Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koncept Audi Q6 odhalen v nové verzi, jeho techniku použijí i nové A4, A8 a Q7
7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá evoluce studie ingolstadtské X6 se pyšní autopilotem, komunikačním rozhraním s okolím nebo větším spárováním s vaším mobilem.
S chystaným SUV-kupé Q6 nás německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku seznámila již v září na autosalonu ve Frankfurtu. Pro veletrh elektroniky CES v Las Vegas si ovšem Audi připravilo novou verzi konceptu e-tron Quattro, na jehož palubu se nastěhovala řada nových technologií. Ty se ovšem neobjeví pouze v produkční Q6 která by měla dorazit někdy v příštím roce, ale také v celé řadě dalších modelů značky od loni odhalených A4 a Q7 až po chystanou vlajkovou loď, novou A8.
Nač se tedy můžete těšit? V prvé řadě tu máme soubor systémů autonomního řízení sdružený pod názvem Piloted Driving. Aktuálně přitom vozy Audi nepotřebují řidiče na dálnicích, parkovištích a dopravních zácpách, do budoucna bychom se ovšem měli dočkat plnohodnotného autopilota. Vůz při jízdě vychází z dat řady senzorů, jenž monitorují jeho okolí. Tyto údaje míří do centrální jednotky zFAS, která z nich seskládá digitální obraz, na jehož základě dochází k autonomní činnosti řízení, řazení a brzdění.
Do budoucna by vůz měl profitovat také z databáze map HERE, kterou Audi koupilo společně s BMW a Mercedesem. Podle značky tak bude dosaženo dalších úspor v rámci spotřeby paliva a času potřebného ke zdolání trasy mezi body A a B. Mimo to má narůst i pohodlí a rovněž bezpečnost. V tomto ohledu ostatně má být vozům Audi nápomocna také technologie V2X, která bude v Evropě reagovat na dopravní značení a varování.
Výraznější měrou se systém projeví ve Spojených státech, kde lze počítat s napojením na počítačovou síť, která kontroluje semafory. Audi vám sice nezařídí „zelenou vlnu“, nicméně naznačí, jakou se máte pohybovat rychlostí, abyste na křižovatkách zbytečně nečekali. Tato technologie má být k dostání během příštího roku, již v následujících měsících však Audi osadí modely A4 a Q7 speciální e-SIM kartou, která počítá s celoevropským roamingem.
S chytrými telefony se dále kalkuluje při dálkovém ovládání vozu, kdy budete moci kupříkladu odemknout či zamknout dveře, spustit klimatizaci nebo ověřit aktuální stav. Dále můžete sledovat dobu, po kterou máte zaplacené parkování, přičemž modely e-tron umožní také dálkové dobíjení. Všechny tyto funkce bude možné ovládat také skrze chytré hodinky, zatímco skrze vůz můžete operovat s databází jmen či hudebním archivem obsaženým v telefonu.
Automobilka rovněž zapracovala na připojení k internetu, kdy skrze modul LTE/UMTS lze stahovat data rychlostí až 100 Mbit/s. V případě platformy MIB2+ určené palubnímu systému se pak rychlost navyšuje dokonce až na 300 Mbit/s. Audi přitom počítá se službami typu Google Earth či Street View, přičemž veškeré informace se objeví na nových displejích z organických diod. Chybět přitom nebude lepší odezva dotykového displeje či hlasové ovládání.
Kromě toho Audi v Las Vegas představilo také technologii Virtual Reality, která je de facto virtuálním showroomem a umožňuje zákazníkům vyzkoušet ve třídimenzionálním režimu jakýkoliv vůz z nabídky značky, a to včetně zvukových efektů a všech obsažených systémů. V neposlední řadě pak můžeme zmínit systém Fit Driver, který má napomoci řidičům vystoupit z vozů v lepší kondici, než v jaké do nich nastupovali.
Dosaženo toho bude za pomoci náramku či chytrých hodinek, jež měří srdeční tep či teplotu kůže a porovnávají je s řidičským stylem, aktuálním počasím nebo dopravními informacemi. Na základě výstupních dat pak bude nastaven režim, který by měl posádce navýšit komfort, vitalizovat její životní funkce a zároveň jí také chránit. Asi proto není překvapením, že i tento systém je součástí autonomního řízení.
Audi dodává, že veškerá zjištěná data budou důsledně ochráněna, aby nedošlo k jejich zneužití. Tím nám ovšem prezentace čtyř kruhů končí, pročež jen připomeneme, že koncept e-tron Quattro dostal do vínku trojici elektromotorů o souhrnném výkonu 503 koní, který míří na všechna čtyři kola. Za optimálních podmínek by přitom vůz měl zvládnout urazit 500 km mezi nabitím.
Audi odhalilo v Las Vegas nejen novou verzi konceptu e-tron Quattro...
...ale jako první automobilka na světě také virtuální showroom
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva