Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg chce rekord Nordschleife, s One:1 může zdolat i metu 6:30
3.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V příštím roce se bude malosériový výrobce pokoušet zlomit rekord na Ringu a to hned dvakrát za sebou. Lepší čas bude jistě patřit hypersportu One:1.
V uplynulém roce jsme o šéfovi Christianu von Koenigseggovi, potažmo o jeho malosériové automobilce v podstatě psali jen ve spojitosti s nejsilnějším modelem One:1, jenž má bý díky kombinaci výkonu 1 360 koní, hmotnosti 1 360 kilogramů a maximální rychlosti 450 km/h nejen nejbrutálnějším, ale i nejrychlejším produkčním automobilem současnosti. Ke zrychlení z nuly na 400 km/h totiž vůz potřebuje pouhých 20 sekund a na následnou deceleraci zpět na nulu mu pak stačí jen poloviční čas.
Teď se ukázalo, že s tímhle bolidem bude výrobce ze Švédska v příštím roce usilovat o rekord na Severní smyčce německého Nürburgringu, který má v současné době hodnotu 6:57 díky Porsche 918 Spyder. Z rozhovoru Koenigsegga s našimi americkými kolegy z Car & Driver vyšlo najevo, že šéf značky nenávidí tahanice v Zeleném pekle, ale že rekord je vždy jedním ze způsobů, jak se v tomto segmentu aut jednoznačně zviditelnit. Pro marketing je to prý dnes veledůležité.
V důsledku toho se bude automobilka pokoušet o jeho pokoření hned dvakrát, a sice už v příštím roce. Jako první přijde na řadu Agera R, která je na trhu jen s lehkými obměnami už od roku 2011, kdy si připsala několik světových rekordů. V současnosti disponuje díky dvojitě přeplňovanému osmiválci výkonem 1 140 koní a točivým momentem 1 200 Nm, přičemž třístovku zvládne za 14,5 sekundy. Výraznějším pokořitelem Porsche se ovšem má stát až druhý vůz, tedy zmiňované silnější One:1, jehož hmotnost je ještě o sto kilogramů nižší a výkon o 220 koní vyšší. Velké rozdíly mezi těmito modely také spočívají v aerodynamice, respektive v polovičním přítlaku Agery R.
U One:1 Švédové kalkulují s časem zhruba šest minut a třicet sekund, což by byl nejen pořádný kvapík, ale hlavně obrovský náskok, který by i částečně mohl ospravedlnit cenu, jenž se pohybuje u hranice 60 milionů korun. Christian von Koenigsegg zároveň tvrdí, že na rozdíl od Nissanu chtějí být naprosto spravedliví a nechají prý do zákulisí těchto pokusů řádně nakouknout i široké veřejnosti, aby ukázali, že nepodvádějí. Uvidíme tedy záběry na váhu, nechají na žádost analyzovat, na jaké palivo jedou, ukážou nám pneumatiky, každý bude moci přijít. A věřte, že toho mnoho zapálených novinářů využije...






















Koenigsegg se chystá na Nordschleife hned se dvěma modely, které mají pokořit Porsche 918 Spyder. Už v příštím roce tak uvidíme na Ringu Ageru R i zde demonstrované One:1
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 10 minutamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 2 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva