Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejská Škoda Octavia je tu. Hyundai vytáhlo i30 Fastback, chystá i ostrou verzi
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia je dnes ve své třídě do značné míry výjimečná pojetím své zádě, které ji dává praktičnost i eleganci. Přesně po těchto hodnotách teď jde i i30.
Korejská automobilka se dnes opravdu rozjela, kromě nového Hyundai i30 N představila i další karosářskou variantu rozšiřující standardní nabídku. Do boje o zákazníky v nižší střední třídě posílá verzi Fastback, kterou jsme kdysi překřtili na korejskou Škodu Octavia. Nikoli náhodou, stejně jako ona sází na velkou výklopnou záď slibující nemalý zavazadlový prostor spojení s elegantní karoserií nedalkou sedanu.
Tato novinka zamíří do prodeje až po ostrém hatchbacku, a to konkrétně na počátku příštího roku. Stejně jako u „eNka“ tedy nemáme k dispozici ceny, to je však jediný dílek, který v našem dnešním prezentačním puzzle bude chybět. Začněme ale u toho, co už nyní bezpečně víme.
Odstartovat musíme u designu a rozměrů, což jsou ostatně hlavní oblasti, kde se Hyundai i30 Fastback liší vůči hatchbacku. Novinka narostla o 115 milimetrů na 4 455 mm, mimo to počítá s výškou 1 425 mm. Vůči již prodávané variantě je tedy o 30 mm nižší, přičemž jedna šestina z této porce připadá na podvozek, zbytek pak na odlišnou střešní linii.
Výrazně jiná je i záď, která propůjčuje vozu vizáž „čtyřvéřového kupé”. Nechybí výrazná odtrhová hrana zavazadelníku či agresivní nárazník, jehož tvarům odpovídá i ten přední. Hyundai navíc snížilo výšku kapoty motoru, čemuž byla pro změnu přizpůsobena čelní maska. LEDky pro denní svícení navíc dostaly tmavší pozadí.
Další změnou vůči hatchbacku je přitvrzení podvozku o 15 procent kvůli zajištění větší dynamičnosti. Tu ovšem nelze čekat zrovna od základní nabídky motorů, neboť zákazníci budou moci vybírat mezi litrovým tříválcem (120 koní), 1,4litrovým čtyřválcem (140 koní) či 1,6litrovým turbodieselem (110 a 136 koní).
Všechny agregáty budou v základu nabízeny s šestistupňovým manuálem, pro diesely a jedna-čtyřku je k dispozici i sedmistupňový automat. To je prozatím vše, do budoucna máme očekávat i variantu i30 Fastback N. O její pohon se postará přeplňovaný dvoulitr, který bude tak jako u hot hatche produkovat 250 či 275 koní.
Na ostrou variantu je ovšem třeba ještě pár měsíců vyčkat, zatím tedy setrváme u základní verze. Tu bude možné specifikovat ve 12 venkovních barvách, přičemž tři jsou perleťové, sedm metalických a dvě základní. V rámci interiéru pak mají zákazníci k dispozici tři nové specifikace Oceanids Black, Slate Grey a Merlot Red.
U vyšších úrovní výbavy nebude chybět ani multimediální systém s osmipalcovým displejem, který umožní spárování s Apple CarPlay a Android Auto, či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Chybět pak nebude ani rozsáhlý výčet asistenčních prvků, které budou zahrnovat autonomní brzdy s detekcí chodců či monitoring jízdních pruhů.
Tím nám dostupné informace končí, zmínit již můžeme jen výrobu. Ta má probíhat v Evropě, tedy velmi pravděpodobně ve slezských Nošovicích. Hyundai to ale zatím ještě přímo nepotvrdilo, na rozdíl od v úvodu zmiňované verze i30 N, která na území České republiky bude montována stoprocentně.
Hyundai i30 Fastback dostalo oproti hatchbacku větší vizuální přitažlivost, pod kapotou ale již žádné rozdíly nehledejme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 2 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 5 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie