Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho
28.4.2019 | Petr Prokopec
Karbonové supersporty se leckomu zdají být křehké. Některé možná, o strojích Koenigseggu to ale neplatí ani v nejmenším, automobilka zvládne všechny crash testy s jedním vozem.
Koenigseggy jsou obecně výjimečná auta a poslední modely Regera a Jesko nejsou výjimkou. Vzniknou jen v 80 resp. 125 exemplářích a troufneme si říci, že naprostá většina z nich sotvakdy opustí klimatizované garáže svých zámožných majitelů. Přesto jim musí zajistit maximální bezpečnost, když zrovna vyjedou, a odolat i dalším myslitelným nástrahám.
Proto tyto i další švédské vozy musí procházet náročnými testy odolnosti, které si v případě Regery můžete prohlédnout na přiložených záběrech. Pohled na týraný hypersport může někoho pořádně zabolet, na druhou stranu, všechny útrapy mají své opodstatnění.
Detaily k tomuto procesu zjišťovali kolegové z kanálu Apex One na Youtube, kteří vyzpovídali i samotného Christiana von Koenigsegga. Ten zdůrazňuje, že jeho vozy disponují karbonovou konstrukcí, která se vyznačuje daleko vyšší pevností, než je tomu u klasické oceli. Auta se tak při nárazu chovají docela jinak a kabinu de facto izolují od zbytku světa. Koenigsegg říká, že monokok vozu je tak pevný, že všechny potřebné nárazové zkoušky zvládnou s jedním vozem, jehož základní struktura zůstává po jakémkoli předepsaném nárazu nepoškozena a vymění se pouze poškozené části karoserie.
To je obdivuhodné, snad ještě více ale ohromí, jak moc tuhá je i samotná karoserie. Lidé z Koenigseggu mlátí kladivem do předního nárazníku i do spodních partií. Dojde také na třískání dveřmi a test jejich pantů a další podobné, až brutální praktiky.
Tím ovšem mučení švédské stíhačky nekončí, dále Regera ve vyšší rychlosti přejede přes obrubník a také narazí do překážky na vozovce. V obou případech se ovšem zdá, že poškození vozu je sotva znatelné, což je zvláště při onom přejezdu více než působivé. Koenigseggy se tedy zdají být připraveny na veškeré reálné scénáře silničního provozu možná až příliš dobře vzhledem k tomu, jak často se s ním budou reálně potýkat.















Koenigseggy neprochází jen běžnými crash testy. Lidé z automobilky do nich i mlátí kladivem, bouchají dveřmi či s nimi jezdí přes obrubníky
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva