Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koronavirus zavřel první automobilové továrny v Evropě, další mohou následovat
25.2.2020 | Petr Prokopec
Kroky, které se ještě před pár dny zdály být vzdálenou čínskou záležitostí, už nejsou ničím nepoznaným ani v Evropě. Italdesign zavřel obě své fabriky v Turíně, opatření přijímá i Fiat.
Koronavirus již není spojen pouze s Čínou, epidemie zasáhla také Evropu. Zatím je její výskyt ve větší míře hlášený pouze v Itálii, kde je evidováno sedm mrtvých a přes 200 nakažených, to však může být pouze začátek. O nemoci stále panuje spousta neznámých, neexistuje specifický lék ani vakcína, nakažení ji mohou dále přenášet, aniž by sami trpěli příznaky, a tak je zřejmě jen otázkou času, než infikované začnou hlásit také další země.
Právě proto dochází na spoustu preventivních kroků, které jsou v případě automobilového světa zatím spojené hlavně s Fiatem a Italdesignem, které sídlí právě v Itálii. Ústředí první jmenované firmy je pak alokováno v Turínu, tedy v centru piedmontského regionu, kde již jsou evidovány tři případy výskytu koronaviru. Obavy vedení jsou tedy na místě, a jakkoliv prozatím nedošlo k uzavření továren, omezen byl přístup do nich. Zákaz přitom mají všichni návštěvníci či dodavatelé, kteří v posledních 15 dnech byli v Číně či jiné asijské zemi. A totéž platí pro kohokoliv, kdo se pohyboval v italských ohniscích nákazy či přišel do kontaktu s nakaženými.
To jsou relativně mírná opatření, hůře je na tom odnož koncernu VW, italská karosárna Italdesign. Ta oznámila, že zastavila činnost v obou svých podnicích v okolí Turína. Jeden ze zaměstnanců firmy pracující v továrně Nichelino totiž patří mezi oněch více než 200 nakažených. Společnost se nyní snaží identifikovat veškeré osoby, které s dotyčným pracovníkem přišly do styku. V onom podniku jich přitom pracuje zhruba stovka, většinu zaměstnanců má Italdesign v továrně Moncalieri. I ta byla z preventivních důvodů dočasně uzavřena a v podstatě jakákoli další ji může ze stejných důvodů následovat.
Co bude následovat dále, je ve hvězdách. Nicméně po včerejšku, kdy jen v Číně podlehlo viru dalších 71 lidí a bylo hlášeno rozšíření hlavně do Jižní Koreje a již zmiňované Itálie, se začíná mluvit o světové pandemii. Světová zdravotnická organizace WHO sice dodává, že na její vyhlášení ještě nedošlo, ovšem stát se tak může každým dnem. Je totiž třeba si uvědomit, že koronavirus již nakazil více než 80 tisíc lidí, tedy desetinásobek toho, kolik měla na kontě epidemie SARS.
Ochranná opatření jsou tedy přijímána po celém světě. Japonská vláda kupříkladu vyzývá zaměstnance k omezení práce v kancelářích, Hongkong pro změnu potvrdil uzavření škol v této metropoli po celý příští měsíc. Začíná být tedy zjevné, že koronavirus nebude jen krátkodobou záležitostí, akciové trhy přesto po menší panice v úvodu pondělního obchodování zůstávají relativně v klidu. Naděje v lepší zítřky tedy ještě stále existují, snad nebudou plané.
Fiat již přijímá opatření proti koronaviru, jsou ale relativně mírná
To Němci vlastnící Italdesign už nevádahí, po prvním nakaženém obě továrny v okolí Turína uzavřeli
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před hodinou - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 2 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 4 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 5 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva