Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích

(+ živé foto) Agera RS je další evolucí Agery. Pohání ji motor o výkonu 1 177 koní a primárně je určena pro ježdění na okruzích, silniční homologaci ale nepostrádá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích

3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Agera RS je další evolucí Agery. Pohání ji motor o výkonu 1 177 koní a primárně je určena pro ježdění na okruzích, silniční homologaci ale nepostrádá.

Koenigsegg má v Ženevě stánek s nejvyšší koncentrací motorového výkonu na metr čtverečný. Vévodí mu dvojice modelů One:1 a Regera a společnost jim dělá „civilnější” Agera RS. Ta navazuje na Ageru R a přináší více výkonu a také, pokud se to tak dá u Koenigseggu nazvat, nový vzhled.

Výrobce ji prezentuje jako ultimativní okruhový nástroj, současně ale zdůrazňuje, že ji lze provozovat na běžných silnicích. Základem pro vylepšení původní Agery R byly poznatky získané při vývoji modelu One:1. Od něj přebírá aktivní aerodynamické prvky v podobě klapek za lízátkem předního nárazníku, systém dynamického nastavování jízdní výšky a tuhosti tlumičů a aktivní zadní spoiler. Součástí aerodynamického paketu je již zmíněné lízátko jež bylo optimalizováno pro použití na okruzích, nástavce prahu a křidélka před zadními koly. Cílem bylo zvýšit přítlak, který ve 250 km/h dosahuje hodnoty 450 kg.

O pohon se stará firemní pětilitrový osmiválec o výkonu 866 kW (1 177 koní) při provozu na standardní benzín, na vybraných trzích bude možnost tankovat E85 a tím i dosáhnout vyššího výkonu - v takovém případě může motor generovat až 1 MW výkonu (1 360 koní). Na motor navazuje sedmistupňový automat a elektronicky ovládaný diferenciál a ač jde o dílo automobilky, která ráda šokuje dynamikou svých modelů, v tomto případě neoznámila ani akceleraci na jakoukoli rychlost, ani maximálku.

Dodejme po tuto chvíli tedy už jen tolik, že v plánu je výroba 25 ks, deset z nich už je předobjednáno. Je-li vám tedy Porsche 911 GT3 RS málo, můžete nad Agerou RS pořád přemýšlet, tušíme ale, že rozpočet připravený na koupi Porsche vám na tento stroj stačit zdaleka nebude...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 1 - Koenigsegg Agera RS zive 01Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 2 - Koenigsegg Agera RS zive 02Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 3 - Koenigsegg Agera RS zive 03Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 4 - Koenigsegg Agera RS zive 04Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 5 - Koenigsegg Agera RS zive 05Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 6 - Koenigsegg Agera RS zive 06Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 7 - Koenigsegg Agera RS zive 07Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 8 - Koenigsegg Agera RS zive 08Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 9 - Koenigsegg Agera RS zive 09Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 10 - Koenigsegg Agera RS zive 10Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 11 - Koenigsegg Agera RS zive 11Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 12 - Koenigsegg Agera RS zive 12Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 13 - Koenigsegg Agera RS zive 13Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 14 - Koenigsegg Agera RS zive 14Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 15 - Koenigsegg Agera RS zive 15Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 16 - Koenigsegg Agera RS zive 16Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 17 - Koenigsegg Agera RS zive 17Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 18 - Koenigsegg Agera RS zive 18Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 19 - Koenigsegg Agera RS zive 19Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 20 - Koenigsegg Agera RS zive 20
Koenigsegg Agera RS ukázal v Ženevě aerodynamičtější karoserii ze všech stran

Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 21 - Koenigsegg Agera RS 2015 2Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 22 - Koenigsegg Agera RS 2015 3Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 23 - Koenigsegg Agera RS 2015 4Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 24 - Koenigsegg Agera RS 2015 5Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 25 - Koenigsegg Agera RS 2015 6
Koenigsegg Agera RS je nekompromisní stroj úchvatných parametrů, vedle Regery ale jeho sláva letos v Ženevě poněkud bledne

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše