Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bouře ze Skandinávie přichází. Pětilitrový osmiválec, 1 341 koní, 1 341 kilogramů, maximálka 440 km/h a zastavení ze 400 km/h za 10 s.
Koenigsegg už déle nebude držet novinku v tajnosti pod pokličkou, jelikož včera došlo k celkem zásadnímu úniku fotografií přímo z továrny. Přibyly k tomu ještě věrohodné informace, které napověděly ledacos o tom, jaká bude finální technická specifikace. A teď ho tady máme, můžeme vám sdělit všechny oficiální informace.
One:1 je podle oficiálních údajů výrobce nejrychlejším produkčním vozem planety Země. Podle udávané maximální rychlosti 440 km/h zřejmě při oficiálním měření bude schopen překonat nejen Veyron Super Sport od Bugatti, ale také jeho nedávného přemožitele z Ameriky, kterým je Hennessey Venom GT. Koenigsegg však „letí“ ještě dále, neboť zrychlení z klidu na čtyřstovku zvládá za pouhých 20 sekund, což se dá přirovnat k velmi výkonnému katapultu.
Tohle nové megaauto, jak mu výrobce přezdívá, bude exhibovat na výstavišti ženevského autosalonu a nabízí skoro megawatt výkonu. Konkrétně se bavíme o hliníkovém motoru V8, který má pět litrů a dvě obrovská turbodmychadla, přičemž jeho výkon dosahuje závratných 1 341 koní (986 kW) a maximální točivý moment 1 371 Nm (při šesti tisících otáčkách). Ať už to bude v reálném světě fungovat jakkoliv, jízda se bude podobat spíše výletu do divokého Matrixu. Už podle názvu One:1 je poměr výkonu v koních a hmotnosti v kilogramech přesně jedna ku jedné.
Výkon je na zadní karbonové dvacítky přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a na zadní nápravě trůní elektronicky ovládaný diferenciál, který si bude muset poradit se všemi těmi newtometry. Aby jich snad nebylo málo, od zhruba 3 800 do omezovače v 8 000 otáčkách neklesá točivý moment pod 1 200 Nm, výkon hezky graduje kolem 7 500 otáček a na 800 kW je už při dosažení 6 700 otáček. Masakr, který jen těžko někdo využije.
Vůz zrychluje z klidového stavu na 400 km/h během 20 sekund, což si vlastně vůbec neumíme představit. Z této rychlosti ale zvládne za poloviční čas také zabrzdit. V disciplíně 0-400-0 km/h by se tedy umístil na prvním místě s časem zhruba půl minuty. Pro další obdivování brzdové soustavy dodáme, že z „trapné“ stovky zabrzdí na 28 metrech. Ta sestává ze šestipístků a 397milimetrových keramických kotoučů vpředu a čtyřpístků, respektive 380milimetrových kotoučů vzadu. Hádáme, že pochází z modelu Agera R, v němž si celý vůz vzal základ.
V továrně musel Christian von Koenigsegg také upravit řádně zadní zavěšení (triplex) s aktivními tlumiči a karbonové kuželové pružiny, zatímco poháněná náprava je obuta do dvacítek, přední kola jsou taktéž karbonová, ale o palec menší. Pokrývají je pneumatiky Michelin Cup, jejichž maximální doporučená rychlost leží na hranici 440 km/h. Pohonná jednotka nehltá pouze klasický Natural, ale umí také jezdit na E85 či závodní benzin.
Rozložení hmotnosti je 44:56 ve prospěch zadní nápravy, tedy zcela stejné jako u Agery R. Pokud ještě dále chcete zkoumat aktivní aerodynamiku, hodnoty přítlaku, či rozhraní ve voze, podívejte se do fotogalerie. Zbytek bude k vidění již v Ženevě. Pokud ale patříte mezi tu hrstku vyvolených, kteří by se chtěli zeptat na cenu, pak vás zklameme. Vznikne je šest kusů One:1 a všechny už jsou beznadějně vyprodané.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














Údajně první megaauto světa naživo v Ženevě
Koengisegg One:1 je podle údajů výrobce aktuálně nejrychlejším produkčním vozem na světě. Všech šest kusů už má majitele
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 11 hodinami (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 10 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 11 hodinami (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva