Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech
6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) V rámci limitované produkce Agery RS vznikne ještě více omezená Agera RSR. Ta vznikla v tyrkysovém, černém a bílém provedení.
Švédská automobilka Koenigsegg se v poslední době stará o rozruch hlavně modelem Agera RS. Ten bude vyroben pouze v pětadvaceti kusech, které do jednoho mají své majitele. Nebudou ale všechny stejné, jak už ukázaly verze XS a Naraya, jenž zamířily k prvnímu americkému a evropskému zákazníkovi. Na druhý zmíněný vůz si dnes ještě posvítíme, nejprve však musíme dát přednost edici RSR.
Ta spadá do výše zmiňovaných 25 exemplářů, přičemž jde o tři kusy mířící do Země vycházejícího slunce. Za jejich objednávkou stojí japonské zastoupení Koenigseggu, které společně se zakladatelem automobilky první dva z nich aktuálně odhalilo v tokijském hotelu Grand Hyatt. Ve srovnání se standardem se přitom liší zejména střešním sáním ve stylu modelu One:1.
Mimo to dorazilo také rozměrné zadní křídlo, které je v případě Agery RS volitelným doplňkem. Všechny tři exempláře RSR jej ovšem mají již v základu, přičemž dále přihazují kupříkladu zakázkový lak. Vůz se šasí č. 122 dostal do vínku tyrkysově modrou, zatímco pro šasí č. 123 byla vyhrazena černá. Chybějící vůz se šasí č. 124 je pak lakován bíle.
O pohon této trojice se tak jako u zbytku produkce stará pětilitrový osmiválec twin-turbo, který standardně produkuje 1 160 koní. Zákazníci ovšem mají i v tomto ohledu možnost volby, za příplatek je totiž k dispozici naladění na jeden megawatt, tedy na 1 360 koní. V obou případech je přitom výkon spárován se sedmistupňovým automatem a hmotností 1 395 kg.
Tím jsme s edicí RSR hotovi, na malou chvíli tedy můžeme zamířit ještě zpět k oné variantě Naraya. Ta dostala do vínku detaily potažené pravým 18karátovým zlatem, o něž se postaral italský specialista Ettore Callegaro. Pracoval přitom s pláty o tloušťce lidského vlasu, které aplikoval na speciální adhezivum a následně přebrousil, aby vše mělo „kovový“ nádech.
Posléze byly tyto detaily, stejně jako zbytek vozu, několikráte přelakovány čirým lakem, jenž je chrání vůči poškrábání. Celý proces zabral dva týdny, přičemž Callegaro pracoval vždy šest dnů v týdnu, dvanáct hodin denně. Jak vše dopadlo, vám odhalí fotogalerie. Vychutnat si v ní můžete i záběry na vůz z britského Salon Privé, kde Naraya debutovala.















Koenigsegg Agera RSR vznikl v černém...
Mimo to můžeme přihodit do placu ještě snímky a videa verze Naraya, která o víkendu debutovala na britském Salon Privé
Foto: GT Spirit, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 7 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva