Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejská Škoda Octavia je tu. Hyundai vytáhlo i30 Fastback, chystá i ostrou verzi
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia je dnes ve své třídě do značné míry výjimečná pojetím své zádě, které ji dává praktičnost i eleganci. Přesně po těchto hodnotách teď jde i i30.
Korejská automobilka se dnes opravdu rozjela, kromě nového Hyundai i30 N představila i další karosářskou variantu rozšiřující standardní nabídku. Do boje o zákazníky v nižší střední třídě posílá verzi Fastback, kterou jsme kdysi překřtili na korejskou Škodu Octavia. Nikoli náhodou, stejně jako ona sází na velkou výklopnou záď slibující nemalý zavazadlový prostor spojení s elegantní karoserií nedalkou sedanu.
Tato novinka zamíří do prodeje až po ostrém hatchbacku, a to konkrétně na počátku příštího roku. Stejně jako u „eNka“ tedy nemáme k dispozici ceny, to je však jediný dílek, který v našem dnešním prezentačním puzzle bude chybět. Začněme ale u toho, co už nyní bezpečně víme.
Odstartovat musíme u designu a rozměrů, což jsou ostatně hlavní oblasti, kde se Hyundai i30 Fastback liší vůči hatchbacku. Novinka narostla o 115 milimetrů na 4 455 mm, mimo to počítá s výškou 1 425 mm. Vůči již prodávané variantě je tedy o 30 mm nižší, přičemž jedna šestina z této porce připadá na podvozek, zbytek pak na odlišnou střešní linii.
Výrazně jiná je i záď, která propůjčuje vozu vizáž „čtyřvéřového kupé”. Nechybí výrazná odtrhová hrana zavazadelníku či agresivní nárazník, jehož tvarům odpovídá i ten přední. Hyundai navíc snížilo výšku kapoty motoru, čemuž byla pro změnu přizpůsobena čelní maska. LEDky pro denní svícení navíc dostaly tmavší pozadí.
Další změnou vůči hatchbacku je přitvrzení podvozku o 15 procent kvůli zajištění větší dynamičnosti. Tu ovšem nelze čekat zrovna od základní nabídky motorů, neboť zákazníci budou moci vybírat mezi litrovým tříválcem (120 koní), 1,4litrovým čtyřválcem (140 koní) či 1,6litrovým turbodieselem (110 a 136 koní).
Všechny agregáty budou v základu nabízeny s šestistupňovým manuálem, pro diesely a jedna-čtyřku je k dispozici i sedmistupňový automat. To je prozatím vše, do budoucna máme očekávat i variantu i30 Fastback N. O její pohon se postará přeplňovaný dvoulitr, který bude tak jako u hot hatche produkovat 250 či 275 koní.
Na ostrou variantu je ovšem třeba ještě pár měsíců vyčkat, zatím tedy setrváme u základní verze. Tu bude možné specifikovat ve 12 venkovních barvách, přičemž tři jsou perleťové, sedm metalických a dvě základní. V rámci interiéru pak mají zákazníci k dispozici tři nové specifikace Oceanids Black, Slate Grey a Merlot Red.
U vyšších úrovní výbavy nebude chybět ani multimediální systém s osmipalcovým displejem, který umožní spárování s Apple CarPlay a Android Auto, či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Chybět pak nebude ani rozsáhlý výčet asistenčních prvků, které budou zahrnovat autonomní brzdy s detekcí chodců či monitoring jízdních pruhů.
Tím nám dostupné informace končí, zmínit již můžeme jen výrobu. Ta má probíhat v Evropě, tedy velmi pravděpodobně ve slezských Nošovicích. Hyundai to ale zatím ještě přímo nepotvrdilo, na rozdíl od v úvodu zmiňované verze i30 N, která na území České republiky bude montována stoprocentně.








Hyundai i30 Fastback dostalo oproti hatchbacku větší vizuální přitažlivost, pod kapotou ale již žádné rozdíly nehledejme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Technik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
před hodinouJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 2 hodinamiPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
před 4 hodinamiJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před 5 hodinamiAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 16:59 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 16:24 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 16:20 - Předseda
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 04.17. 11:17 - rhinos
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom