Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci dají další novince „neviditelná” světla, odkaz autora první Octavie žije dál
3.9.2020 | Petr Prokopec
Říkají jim Parametric Hidden Lights a pochopitelně existují a ještě pochopitelněji svítí. Vidět ale prakticky nebudou, dokud se nerozsvítí, stala se skrytou součástí čelní masky.
S rozmachem světelných diod došlo v automobilovém průmyslu k menší revoluci, neboť LEDky dovolují designérům hrát si s velikostí i tvary předních světel s mnohem větší volností. Dnes už bývalého šéfdesignéra Hyundai Luca Donckerwolkeho, někdejšího spoulautora první generace Škody Octavia, tak svého času napadlo, že by je také nemusela mít vůbec. Tedy ne snad, že by jich vozy zcela pozbyly, jen by je učinil tak malými a do okolního designu auta tak zasazenými, že by nebyla vůbec viditelná, dokud se nerozsvítí. A jakkoli se to mohlo zdát zvláštní, nový Tucson bude disponovat přesně tím.
I když Korejci zatím uvolnili jen první upoutávky, je z nich patrné, že světlomety se staly součástí čelní masky, ze které pouze „prosvítají” ven. Nové pojetí světel si říká Parametric Hidden Lights, a onou neviditelností se tedy zjevně přímo chlubí. S detaily nás zatím Hyundai neseznámilo, nejspíše tedy budeme muset až do premiéry, která se uskuteční 14. září. Jisté ale je, že k hrátkám s diodami došlo také na zádi, kde lampy reflektují tvar čelních světel. Byť na první pohled to není až tak patrné, neboť zatímco vpředu je klínovitý tvar patrný až po rozsvícení LEDek, vzadu je tomu přesně naopak.
Je přitom třeba dodat, že zadní partie vypadají nadmíru agresivně. Světelná lišta vedoucí od jednoho boku k druhému totiž vůz patřičně rozšiřuje, zatímco atrapa difuzoru vyvedená pořádně vysoko za pomoci svažujícího se skla dělá Tucson pocitově nízkým. Spíše než klasické SUV nám tak novinka připomíná ostré hatchbacky jako třeba Ford Focus RS. Tuto asociaci přitom umocňuje i tvar litých kol, který taktéž připomíná katalog příslušenství modrého oválu.
Zatímco zádi dáváme jednoznačně palec nahoru, v případě přídě si nejsme jisti. S finálním verdiktem proto raději počkáme na premiéru či případně rovnou na osobní seznámení. Nyní se tak raději přesuneme do interiéru, kde Korejci taktéž počítají s revolucí. Minulostí jsou prakticky veškerá tlačítka, místo toho bylo veškeré ovládání soustředěno na středový dotykový panel. Tomu pak společnost dělá digitální přístrojový štít.
Nový Tucson bude větší než současná generace. K posunu přitom došlo v případě rozvoru, stejně jako se zkrátily převisy a prodloužila kapota. I to samozřejmě napomáhá onomu sportovnímu vzezření, pročež by nás nakonec ani nepřekvapilo, kdyby SUV dorazilo také ve verzi N, která by vzhled dorovnala adekvátním výkonem. Zda se tak ale skutečně stane či jestli bude k mání jen výbava N Line, je zatím ve hvězdách.
Ve Spojených státech by nový Tucson měl být k dispozici s 2,5litrovým čtyřválcem Theta3, který bude k mání v atmosférické i přeplňované formě. S ohledem na přísnější evropské emisní limity ale tuto jednotku na starém kontinentu nečekáme.



Nové Hyundai Tucson se zatím představilo jen v náznacích. I z nich je ale patrné, že čekat můžeme revoluci v případě vnějšího osvětlení, ostatně právě na něj se upoutávky soustřeďují především. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
V Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje
před 2 hodinamiRusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
před 3 hodinamiJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 5 hodinamiNěkdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
před 6 hodinamiTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva