Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bouře ze Skandinávie přichází. Pětilitrový osmiválec, 1 341 koní, 1 341 kilogramů, maximálka 440 km/h a zastavení ze 400 km/h za 10 s.
Koenigsegg už déle nebude držet novinku v tajnosti pod pokličkou, jelikož včera došlo k celkem zásadnímu úniku fotografií přímo z továrny. Přibyly k tomu ještě věrohodné informace, které napověděly ledacos o tom, jaká bude finální technická specifikace. A teď ho tady máme, můžeme vám sdělit všechny oficiální informace.
One:1 je podle oficiálních údajů výrobce nejrychlejším produkčním vozem planety Země. Podle udávané maximální rychlosti 440 km/h zřejmě při oficiálním měření bude schopen překonat nejen Veyron Super Sport od Bugatti, ale také jeho nedávného přemožitele z Ameriky, kterým je Hennessey Venom GT. Koenigsegg však „letí“ ještě dále, neboť zrychlení z klidu na čtyřstovku zvládá za pouhých 20 sekund, což se dá přirovnat k velmi výkonnému katapultu.
Tohle nové megaauto, jak mu výrobce přezdívá, bude exhibovat na výstavišti ženevského autosalonu a nabízí skoro megawatt výkonu. Konkrétně se bavíme o hliníkovém motoru V8, který má pět litrů a dvě obrovská turbodmychadla, přičemž jeho výkon dosahuje závratných 1 341 koní (986 kW) a maximální točivý moment 1 371 Nm (při šesti tisících otáčkách). Ať už to bude v reálném světě fungovat jakkoliv, jízda se bude podobat spíše výletu do divokého Matrixu. Už podle názvu One:1 je poměr výkonu v koních a hmotnosti v kilogramech přesně jedna ku jedné.
Výkon je na zadní karbonové dvacítky přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a na zadní nápravě trůní elektronicky ovládaný diferenciál, který si bude muset poradit se všemi těmi newtometry. Aby jich snad nebylo málo, od zhruba 3 800 do omezovače v 8 000 otáčkách neklesá točivý moment pod 1 200 Nm, výkon hezky graduje kolem 7 500 otáček a na 800 kW je už při dosažení 6 700 otáček. Masakr, který jen těžko někdo využije.
Vůz zrychluje z klidového stavu na 400 km/h během 20 sekund, což si vlastně vůbec neumíme představit. Z této rychlosti ale zvládne za poloviční čas také zabrzdit. V disciplíně 0-400-0 km/h by se tedy umístil na prvním místě s časem zhruba půl minuty. Pro další obdivování brzdové soustavy dodáme, že z „trapné“ stovky zabrzdí na 28 metrech. Ta sestává ze šestipístků a 397milimetrových keramických kotoučů vpředu a čtyřpístků, respektive 380milimetrových kotoučů vzadu. Hádáme, že pochází z modelu Agera R, v němž si celý vůz vzal základ.
V továrně musel Christian von Koenigsegg také upravit řádně zadní zavěšení (triplex) s aktivními tlumiči a karbonové kuželové pružiny, zatímco poháněná náprava je obuta do dvacítek, přední kola jsou taktéž karbonová, ale o palec menší. Pokrývají je pneumatiky Michelin Cup, jejichž maximální doporučená rychlost leží na hranici 440 km/h. Pohonná jednotka nehltá pouze klasický Natural, ale umí také jezdit na E85 či závodní benzin.
Rozložení hmotnosti je 44:56 ve prospěch zadní nápravy, tedy zcela stejné jako u Agery R. Pokud ještě dále chcete zkoumat aktivní aerodynamiku, hodnoty přítlaku, či rozhraní ve voze, podívejte se do fotogalerie. Zbytek bude k vidění již v Ženevě. Pokud ale patříte mezi tu hrstku vyvolených, kteří by se chtěli zeptat na cenu, pak vás zklameme. Vznikne je šest kusů One:1 a všechny už jsou beznadějně vyprodané.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














Údajně první megaauto světa naživo v Ženevě
Koengisegg One:1 je podle údajů výrobce aktuálně nejrychlejším produkčním vozem na světě. Všech šest kusů už má majitele
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejnovější články
Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
před 2 hodinamiMercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 3 hodinamiAmerické přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
před 4 hodinamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
včeraNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva