Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejská Škoda Octavia je tu. Hyundai vytáhlo i30 Fastback, chystá i ostrou verzi
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia je dnes ve své třídě do značné míry výjimečná pojetím své zádě, které ji dává praktičnost i eleganci. Přesně po těchto hodnotách teď jde i i30.
Korejská automobilka se dnes opravdu rozjela, kromě nového Hyundai i30 N představila i další karosářskou variantu rozšiřující standardní nabídku. Do boje o zákazníky v nižší střední třídě posílá verzi Fastback, kterou jsme kdysi překřtili na korejskou Škodu Octavia. Nikoli náhodou, stejně jako ona sází na velkou výklopnou záď slibující nemalý zavazadlový prostor spojení s elegantní karoserií nedalkou sedanu.
Tato novinka zamíří do prodeje až po ostrém hatchbacku, a to konkrétně na počátku příštího roku. Stejně jako u „eNka“ tedy nemáme k dispozici ceny, to je však jediný dílek, který v našem dnešním prezentačním puzzle bude chybět. Začněme ale u toho, co už nyní bezpečně víme.
Odstartovat musíme u designu a rozměrů, což jsou ostatně hlavní oblasti, kde se Hyundai i30 Fastback liší vůči hatchbacku. Novinka narostla o 115 milimetrů na 4 455 mm, mimo to počítá s výškou 1 425 mm. Vůči již prodávané variantě je tedy o 30 mm nižší, přičemž jedna šestina z této porce připadá na podvozek, zbytek pak na odlišnou střešní linii.
Výrazně jiná je i záď, která propůjčuje vozu vizáž „čtyřvéřového kupé”. Nechybí výrazná odtrhová hrana zavazadelníku či agresivní nárazník, jehož tvarům odpovídá i ten přední. Hyundai navíc snížilo výšku kapoty motoru, čemuž byla pro změnu přizpůsobena čelní maska. LEDky pro denní svícení navíc dostaly tmavší pozadí.
Další změnou vůči hatchbacku je přitvrzení podvozku o 15 procent kvůli zajištění větší dynamičnosti. Tu ovšem nelze čekat zrovna od základní nabídky motorů, neboť zákazníci budou moci vybírat mezi litrovým tříválcem (120 koní), 1,4litrovým čtyřválcem (140 koní) či 1,6litrovým turbodieselem (110 a 136 koní).
Všechny agregáty budou v základu nabízeny s šestistupňovým manuálem, pro diesely a jedna-čtyřku je k dispozici i sedmistupňový automat. To je prozatím vše, do budoucna máme očekávat i variantu i30 Fastback N. O její pohon se postará přeplňovaný dvoulitr, který bude tak jako u hot hatche produkovat 250 či 275 koní.
Na ostrou variantu je ovšem třeba ještě pár měsíců vyčkat, zatím tedy setrváme u základní verze. Tu bude možné specifikovat ve 12 venkovních barvách, přičemž tři jsou perleťové, sedm metalických a dvě základní. V rámci interiéru pak mají zákazníci k dispozici tři nové specifikace Oceanids Black, Slate Grey a Merlot Red.
U vyšších úrovní výbavy nebude chybět ani multimediální systém s osmipalcovým displejem, který umožní spárování s Apple CarPlay a Android Auto, či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Chybět pak nebude ani rozsáhlý výčet asistenčních prvků, které budou zahrnovat autonomní brzdy s detekcí chodců či monitoring jízdních pruhů.
Tím nám dostupné informace končí, zmínit již můžeme jen výrobu. Ta má probíhat v Evropě, tedy velmi pravděpodobně ve slezských Nošovicích. Hyundai to ale zatím ještě přímo nepotvrdilo, na rozdíl od v úvodu zmiňované verze i30 N, která na území České republiky bude montována stoprocentně.
Hyundai i30 Fastback dostalo oproti hatchbacku větší vizuální přitažlivost, pod kapotou ale již žádné rozdíly nehledejme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva