Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koronavirus zavřel první automobilové továrny v Evropě, další mohou následovat
25.2.2020 | Petr Prokopec
Kroky, které se ještě před pár dny zdály být vzdálenou čínskou záležitostí, už nejsou ničím nepoznaným ani v Evropě. Italdesign zavřel obě své fabriky v Turíně, opatření přijímá i Fiat.
Koronavirus již není spojen pouze s Čínou, epidemie zasáhla také Evropu. Zatím je její výskyt ve větší míře hlášený pouze v Itálii, kde je evidováno sedm mrtvých a přes 200 nakažených, to však může být pouze začátek. O nemoci stále panuje spousta neznámých, neexistuje specifický lék ani vakcína, nakažení ji mohou dále přenášet, aniž by sami trpěli příznaky, a tak je zřejmě jen otázkou času, než infikované začnou hlásit také další země.
Právě proto dochází na spoustu preventivních kroků, které jsou v případě automobilového světa zatím spojené hlavně s Fiatem a Italdesignem, které sídlí právě v Itálii. Ústředí první jmenované firmy je pak alokováno v Turínu, tedy v centru piedmontského regionu, kde již jsou evidovány tři případy výskytu koronaviru. Obavy vedení jsou tedy na místě, a jakkoliv prozatím nedošlo k uzavření továren, omezen byl přístup do nich. Zákaz přitom mají všichni návštěvníci či dodavatelé, kteří v posledních 15 dnech byli v Číně či jiné asijské zemi. A totéž platí pro kohokoliv, kdo se pohyboval v italských ohniscích nákazy či přišel do kontaktu s nakaženými.
To jsou relativně mírná opatření, hůře je na tom odnož koncernu VW, italská karosárna Italdesign. Ta oznámila, že zastavila činnost v obou svých podnicích v okolí Turína. Jeden ze zaměstnanců firmy pracující v továrně Nichelino totiž patří mezi oněch více než 200 nakažených. Společnost se nyní snaží identifikovat veškeré osoby, které s dotyčným pracovníkem přišly do styku. V onom podniku jich přitom pracuje zhruba stovka, většinu zaměstnanců má Italdesign v továrně Moncalieri. I ta byla z preventivních důvodů dočasně uzavřena a v podstatě jakákoli další ji může ze stejných důvodů následovat.
Co bude následovat dále, je ve hvězdách. Nicméně po včerejšku, kdy jen v Číně podlehlo viru dalších 71 lidí a bylo hlášeno rozšíření hlavně do Jižní Koreje a již zmiňované Itálie, se začíná mluvit o světové pandemii. Světová zdravotnická organizace WHO sice dodává, že na její vyhlášení ještě nedošlo, ovšem stát se tak může každým dnem. Je totiž třeba si uvědomit, že koronavirus již nakazil více než 80 tisíc lidí, tedy desetinásobek toho, kolik měla na kontě epidemie SARS.
Ochranná opatření jsou tedy přijímána po celém světě. Japonská vláda kupříkladu vyzývá zaměstnance k omezení práce v kancelářích, Hongkong pro změnu potvrdil uzavření škol v této metropoli po celý příští měsíc. Začíná být tedy zjevné, že koronavirus nebude jen krátkodobou záležitostí, akciové trhy přesto po menší panice v úvodu pondělního obchodování zůstávají relativně v klidu. Naděje v lepší zítřky tedy ještě stále existují, snad nebudou plané.



Fiat již přijímá opatření proti koronaviru, jsou ale relativně mírná
To Němci vlastnící Italdesign už nevádahí, po prvním nakaženém obě továrny v okolí Turína uzavřeli
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 9 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB