Korejci dají další novince „neviditelná” světla, odkaz autora první Octavie žije dál

Říkají jim Parametric Hidden Lights a pochopitelně existují a ještě pochopitelněji svítí. Vidět ale prakticky nebudou, dokud se nerozsvítí, stala se skrytou součástí čelní masky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci dají další novince „neviditelná” světla, odkaz autora první Octavie žije dál

3.9.2020 | Petr Prokopec

Korejci dají další novince „neviditelná” světla, odkaz autora první Octavie žije dál

/

Foto: Hyundai, koláž Autoforum.cz

Říkají jim Parametric Hidden Lights a pochopitelně existují a ještě pochopitelněji svítí. Vidět ale prakticky nebudou, dokud se nerozsvítí, stala se skrytou součástí čelní masky.

S rozmachem světelných diod došlo v automobilovém průmyslu k menší revoluci, neboť LEDky dovolují designérům hrát si s velikostí i tvary předních světel s mnohem větší volností. Dnes už bývalého šéfdesignéra Hyundai Luca Donckerwolkeho, někdejšího spoulautora první generace Škody Octavia, tak svého času napadlo, že by je také nemusela mít vůbec. Tedy ne snad, že by jich vozy zcela pozbyly, jen by je učinil tak malými a do okolního designu auta tak zasazenými, že by nebyla vůbec viditelná, dokud se nerozsvítí. A jakkoli se to mohlo zdát zvláštní, nový Tucson bude disponovat přesně tím.

I když Korejci zatím uvolnili jen první upoutávky, je z nich patrné, že světlomety se staly součástí čelní masky, ze které pouze „prosvítají” ven. Nové pojetí světel si říká Parametric Hidden Lights, a onou neviditelností se tedy zjevně přímo chlubí. S detaily nás zatím Hyundai neseznámilo, nejspíše tedy budeme muset až do premiéry, která se uskuteční 14. září. Jisté ale je, že k hrátkám s diodami došlo také na zádi, kde lampy reflektují tvar čelních světel. Byť na první pohled to není až tak patrné, neboť zatímco vpředu je klínovitý tvar patrný až po rozsvícení LEDek, vzadu je tomu přesně naopak.

Je přitom třeba dodat, že zadní partie vypadají nadmíru agresivně. Světelná lišta vedoucí od jednoho boku k druhému totiž vůz patřičně rozšiřuje, zatímco atrapa difuzoru vyvedená pořádně vysoko za pomoci svažujícího se skla dělá Tucson pocitově nízkým. Spíše než klasické SUV nám tak novinka připomíná ostré hatchbacky jako třeba Ford Focus RS. Tuto asociaci přitom umocňuje i tvar litých kol, který taktéž připomíná katalog příslušenství modrého oválu.

Zatímco zádi dáváme jednoznačně palec nahoru, v případě přídě si nejsme jisti. S finálním verdiktem proto raději počkáme na premiéru či případně rovnou na osobní seznámení. Nyní se tak raději přesuneme do interiéru, kde Korejci taktéž počítají s revolucí. Minulostí jsou prakticky veškerá tlačítka, místo toho bylo veškeré ovládání soustředěno na středový dotykový panel. Tomu pak společnost dělá digitální přístrojový štít.

Nový Tucson bude větší než současná generace. K posunu přitom došlo v případě rozvoru, stejně jako se zkrátily převisy a prodloužila kapota. I to samozřejmě napomáhá onomu sportovnímu vzezření, pročež by nás nakonec ani nepřekvapilo, kdyby SUV dorazilo také ve verzi N, která by vzhled dorovnala adekvátním výkonem. Zda se tak ale skutečně stane či jestli bude k mání jen výbava N Line, je zatím ve hvězdách.

Ve Spojených státech by nový Tucson měl být k dispozici s 2,5litrovým čtyřválcem Theta3, který bude k mání v atmosférické i přeplňované formě. S ohledem na přísnější evropské emisní limity ale tuto jednotku na starém kontinentu nečekáme.


Korejci dají další novince „neviditelná” světla, odkaz autora první Octavie žije dál - 1 - Hyundai Tucson 2021 prvni foto 01Korejci dají další novince „neviditelná” světla, odkaz autora první Octavie žije dál - 2 - Hyundai Tucson 2021 prvni foto 02Korejci dají další novince „neviditelná” světla, odkaz autora první Octavie žije dál - 3 - Hyundai Tucson 2021 prvni foto 03
Nové Hyundai Tucson se zatím představilo jen v náznacích. I z nich je ale patrné, že čekat můžeme revoluci v případě vnějšího osvětlení, ostatně právě na něj se upoutávky soustřeďují především. Foto: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše