Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koncern VW se prý rozpadá, vedení už mělo schválit prodej Bugatti, další mohou přijít
17.9.2020 | Petr Prokopec
O tom, že koncern VW je příliš velký a některé její části příliš rozmařilé na to, aby byl připraven na těžké časy, se mluví už déle. Na žádné konkrétní kroky dosud nedošlo, teď se ale prý k prvnímu schyluje.
Když přesně před pěti lety propukla kauza Dieselgate, začalo se ihned mluvit o obřích pokutách, které měly na koncern VW dopadnout. Jen málokdo si přitom dokázal v té chvíli představit, že Němci jen tak sáhnou do pokladny, vyndají z ní desítky miliard korun a poté budou následně pokračovat v nadvládě nad automobilovým světem. Místo toho začaly vzduchem létat spekulace o prodeji některých značek, na nic takového ovšem nedošlo.
Němci sáhli do oné pokladny ještě hlouběji, než se předpokládalo, neboť koncern se rozhodl přesunout od dieselů k elektromobilitě. Na oltář alternativního pohonu tak zamířily obrovské investice, u nichž se navíc v nejbližší době ani nepočítá s návratností. Ovšem i tak měl VW Group vše ustát a elektrifikace se od druhé poloviny nadcházející dekády stát ziskovou.
Rozehraný mač ovšem razantním způsobem narušil koronavirus, který koncernu přivodil nemalé ztráty. Samy o sobě by i ty Němci ustáli, nicméně jak je patrné z výše zmíněné rekapitulace, pro VW Group jde již o třetí vekou ránu během velmi krátkého období. Vlastně proto není překvapivé, že spekulace o odprodeji značek jsou nyní znovu ve hře, tentokráte jsme ale nejspíše částečnému rozpadu koncernu opravdu blízko.
S novými informacemi vyrukoval Georg Kacher, jeden z nejvlivnějších evropských automobilových novinářů, který svého času také externě vypomáhal s PR aktivitami Bugatti. Ke koncernu a značce z Molsheimu tak má velmi blízko, pročež ví více než kdokoliv jiný. A právě dle jeho informací se VW rozhodl prodat Bugatti, které po loňském úmrtí Ferdinanda Piëcha ztratilo svého nejvilnějšího zastánce.
Kupcem firmy se má stát „elektrické Bugatti“, tedy chorvatská automobilka Rimac, která si ve světě elektromobilů udělala natolik působivé jméno, že do ní investovala řada velkých firem jako Jaguar, Huynda či Koenigsegg a mezi nimi i Porsche. Prodej tak již mělo požehnat vedení VW Group, je však ještě třeba schválení dozorčí rady. Zda s tím bude souhlasit, je hvězdách, pokud k tomu ale dojde, kufry by si musel spakovat Stephan Winkelmann.
Bývalý šéf Lamborghini či divize Audi Sport je přitom jedním z nejúspěšnějších manažerů, jaké kdy VW Group měl. Nicméně pokud dojde na prodej, dost možná pro něj již nebude místo, neboť dle Kachera se zvažuje také odprodej Lamborghini, Seatu, Italdesignu, Bentley a Ducati. Ani s těmito značkami totiž vedení není spjato tak emotivně jako kdysi Piëch, který se tak nejspíše začíná v hrobě nervózně vrtět.
Dodat se nicméně sluší, že celý plán může být komplikovanější, než se na první pohled zdá a jeho výsledkem nemusí být jen štíhlejší koncern VW. Jak jsme již zmínili, Porsche Rimac částečně ovládá (vlastní 15,5 % firmy) a je možné, že výsledkem může být také jen jiné propojení jednotlivých částí VW Group, pokusy o něco takového už jsme tu v minulosti měli. V takovém případě ale Porsche muselo svůj podíl v Rimacu posunout o poznání výše.







Bugatti se v poslední době díky verzím jako Chiron Pur Sport stává továrnou na peníze. Nicméně ani takový úspěch značku nemá zachránit před prodejem, stejně jako se koncern nejspíše rozloučí i s jejím šéfem Stephanem Winkelmannem. Foto: Bugatti
Zdroj: CAR Magazine
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Trh s ojetými auty v Albánii připomíná Krajní meze. Vytvoří vám iluzi čehokoli, co je schopna pojmout vaše fantazie
10.3.2025Čínské Xiaomi se svými levnými superauty boduje přesně tam, kde Apple selhal. Koupit už se dají i v Evropě
10.3.2025Aukce ukázala, jak krutě málo zbývá v rukou majitelům Tesel původně za 3,2 milionu už po 3 letech, Ferrari by je vyšlo levněji
10.3.2025Od původní Neue Klasse k ošizené vizi budoucnosti: Která generace interiérů BMW je podle vás nejlepší?
10.3.2025Nový velký model levné značky VW se nakonec prodává ještě levněji, víc než Škoda Octavia nabízí za 317 tisíc Kč
10.3.2025
Živá témata na fóru
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.08. 22:25 - dulus
- Policejní kontroly a měření 04.08. 21:39 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 04.08. 21:01 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.08. 21:01 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.08. 20:38 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.08. 17:46 - stst2
- Chlubítko univerzální 04.08. 16:30 - pavproch