Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera S 2013: plných 1 040 koní a další novinky pro švédské eSko
17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédská stíhačka spalující jen klasický benzín prošla modernizací. Nabízí vyšší výkon, lepší aerodynamiku i celokarbonová kola Aircore.
O švédské automobilce Koenigsegg se zmiňujeme vcelku pravidelně. Proto nám loni neunikla ani existence nového modelu Agera S, který je určen především pro země, kde nedostanete biopalivo E85 ani v případě, že jej budete vyvažovat zlatem. Jeho motor tak pumpuje o trochu nižší výkon než vrcholná verze Agera R (1 030 koní versus 1 140 koní), přesto se o žádného silničního hlemýždě nejedná. To dokazuje sprint z klidu na stovku, který „Esko“ zvládne za 2,9 sekundy a červenat se nemusejí ani hodnoty akcelerace a následné decelerace 0-200-0 km/h a 0-300-0 km/h, jež Koenigseggu zaberou pouhých 12,8 sekundy, respektive 22,7 sekundy.
Správně bychom ovšem měli napsat, že tak tomu bylo v roce 2012. Pro letošek se totiž přeplňovaný pětilitrový motor V8 dočkal jemného přepracování, které by mělo přinést výkon 1 040 koní. Nárůst tak sice není z enormních, přesto by na jízdní dynamiku nějaký ten vliv mohl - hodnoty ve středních otáčkách mohly jít nahoru výše. Navíc posílení doprovází také upravená aerodynamik a vlastně i nižší hmotnost, neboť změn doznala také celokarbonová kola Aircore - ta nyní váží jen 5 950 gramů, tedy o 40 % méně než kované ráfky (jejich lehkost vám nejlépe demonstruje přiložené video).
Nakolik se ovšem tyto změny podepsaly na jízdní dynamice, to již Koenigsegg bohužel neuvádí, což platí rovněž o kombinované spotřebě, která doposud činila 14,7 l/100 km. Dá se ale předpokládat, že tento údaj není pro cílovou klientelu natolik důležitý jako třeba udávaný přítlak při rychlosti 250 km/h (300 kilogramů). Nebo rozložení celkové hmotnosti 1 330 kg v poměru 44:56 mezi přední a zadní nápravou či schopnost pneumatik Michelin Supersport dosahovat teoretické nejvyšší rychlosti okolo 420 km/h.
Pokud ovšem s Koenigseggem hodláte jezdit každý den a nejen na okruzích, pak asi uvítáte informace o 120litrovém zavazadlovém prostoru, ke kterému lze dokoupit na míru padnoucí tašky a kufry, nebo o zimní výbavě, do které spadá střešní box na lyže a zimní pneumatiky. Zároveň byste měli vědět, že jméno Agera znamená v přibližném překladu ze Švédštiny „zapojení se do akce“. Souvislosti lze ovšem nalézt i v Řecku, kde je slovem Ageratos označováno cosi „nestárnoucího“. Je tedy libo tenhle nestárnoucí akční vůz?
Koenigsegg Agera S má pro letošek vyšší výkon i lepší aerodynamiku
Speciální stý vyrobený exemplář švédské automobilky, Koenigsegg Hundra, je rovněž založen na verzi Agera S
Zdroj: Koenigsegg přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva