Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kontroverzní rekordman Ringu je venku, víme vše o Lambu Huracán Performante
6.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka má podle očekávání vyšší výkon, nižší hmotnost a aktivní aerodynamiku. Přesto je tu jedna věc, kterou dokáže i překvapit.
Příchod každého nového modelu Lamborghini očekáváme se zájmem. Však třeba i proto, že tato italská automobilka je jednou z posledních, jež staví na atmosférických motorech. Taokvý najdeme i uprostřed varianty Performante, která aktuálně debutuje na autosalonu v Ženevě. Jejím základem je desetiválcové kupé Huracán, vůči němu ovšem disponuje vyšším výkonem, nižší hmotností a především aktivní aerodynamikou.
Až dosud jsme toho o něm příliš nevěděli, jedinou zásadní informací byl čas z Nordschleife. Základní Huracán Severní smyčku zvládne za 7 minut a 28 sekund, o tom nás přesvědčil magazínu Sport Auto. Performante to mělo zvládnout za výrazně kratší dobu, dokonce rychleji než Porsche 918 Spyder. Zelené peklo mělo zvládnout za 6 minut a 52,01 sekundy. Proč říkáme mělo? O dosaženém času existuje řada pochybností a firma si za to může sama. Zveřejněné video, které má dokumentovat rekordní jízdu, působí dosti nepřesvědčivě.
Lamborghini to zatím nekomentovalo, ale třeba se dočkáme. Pro tuto chvíli se alespoň můžeme seznámit s tím, co Performante odlišuje od základního kupé. V prvé řadě se přitom zaměříme na 5,2litrový motor V10, který dostal 640 koní, tedy pouze o třicet více než standardní Huracán.
Pohonná jednotka je vůbec nejvýkonnějším desetiválcem v historii značky, přičemž ovlivněna byla závodním programem Lamborghini. Používá bronzový kryt svodů, titanové ventily, optimalizovaný průtokem v sacím i výfukovém traktu či zcela nový výfukový systém. Motoru sekunduje optimalizovaná verze sedmistupňového automatu.
Výsledkem těchto modifikací je nejen vyšší výkon, ale také točivý moment 600 Nm, jehož 70 procent je k dispozici již při 1 000 otáčkách. Performante s těmito parametry zvládá sprint z klidu na stovku za 2,9 sekundy (o tři desetiny rychleji než základ) a na dvoustovku za 8,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 325 km/h.
Vedle vyššího výkonu se Performante chlubí nižší hmotností. Je o 40 kilogramů lehčí, celkově váží 1 382 kg. Za úsporou stojí zejména rozsáhlejší použití karbonu. Lamborghini u verze Performante nasadilo novou odlehčenou a kovanou formu uhlíkových vláken, která umožňuje vytváření náročnějších tvarů z jediného kusu materiálu. Tím samozřejmě kila letí dolů, zatímco odolnost těchto komponentů roste.
Italové z nového patentového karbonového materiálu vyrobili především zadní křídlo, které je jedním z aktivních aerodynamických prvků zvaných Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA). Spoiler je přitom a využívá speciálních vzduchových kanálků, jejichž klapky ve spodní části krytu pohonné jednotky jsou ovládány elektricky, což vůči hydraulice snižuje hmotnost o 80 %.
Proudění vzduchu skrze kanály je závislé na jízdní situaci. Při brzdění jsou uzavřeny a křídlo funguje jen samo o sobě a vyvažuje vůz. V zatáčkách ovládací systém sleduje úhel natočení volantu a dokáže vždy vnější kanál otevřít, aby tak došlo k navýšení přítlaku na vnitřním kole. Celkově přitom křídlo navyšuje vůči základu přítlak o 750 %.
Vpředu má Huracán Performante dvěma klapky, které jsou ovládány elektromotorem usazeným ve střední části splitteru. Systém funguje v součinnosti s již zmíněným zadním křídlem a při jeho aktivaci (za 0,5 sekundy) dochází k otevření průduchů a tedy zlepšení obtékání vzduchu, redukci vztlaku a snížení tlaku na spodní část karoserie. Vůz tak prý sedí jako... přibitý. O to se starají také modifikace spojené s mnohem tužším šasí.
O 10 % byla navýšena také tuhost pružin a stabilizátorů. Systém pohonu všech kol Haldex zůstal zachován, stejně jako samosvorný mechanický diferenciál na zadní nápravě. Nicméně modifikovány byly jízdní režimy technologie ANIMA, kdy Strada favorizuje trakci, Sport umožní přetáčivost a Corsa je určena okruhovému řádění.
Performante je vybaveno kovanými 20" koly lakovanými bronzovou barvou, jež standardně obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Ty je možné vyměnit za příplatkové Trofeo R. Performante dává svou výjimečnost najevo i italskou trikolorou na laku a digitálním přístrojovým štítem, sedadly čalouněnými Alcantarou či karbonovými dekory uvnitř.
Cena bez daně z přidané hodnoty startuje na sumě 195 040 Eur (cca 5,27 milionu korun), přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům v létě. A to překvapení? Nechali jsme si ho na konec. Huracán Performante není limitovaným modelem, ale součástí regulérní nabídky, takže nemusíme dodávat nic o tom, že už je dávno vyprodaný...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Nejostřejší Huracán naživo v Ženevě
Nový rekordman Ringu, Lamborghini Huracán Performante, dostal vyšší výkon a nižší hmotnost než základní kupé. Pyšní se také aktivní aerodynamikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva