Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci dali další novince „neviditelná” světla, nápad tvůrce první Octavie žije dál
16.4.2021 | Petr Prokopec
Pokud jste doufali, že podobnou věc použijí Korejci jednou dvakrát, mýlili jste se. Nyní se objevila na dalším autě, které se u nás s největší pravděpodobností prodávat nebude, o to zajímavější ale je.
S příchodem světelných diod dostali automobiloví designéři do rukou pořádný kus svobody navíc. Navrhovat totiž nyní mohou prakticky jakékoli velikosti a tvary lamp, na jaké si vzpomenou. Korejský koncern Hyundai Motor Company pod vedením Luca Donkerwolkeho se nicméně vydal jinou cestou. Donkerwolke si svého času usmyslel, že čelní světla aut jsou minulostí a rovnou je poslal k ledu. Tedy alespoň to tak vypadá, zvláště ve chvílích, kdy nedošlo na jejich aktivaci. Automobilka je totiž zejména u nové generace SUV Tucson zasadila do čelní masky, načež působí prakticky neviditelně. Se stejnou péčí se pak Korejci vrhli i na další americké město.
Na mysli nyní samozřejmě nemáme žádnou konkrétní metropoli, kterou by Hyundai srovnalo se zemí. Jen narážíme na inspiraci značky při vymýšlení názvu svých modelů. Tato strategie byla totiž užita i u nového pick-upu Santa Cruz, který je vlastně přímým příbuzným Hyundai Tucson. Jakkoliv nicméně oba vozy stojí na téže předokolkové platformě, novinka vždy bude k mání pouze se systémem pohonu všech kol HTRAC. Zdůrazněn tak má být její drsnější charakter.
Korejci přitom uvádí, že toto není užitkový pick-up, ale spíše sportovně-dobrodružný vůz. Proto systém 4x4 poladili tak, aby dokázal mnohem lépe rozdělovat výkon mezi zadními koly, abyste měli dojem, že skutečně řídíte ostrou zadokolku. To má ostatně umocnit i použitá pohonná jednotka - 2,5litrový čtyřválec bude totiž k mání v atmosférické i přeplňované podobě a nabídne přes 190 koní v prvním případě a více než 275 koní ve druhém případě.
Pokud vás zaráží nejistota v předchozí větě, musíme rovnou dodat, že aktuálně prezentovaná data ještě nejsou finální a může dojít k jejich upřesnění. S čím ovšem lze stoprocentně počítat, to je spojení atmosférického motoru s osmistupňovým automatem, zatímco u turboverze dorazí dvouspojková převodovka s pádly pod volantem. Dynamiku pak Korejci rovněž tají, což se týká i spotřeby. Stejně jako není jisté, zda časem odhalí i předokolku.
Aktuálně se tedy od motorového prostoru přesuneme k celkovým rozměrům, korbě a interiéru. Santa Cruz totiž sice sdílí platformu s Hyundai Tucson, vůči SUV však pick-up narostl na 4 971 milimetrů do délky a počítá s 3metrovým rozvorem. Za vším pochopitelně stojí ona ložná plocha nad zadní nápravou, jejíž délka činí 1 323 mm. Korejci ji přitom opatřili zamykatelným krytem, stejně jako skrytou schránkou. A nabídnou i její prodloužení.
Uvnitř pak Santa Cruz odkazuje na výchozí Tucson více než zvenčí, jeden ze stěžejních rozdílů nicméně najdete v rámci zadních sedadel. U nich totiž dochází k napřímení sedáku, pod kterým se skrývá další praktická schránka. Mimo to je nicméně k mání i nemalý luxus, jako je kožené čalounění, 10palcový digitální displej nebo audio systém Bose. V rámci zevnějšku pak lze za doplatek vyměnit 18palcová litá kola dvacítkami.
Lze už jen dodat, že Hyundai objednávkové knihy otevírá již v dubnu, výroba a dodávky však odstartují až v létě. To nás ale ve výsledku až tak moc trápit nemusí, neboť v Evropě se prozatím se Santa Cruz nepočítá. Je to škoda, neboť minimálně s ohledem na neobvyklou koncepci a ona neviditelná světla by Korejci mohli být s takovým autem úspěšní i zde.






























Hyundai Santa Cruz se do Evropy nepodívá, starý kontinent si tak musí vystačit s SUV Tucson postaveném na stejném základu a disponujícím stejnou maskou s ukrytými světly. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejčtenější články
Nový velký model levné značky VW se nakonec prodává ještě levněji, víc než Škoda Octavia nabízí za 317 tisíc Kč
10.3.2025Už první STK neprojde každá čtvrtá Tesla, hlásí z Dánska. Šok? Spíš další potvrzení dávno zřejmého
10.3.2025Kia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
11.3.2025Ford odhalil, jak zkusí zachránit své krachující aktivity v Evropě, připomíná to plány EU
11.3.2025Jaguar poprvé ukázal v akci své přelomové auto, i s celebritou „za volantem”. Přiznává, že s ním přijde o 85 procent zákazníků
11.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva