Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu

Ještě na přelomu roku zářící značka náhle ztratila půdu pod nohama a v tuto chvíli neprodává v USA skoro nic. Genesis se tak pouští do rozsáhlých změn, které se nevyhýbají ani nabízeným modelům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu

27.11.2018 | Petr Prokopec

Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě na přelomu roku zářící značka náhle ztratila půdu pod nohama a v tuto chvíli neprodává v USA skoro nic. Genesis se tak pouští do rozsáhlých změn, které se nevyhýbají ani nabízeným modelům.

Ještě na počátku letošního roku se zdálo, že luxusní korejská značka Genesis, která byla separována od mateřského Hyundai, má nakročeno k nemalému úspěchu. Prodeje atakovaly dva tisíce aut měsíčně, což jsou mimochodem lepší čísla, než jakých aktuálně v zámoří dosahuje Fiat, tedy mnohem levnější značka s daleko širším portfoliem. Ale kdeže tyto sněhy jsou, Genesis aktuálně blízko dna, neboť v červnu se poprvé dostal pod hranici tisíce kusů a v říjnu vyexpedoval jen 372 aut.

Korejci si tak začali bít na poplach a zcela mění způsob svého působení ve Spojených státech, které jsou pro Genesis klíčovým trhem. Mimo jiné zmenší svou prodejní síť zhruba na polovinu, což zní trochu kontraproduktivně, ale má to svůj racionální důvod - zákazníci kupující luxusní auta nechtějí sdílet tentýž prostor s lidmi, kteří míří pro mainstreamové vozy, a tak pro ně vzniká menší počet separátních showroomů.

Jen způsobem prodeje si ale značka k lepším prodejním číslům pomoci nechce. K dnes nabízeným modelům G70, G80 a G90 přibudou další a ten poslední jmenovaný právě prošel razantním faceliftem. Vůz je nyní skoro k nerozeznání od dosavadního provedení a sází na opravdu výrazný design s pozoruhodně velkou čelní maskou ve tvaru štítu. Zcela odlišné jsou i úzké světlomety obohacené o LEDkový proužek zasahující až do boků, změnil se též výplet masky chladiče a kapota motoru, která prolisy navazuje na firemní emblém.

S logem značky se můžeme rozloučit v zadních partiích, kde taktéž došlo na celou řadu změn. Ty ale již tak kontroverzně nepůsobí nevzbudí. Místo emblému je zde nápis Genesis, pod nímž došlo na instalaci propojených diodových světel. Obojí plně odpovídá nejnovější módě, přičemž G90 díky tomu vypadá mnohem „američtěji“. Prodejům by tedy modernizace pomoci mohla, třebaže ji nemůžeme označit za náš šálek kávy.

Změnou vzhledu ale přerod korejské limuzíny ještě nekončí. Opomenout nesmíme ani přesunutí směrových světel z venkovních zpětných zrcátek na přední blatníky. Nová jsou i 19palcová litá kola, stejně jako prošla změnami paleta barev. Pod kapotou se ale již nepohnul ani šroubek, stále je tedy možné volit mezi dvěma atmosférickými motory (3,8litrový šestiválec a pětilitrový osmiválec) a přeplňovanou jednotkou (3,3 l, V6).

Také změny v interiéru jsou decentní. Omezují se na užší výdechy klimatizace na palubní desce, nové dekore a nová čalounění. To je za předpokladu, že Korejci nechali při starém i multimédia či bezpečnostní systémy, vše důležité - o těchto oblastech se Genesis v tiskové zprávě nerozepisuje. A nezmiňuje se ani o cenách, ty ale obvykle zůstávají po faceliftech podobné a velké změny nečekejme ani v tomto případě.


Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 1 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 01Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 2 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 02Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 3 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 03Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 4 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 04Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 5 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 05Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 6 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 06Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 7 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 07Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 8 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 08Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 9 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 09Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 10 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 10Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 11 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 11Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 12 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 12Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 13 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 13Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 14 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 14Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 15 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 15Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 16 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 16Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 17 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 17Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 18 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 18Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 19 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 19Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 20 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 20Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 21 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 21Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 22 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 22Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 23 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 23Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 24 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 24Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 25 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 25Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 26 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 26Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 27 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 27Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 28 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 28Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 29 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 29Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 30 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 30Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 31 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 31Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 32 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 32Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu - 33 - Genesis G90 2019 facelift prvni sada 33
Genesis G90 se dočkalo faceliftu. Na zadních partiích lze přitom spočinout s uspokojením, ty přední ale budou bezesporu budit nemalou kontroverzi. Je tedy otázka, zda se tímto způsobem povede zastavit razantní pokles prodejů

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.