Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholný korejský luxus se ukázal v novém balení, dráždit teď bude celý svět
21.11.2019 | Petr Prokopec
Český trh se na jeho prodej navzdory místní popularitě mateřské automobilky nekvalifikoval, na mnoha jiných místech světa je ale limuzína Genesisu k dispozici. V inovovaném provedení se teď bude prodávat i mimo svou domovinu.
Prakticky přesně před rokem bylo odhaleno faceliftované Genesis G90. Tedy vrcholně luxusní korejská limuzína, která úplně původně spatřila světlo světa pod názvem Hyundai Equus. Značka přistoupila na opravdu razantní modernizaci, která se projevila hlavně příchodem odlišné čelní masky. Nové pojetí přitom štít pouze nepřipomíná, takto je skutečně i nazvané. Za enormní je pak označit můžeme bez váhání, za minimálně kontroverzní rovněž. Přední partie totiž nyní mohou i přes přítomnost většího množství chromu vypadat nedokončeně.
Toto odhalení si rekapitulujeme nikoli jako událost historického významu, vrací nás k němu dnešní premiéra inovovaného vozu stejného jména. Původně byla totiž aktualizace určena pouze domácímu trhu, nyní bude i s dalšími modifikacemi k dispozici i na dalších trzích, kde Genesis působí. Kupodivu i ve Spojených státech se G90 nadále prodávalo s původní maskou a prodejům to podle všeho nesvědčí-
Bude tedy zajímavé sledovat, jak si vůz povede nadále a zda šlo o krok správným směrem. Jelikož však odpověď dorazí až za pár měsíců, můžeme aktuálně pouze zmínit jen tolik, že kromě oné kontroverzní nové přídě došlo i na příchod nových světel. Ta Korejci nazývají duálními, neboť na každé straně došlo k jejich rozdělení LEDkami pro denní svícení. Dále pak dorazila i přeprofilovaná kapota, odlišný nárazník nebo blatníky, jenž zdobí výdechy horkého vzduchu. Respektive jejich atrapy, neboť o průchodnosti si majitelé mohou nechat zdát.
Záď již takovou kritiku nesnese, neboť podlouhlé diodové lampy propojené podsvícenou lištou vůz skutečně opticky rozšiřují. Navíc velkou měrou maskují korejský původ, neboť za takový design by se nestyděl ani Cadillac či Buick. Zajímavým detailem jsou koncovky výfuku vyvedené ve tvaru zmiňované čelní masky, opomenout pak nelze ani integrovaný spoiler do víka zavazadelníku. Na bocích si navíc lze povšimnout 19palcových kol, jenž disponují technologií absorbující hluk a navyšující ticho v kabině.
V interiéru je ovšem novinek již daleko méně a navíc působí daleko méně dramatickým dojmem. Nepřekvapí přitom konstantní napojení na internet, díky kterému budou moci majitelé počítat s dalšími modernizacemi online, stejně jako aktivní odhlučnění vysílající zvuky na opačném kmitočtu, než s jakým jsou spojeny ruchy z ulice. Dále tu máme multimédia s 12,3palcovým displejem či kompatibilitu se systémy Android Auto a Apple CarPlay.
Zákazníci budou moci volit mezi dvěma variantami, kdy 3,3litrový přeplňovaný šestiválec nabídne 370 koní a 510 Nm, zatímco od atmosférického pětilitrového osmiválce lze očekávat 425 koní a 520 Nm točivého momentu. V obou případech je standardem osmistupňový automat a pohon zadních kol, připlatit si však můžete za systém 4x4. Počítat lze přitom pokaždé s plejádou bezpečnostních technologií, mezi něž se zařadilo i semi-autonomní řízení.


Inovované Genesis G90 se ukázalo naživo v Los Angeles...
Novinka již jen dolaďuje inovovanou korejskou verzi, G90 v níž se Genesis největší poprvé ukázalo světu už loni
Zdroj: Genesis
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 17 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 17 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie