Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly
7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Více, než kdysi sliboval sám Elon Musk, nabízí v případě kapacity akumulátorů nová Tesla Model 3 ve svém lepším provedení.
O nové Tesle Model 3 bylo napsáno tolik článků, že měřeno na jejich počet jde možná o nejúspěšnější automobil všech dob. Aktuálně neuplyne pomalu ani den, aby se neobjevily nějaké nové informace, jež s tímto elektromobilem souvisí. Známe jej tedy skutečně už dokonale? Překvapivě nikoliv. Automobilka zatím zveřejnila data o dojezdu, akceleraci, nejvyšší rychlosti či hmotnosti a jejím rozložení, dosud ale nepadlo ani slovo o akumulátorech či výkonech motorů.
Teď můžeme odkrýt i tato „bílá místa na mapě“. Ukazují nám jej předběžné dokumenty americké agentury EPA, která se momentálně zabývá certifikací verze s prodlouženým dojezdem. Ta má dle odhadu značky urazit na jedno nabití 499 kilometrů, což je dokonce vyšší číslo než u Tesly Model S 75D. Té baterie o kapacitě 75 kWh mají vystačit na 417 km. Má tedy Model 3 kapacitu akumulátorů vyšší? Nebo je „jen” lehčí a aerodynamicky efektivnější?
Dost možná všechno z toho, i když Elon Musk dříve uvedl, že do novinky se více než 75 kWh nevměstná. Proto je překvapující, že EPA zmiňuje lithium-iontové baterie o 230 Ah a 350 V. To lze přepočítat na 80,5 kWh, což je vyšší kapacita, než o jaké šéf Tesly mluvil. Klamat tělem ovšem nemusel, velmi pravděpodobně jde totiž o nominální kapacitu baterií, nikoliv tu využitelnou - ta může být u verze s vyšším dojezdem právě oněch 75 kWh či ještě méně (původně se spekulovalo o 70 kWh).
Vyjma toho se z dokumentu EPA dozvídáme, že tentýž Model 3 dostal elektromotor s permanentním magnetem a výkonu 258 HP, což odpovídá 262 „evropským koním” (PS). S nimi má vůz zvládat akceleraci z klidu na 96 km/h za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h. To jsou ale již opětovně data Tesly, během certifikace samozřejmě může být zjištěno něco jiného. Koneckonců, ani stávající parametry nejsou konečnými a mohou být ještě nepatrně pozměněny.
Jsme tedy zvědavi na finální výsledek měření EPA. Ten se ovšem zcela jistě bude týkat pouze verze s prodlouženým dojezdem, na standardní provedení přijde řada až někdy ke konci roku. Tesla dle harmonogramu odstartovala pouze výrobu varianty, která má zvládnout takřka pět set kilometrů na jeden zátah. Základ, u kterého půjde počítat se zhruba 354 km (zde jde již o odhad EPA, nikoliv Tesly), se začne vyrábět až v listopadu.
V mezičase, konkrétně v říjnu, Tesla začne dodávat vozy běžným zákazníkům, kteří nejsou nijak spojeni s automobilkou. Ukazuje se tedy, že ačkoliv výroba odstartovala na počátku července a značka nedávno s velkou pompou předala prvních třicet aut, ty mezi běžný lid rozhodně nezamíří. Místo toho budou spíše najíždět dodatečné testovací kilometry a Tesle umožní vychytat některé dětské nemoci. I tak ale počítáme s tím, že další „mouchy“ se objeví v následujících měsících.
Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak na jaře 2018 odstartuje výroba varianty se dvěma elektromotory a ke konci roku značka začne zásobovat i mimoamerické trhy. Prozatím ale jen ty, kde se jezdí vpravo - na verze s pravostranným řízením přijde řada až v roce 2019. Znovu ale musíme dodat, že vše závisí na mnoha okolnostech, z nichž jednou je financování. A právě proto Tesla dnes uvedla, že chystá další úpis dluhopisů.
Nové kolo má vynést zhruba 1,5 miliardy dolarů (cca 33,2 mld. Kč), což by již na rozjetí masové výroby v měřítku, s jakým Tesla nemá žádné zkušenosti, mělo vystačit. Na druhou stranu se tím zvyšuje riziko, jemuž značka čelí - žádný větší zádrhel si nesmí dovolit...
EPA zveřejnila první předběžné informace, jenž se týkají baterií či výkonu nové Tesly Model 3
Košatá zatím není ani fotogalerie vozu, snad nejvíce se zatím snažil jen americký magazín Motor Trend
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 2 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 3 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 5 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 6 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis