Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h

(+ video) Jak se chová 2 000 Nm na sněhu? U Regery kultivovaně, i tak ale prý protočí kola i ve 280. A má spoustu zajímavých detailů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h

18.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Jak se chová 2 000 Nm na sněhu? U Regery kultivovaně, i tak ale prý protočí kola i ve 280. A má spoustu zajímavých detailů.

Koenigsegg Regera, nejnovější projekt této švédské automobilky, má své fanoušky, ale spousta lidí také může mít obavu, jak bude vůz fungovat. Je to hybrid, který nemá převodovku, jak ji chápeme v současnosti, a to ani skříň CVT - je vybaven hydraulickou spojkou, která funguje podobně jako v mnohatisícikoňových dragsterech. Na rozdíl od nich ale umožňuje také imitaci rychlostních stupňů. Detailněji jsme se na ni podívali již dříve.

Novinkou budiž půlhodinové video, na kterém Christian von Koenigsegg vzal na projížďku videobloggera Tima Burtona známého spíše jako Shmee150. Tentokrát je video natáčeno ve dne a dozvídáme se více než před pár dny, kdy jsme vůz viděli jen zevnitř a za tmy. A hned ze začátku vide si člověk všimne hromového zvuku vozu na volnoběh.

Za ten je pochopitelně zodpovědný pětilitrový osmiválec. Pozoruhodné budiž, že výfuk není ta chromovaná věc uprostřed, to je výstup chlazení elektrického pohonného ústrojí, normální výfuk ústí nad difuzorem na stranách. A všimněte si také podivného loga Koenigsegg nahoře uprostřed, které údajně v budoucnosti bude brzdovým světlem.

Když se člověk rozjede a jede pomalu, vůz jede v podstatě jen na elektřinu. Otáčky V8 rostou, protože vyrábí elektřinu pomocí elektromotoru na klikové hřídeli pro elektromotory u kol. Hydraulická spojka umožňuje prokluz, takže motor v tuhle chvíli nezabírá přímo na kola. Kdy také vůbec není spojen s koly, je zpátečka, o tu se starají čistě elektromotory.

Imitace převodů není v tuto chvíli aktivní, tu aktivujete buď zatažením za pravé pádlo pod volantem, nebo seznámením plynového pedálu s podlahou. Vůz si umí zvolit nejlepší otáčky pro danou rychlost a způsob jízdy sám, podobně jako u CVT, ale imitací stupňů mu můžete otáčky trochu víc určit, dostat se do pásma, kdy má lepší odezvu. Anebo „jen” ho ovládat lépe tak, abyste v zatáčkách nebo i kdykoliv jindy věděli, co motor udělá, když šlápnete na plyn. Levé pádlo zatím nedělá nic, v budoucnu má zesilovat účinek dobíjení baterií při uvolnění plynu, takže bude de facto i brzdit vůz. A také se pádla používají k volbě mezi Park, Reverse a Drive, tedy režimy automatické převodovky, v tomto případě spíše „převodovky”.

Pozoruhodný je také infotainmentový systém v interiéru, který samozřejmě bude podporovat Apple CarPlay i Android Auto. Dotyková obrazovka je skleněná, ale není to kapacitní displej jako u smartphonu, má infračervenou vrstvu, která určuje, kde se ho dotknete. Takže se můžete dotknout čímkoliv, jak Christian von Koenigsegg demonstruje na videu. A palubní systém bude dostávat aktualizace po internetu podobně jako u značky Tesla.

Pochopitelně, nejvíc řekne video, které má půl hodiny a ani minuta z něj není nudná, zejména pokud vás fascinuje Regera a máte rádi videa autora Shmee150. Pokud druhou podmínku neplníte, stačí přeskočit první a poslední minutu, o většinu spektáklu se postará vůz sám...


Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 1 - koenigsegg regera shmee video 01Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 2 - koenigsegg regera shmee video 02Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 3 - koenigsegg regera shmee video 03Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 4 - koenigsegg regera shmee video 04Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 5 - koenigsegg regera shmee video 05Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 6 - koenigsegg regera shmee video 06Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 7 - koenigsegg regera shmee video 07Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 8 - koenigsegg regera shmee video 08Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 9 - koenigsegg regera shmee video 09Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 10 - koenigsegg regera shmee video 10Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 11 - koenigsegg regera shmee video 11Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 12 - koenigsegg regera shmee video 12Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 13 - koenigsegg regera shmee video 13Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 14 - koenigsegg regera shmee video 14Koenigsegg Regera teď už v pořádné akci, kola protočí i ve 280 km/h - 15 - koenigsegg regera shmee video 15
Koenigsegg Regera na videu od Shmee150 ukáže drifty na sněhu i schované plnicí hrdlo nádrže

Zdroj: Shmee150@Youtube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.