Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejská Škoda Octavia poprvé nafocena, tohle je Hyundai i30 Fastback
23.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí karosářská varianta se oproti hatchbacku a kombíku změní v čelních partiích jen lehce. Výrazně jiná je však záď i svažující se střešní linie.
Škodovky nemusíte milovat a můžete žít klidně v přesvědčení, že o Octavii byste si neopřeli ani kolo, jednu věc ale v případě české automobilky a jejího klíčového modelu musíte uznat - je s ním velmi úspěšná. Nerodil se hned s cílem být tím, čím je dnes, rychle si ale našel své místo na trhu kombinací tří faktorů - na základech kompaktního Golfu staví o něco větší auto, které nabídne větší prostor uvnitř a obří zavazadelník dostupný skrze rozměrné páté dveře.
Pochopitelně, jen to dobré auto nedělá, pro Octavii to ale byl a je klíčový recept, jak se prosadit na trhu zaplaveném kompaktními hatchbacky a kombíky všeho druhu. Pochopitelně tím neříkáme, že nikdo jiný s autem podobné koncepce nikdy nepřišel, ani v jednom případě to ale nebyla v tu chvíli etablovaná automobilka, která by s něčím takovým mohla na klíčových trzích Octavie pomýšlet úspěch. Až se člověk diví, že se jí nikdo nepokusil vážně konkurovat, přesně to se ale brzy změní.
Hyundai totiž už nějaký ten pátek hovoří o nové generaci své i30 jako o celé rodině modelů. Z té jsme si prozatím mohli představit hatchback a kombík, tedy nic přelomového, kromě toho ovšem víme také o příchodu sportovního derivátu s logem N. Ten se ukáže v druhé polovině letošního roku, výstavní premiéru tedy logicky můžeme očekávat na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě toho se ale chystá i třetí karosářská varianta, a sice i30 Fastback, které automobilka říká pětidveřové kupé.
Dlouho jsme tápali, co si pod tím představit, teď už je to ale zřejmé - bude to auto svým pojetím velmi blízké právě Škodě Octavia, které nebude vzadu ani sedanem, ani kombíkem, ale něčím mezi. V případě škodovky tomu říkáme liftback, tady dostane přednost označení fastback, obě auta k sobě ale zjevně nebudou mít příliš daleko.
Ukazují to první špionážní snímky korejského magazínu Motorgraph, které „korejskou Octavii“ zachycují dlouho před původně plánovaným debutem na počátku roku 2018, tedy velmi pravděpodobně příští rok Ženevě. Jak je patrné i přes nemalou kamufláž, vzhled je plně hotový a v přední části plně reflektuje obě odhalené karosářské varianty. Snad až na lehce odlišná světla pro denní svícení. Ostře řezaná litá kola jsou ale již opět shodná.
Novinkou jsou pak samozřejmě zadní partie, kde najdeme specifické víko zavazadelníku a svažující se střešní linii. Unikátní budou rozhodně i koncová světla, ačkoliv jejich grafika zjevně zůstane zachována. A povšimnout si můžeme i koncovky výfuku vykukující na pravé straně nárazníku. Zda ovšem tyto modifikace budou stačit na úspěch, to si budeme moci lépe říci poté, co dojde k odstranění veškeré kamufláže.
V rámci motorového prostoru ale již tápat nemusíme, jistotou je kopírování nabídky hatchbacku a kombíku. Benzinovým základem se tedy stane litrový tříválec se 120 koňmi, nad který se postaví nová přeplňovaná jedna-čtyřka T-GDI naladěná na 140 koní. Turbodiesel 1,6 CRDi pak dorazí ve třech variantách, přičemž výkony pokryje škálu od 95 až po 136 koní. Jedinou volbou je vždy pohon předních kol.
Vybírat si ovšem zákazníci budou moci mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jenž bude spárována s výkonnějšími motorizacemi. Tím jsme ale momentálně na konci dostupných informací, v průběhu roku ale lze očekávat větší sdílnost korejské značky. Na plné odhalení si ale opravdu ještě dvanáct měsíců počkáme.
Nové Hyundai i30 Fastback bylo poprvé zvěčněno na fotografiích. Zatím s nemalou kamufláží, i tak jasně ukazuje, kam míří
Zdroj: Motorgraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch