Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koronavirus zasáhl nabídky automobilek, první očekávají razantní snížení dodávek
24.2.2020 | Petr Prokopec
Je to logický důsledek dosavadního vývoje, pokud by ale problémy netrvaly dlouho, nemusely by se projevit. Teď už je jasné, že doufání v tento vývoj bylo marné, Hyundai a Kia už ví, že aut pro zákazníky nebudou mít dost. A může to být jen začátek.
Made in China. To je nálepka, kterou jsme si v posledních letech zvykli vídat prakticky na čemkoliv. Až dosud se jednalo o výhodu, neboť lidé v Číně pobírají daleko nižší platy než třeba v Evropě či Americe, což logicky vedlo ke zlevnění daných produktů. Momentálně se však pozitiva mění na negativa, a to z jednoho prostého důvodu. Ten má název koronavirus. Infekce totiž zasáhla Čínu nemalou měrou, kvůli čemuž se kupříkladu prodeje nových aut v prvních dvou únorových týdnech propadly o neskutečných 92 procent.
Jak jsme ovšem zmínili výše, Čína se stará o zásobování celého světa. Problémy šlo tedy čekat praktiky všude, neboť všude začíná hrozit stejné odstávky továren. Byla tu ovšem naděje, že při brzkém vyřešení všech patálií by k žádným dalším potížím nedojde - ta už nyní pohasla.
Čerstvé zprávy z Austrálie hovoří o tom, že tamní zastoupení Hyundai počítá s výrazným prodloužením dodávek. Informují o tom lokální média, která se dostala k internímu bulletinu automobilky. Navenek Korejci nic takového neříkají, což je logické, nechtějí plašit zákazníky. Na realitě to ale nic nemění - sama automobilka ve svých vnitřních materiálech konstatuj, že v důsledku koronaviru lze očekávat nedostatek až poloviny modelů z tamního portfolia korejské automobilky. Do kdy? To v tuto chvíli pochopitelně nikdo neví.
„V návaznosti na předchozí oznámení, jenž se týká uzavření továrny Hyundai kvůli dopadům koronaviru, který způsobil potíže s dodávkami komponentů z Číny, musí Hyundai zredukovat únorovou produkci pro australský trh o více než 50 procent. Prosím, sledujte veškeré dodané vozy a informujte zákazníky o možných termínech doručení,“ píše se ve firemním oběžníku. Ten je zatím spojen pouze se značkou Hyundai, mluvčí Kie navenek obdobně tvrdí, že „situace není až tak drastická“. Pokud si ale uvědomíme, že obě značky mají shodné dodavatele, jiná jistě nebude.
Nelze navíc předpokládat, že by se problémy týkaly jen Austrálie - Hyundai a Kia vyrábí různé modely na různých místech, takže potíže se nutně nedotknou všech, ale jen do jisté chvíle - díly z Číny ve výsledku používají všechny fabriky, jen v různé míře a s různým množstvím skladových zásob. A je jistě jen otázkou času, než se do stejných problémů dostanou další firmy.
Momentálně je tedy jediným „vítězem“ je ovzduší v Číně. To se rapidní měrou lepší, neboť elektřina je v Číně produkována hlavně spalováním uhlí. Spotřeba šesti největších čínských elektráren však meziročně klesla o 42,5 procenta. Úroveň znečištění je tak v Pekingu, Kantonu či Šanghaji na pouhých 20 až 25 procentech loňského roku. Světovou ekonomiku tedy virus COVID-19 zasáhl nemalou měrou, životní prostředí se však raduje.
V Austrálii je Hyundai třetí nejžádanější značkou, i proto zde nabízí modely jako Elantra, které třeba na českém trhu chybí. Koronavirus však jejich dodávky zastavil, zatím do neznámého data
Zdroj: CarAdvice
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva