Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci se smějí do tváře potápějící se konkurenci, i v těžkých časech razantně zvyšují své prodeje
2.9.2022 | Petr Prokopec
Pokud chcete alespoň relativně levné nové auto a chcete ho ještě letos, existují v podstatě jen dvě značky, které zvládnou uspokojit vaše touhy. V tuto chvíli na tom dokáží mohutně profitovat.
Není tomu dlouho, kdy jsem zmiňoval, že mě má matka poprosila o pomoc s výběrem nového vozu. Její Volkswagen Golf Plus sice stále ještě jezdí, nicméně již vyžaduje daleko častěji péči servisních techniků. Z toho důvodu po takřka patnácti letech nastal čas na výměnu. Ta nicméně přichází v nejhorší vhodnou chvíli, tedy v době, kdy s novými vozy jsou spojené stále vyšší ceny a stále delší čekací lhůty. Může se zdát, že tomu tak je vždy a všude, u všech značek to ale neplatí.
Pokud tedy chcete třeba Škodu Octavia, připravte si minimálně 519 900 Kč. A místo žádosti o slevu se pak obrňte pořádnou trpělivostí, pokud vůz zadáváte do výroby. Škodovka svým dealerům v létě oznámila, že letos už od automobilky nedostanou ani kolo. Nová Octavie vám tedy letos zaručeně nedorazí a možná s ní nestihnete vyrazit ani na příští letní dovolenou. Jakmile nicméně zamíříte k úhlavní konkurenci mladoboleslavské značky, budete mít pocit, že jste se místo pekla ocitli v ráji. Matkou objednané a do výroby zadané Hyundai i30 bude dodáno ještě letos, navíc se slevou přesahující 10 %.
Jelikož mám tuto osobní zkušenost, vlastně mě ani nepřekvapuje pohled na globální statistiky značky, stejně jako spřízněné automobilky Kia. První zmíněný korejský výrobce totiž letos v srpnu prodal takřka 335 tisíc aut, tedy o 12 procent více než ve stejném období loňského roku. U druhého pak můžeme zmínit 10procentní nárůst na zhruba 240 tisíc registrací. Jak se tedy zdá, minimálně Hyundai dodrží své původní plány, dle nichž chtělo zákazníkům za letošek doručit 4,32 milionu nových vozů. Korejci se tak mohou smát do tváře konkurenci, o takové pozici se dnes mezi velkými automobilkami nezdá nikomu.
Co zůstává tajemstvím, je způsob, jakým se Korejcům povedlo vypořádat s nedostatkem čipů a dalších komponentů. Pokud nicméně zůstanu u osobní zkušenosti, jistá nápověda se tu jeví - objednané Hyundai i30 totiž disponuje základním 1,5litrovým atmosférickým motorem. Tedy jednotkou, která není technicky tak složitá. To pochopitelně klade nižší nároky na potrhané dodavatelské řetězce a zároveň i ovlivňuje cenu, jenž aktuálně startuje na 379 990 Kč.
Je pak sice pravdou, že od 110 koní nelze očekávat dechberoucí jízdní dynamiku. Ta ale minimálně u starších lidí není prioritou, navíc je třeba pamatovat na vyšší ceny pohonných hmot. Spíše než bleskurychlý sprint na stovku, který si z nádrže vezme na pár set metrech několik deci paliva, tak lidé ocení třeba manuální klimatizaci již ve standardu. Pokud si navíc připlatí jen 10 tisíc korun, dostanou vyšší stupeň výbavy a tedy i multimédia s 8palcovým displejem.
Pokud se tedy již pomalu připravujete k úprku do showroomů korejských značek, vůbec se vám nedivím. Za rozumné peníze dostanete praktický vůz, navíc v ještě skousnutelném časovém horizontu. To je nabídka, které dnes v podstatě nikdo nedokáže konkurovat. Bát se Korejci mohou leda čínských značek, které nejspíše ceny srazí ještě níže. A s dodávkami dílů problémy též nemívají.
Pokud toužíte po relativně levné novém voze a chcete jej dostat ještě letos, mnoho alternativ k Hyundai i30 nenajdete. Podle toho vypadají aktuální prodeje značky, Kia je na tom podobně. Foto: Hyundai
Zdroje: Hyundai, Kia
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
před 11 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nejčtenější články
- Další zemi došly peníze na dotace elektromobilů, musí je okamžitě snížit až o 75 tisíc Kč
1.12.2024 - Lamborghini přiznalo, proč novému modelu sebralo milovaný desetiválec, do lepšího světla ho to nestaví
1.12.2024 - Padlý král Volkswagenů je dnes vládcem tabulek ztráty hodnoty, tohle auto původně za 2,6 milionu dnes koupíte za 300 tisíc
1.12.2024 - V drsných čínských crash testech se rozemelou na kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h
1.12.2024 - Jedno z nejslavnějších Ferrari historie míří do aukce, i půl miliardy korun na něj může být málo
1.12.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:37 - M.Z.
- WAZE 12.30. 16:27 - řidičBOB
- VZKAZY 12.30. 16:18 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB