou představenstva KMT (a mimochodem také čerstvým majitelem značky Husquarna, v níž 100 procent akcií převzala firma Pierer Industrie) Stefanem Piererem však ukázal, že je vše na správné cestě.
„Audi nám nabídlo pětiválec,“ prozradil na ženevském autosalonu Pierer. „Nad výkonnějším motorem jsme již přemýšleli při závodění a tohle znělo opravdu dobře.“ Kdy přesně došlo k oslovení, netušíme, rozhodně to ale není věc posledních dnů či týdnů. Šéf KTM totiž přiznal, že testovací prototypy už jezdí. A nejen to, X-Bow dost možná kromě výkonnějšího agregát nabídne za příplatek i dvouspojkovou převodovku, i takový vůz už existuje.
Stefan Pierer kromě jiného řekl, že „pětiválec je dostatečně kompaktní, aby perfektně zapadl do platformy, mírně jsme však prodloužili rozvor“. Více stability vozu jistě neuškodí, méně obratnosti by mohlo, ale to už předbíháme událostem. Jisté ovšem je, že jednotku o původním výkonu 340 respektive 360 koní, bude mít pro potřeby rakouské firmy patrně o dost vyšší výkon. „Můžete se dostat až na 480 koní,“ připustil Pierer.
Jak bude pětiválec nakonec naladěný, šéf společnosti KTM ani nenaznačil, neřekl ani, zdali má vůz již zelenou. Pesimistický pohled ale - zdá se - není na místě. Testovací stroje s pětiválcovými motory se už v příštím roce objeví ve vybraných závodech a odtud budou mít k produkci mnohem blíže, než auta kterékoli jiné značky.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.















Model GT by měl v budoucnu tvořit až 70 procent prodejů a chce oslovit jiný typ klientely. Ostřejší verze s pětiválcem by naoopak měla zamířit ke kořenům
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před hodinouČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 3 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 6 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle