Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejské BMW řady 3 je venku. Genesis G70 má 370 koní, stovku dá již za 4,7 s
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní Korejec je navzdory stejnému výkonu rychlejší než spřízněná Kia Stinger. Kromě dynamiky okouzlí i bohatou standardní výbavou.
Jak bylo oznámeno, tak se i stalo. Korejské Hyundai aktuálně rozšířilo nabídku své luxusní divize Genesis o nový sportovní sedan jménem G70. Ten míří především proti BMW řady 3, stejně tak chce ovšem přebrat zákazníky i Audi A4 a Mercedesu třídy C. První snímky vozu bez maskování pořízené špionážními fotografy přitom naznačovaly, že nejde o nereálné ambice, oficiálně publikovaná sada fotografií to pak jen potvrzuje. Stejně jako pohled na techniku.
Podobně jako sesterská Kia Stinger, jejíž platformu Genesis G70 používá, bude i novinka k dispozici se třemi pohonnými jednotkami. Základem se stane přeplňovaný benzinový dvoulitr s 252 koňmi (se sportovním paketem máte pod pravou nohou dokonce 255 koní) a 2,2litrový turbodiesel naladěný na 202 koní. Na vrchol pak zamíří 3,3litrový šestiválec twin-turbo, jenž nakonec zůstal na 370 koních.
Zatímco osmistupňový automat je tak jako u Kie standardem u všech variant, v rámci pohonu mohou zákazníci vybírat mezi systémy 4x2 a 4x4. Tím je ovlivněna i jízdní dynamika, zatím ovšem byla publikována pouze data spojená s motorem V6. V případě čtyřkolky tak stovku dáte již za 4,7 sekundy (G70 Sport je tak o dvě desetiny rychlejší než Stinger GT), maximálka pak činí 270 km/h.
Stran působivých výkonů se Genesis G70 může pochlubit rovněž systémem Launch Control či mechanickým samosvorným diferenciálem. Dorazilo rovněž vektorování točivého momentu či zadní náprava typu multi-link, v případě bezpečnosti lze počítat s přednárazovým systémem, monitoringem slepých úhlů či únavy řidiče nebo se semi-autonomním řízením.
V rámci zevnějšku vozu naměříme 4 685 milimetrů na délku, 1 850 na šířku a 1 400 na výšku, rozvor pak činí 2 835 mm. Očekávat lze tedy hojnost místa na předních i zadních sedadlech, mimo to G70 nabídne i bohatou výbavu. Již ve standardu totiž kabina hostí multimédia kompatibilní se systémy Apple CarPlay a Android Auto, zároveň počítá s 8palcovým displejem.
S vyššími úrovněmi výbavy či za příplatek jsou pak spojeny prvky jako hliníkové klikdy dveří, metalické mřížky reproduktorů, změkčené plasty nebo čalounění z perforované kůže. Dále lze pořídit i audio systém Lexicon s 15 reproduktory. V případě zevnějšku lze pak vybírat mezi deseti barvami karoserie, kdy do barev jsou přimíchávány hliníkové šupinky pro větší třpyt.
Více informací zazní blíže k výstavnímu debutu, jenž se odehraje v prosinci na autosalonu v Los Angeles. Do prodeje pak nové Genesis G70 zamíří zkraje příštího roku, přičemž kromě Spojených států a domoviny bude k dispozici také v Rusku nebo na Středním Východě. Evropa si ovšem bude muset na luxusní Korejce počkat, a to zřejmě až do roku 2019.





































Genesis G70 nakonec stejně jako Kia Stinger GT nabídne maximálně 370 koní. Pyšní se však lepší dynamikou, stovku zvládne již za 4,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
dnesPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva