Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem
21.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský supersport se proměnil k obrazu svého majitele. Zvenčí i uvnitř tak najdete vzácný žlutý kov, který doplňuje výkon až 1 156 koní.
Životní dráhy malosériových značek Koenigsegg a Pagani jsou v jednom směru propojeny - jak Švédové, tak Italové vycházejí opravdu vstříc movité klientele. To u druhé jmenované značky znamená, že si můžete pořídit i Zondu, přestože se oficiálně již dávno nevyrábí. Neznamená to ovšem, že by limitované verze té první zmíněné měly menší váhu. V případě posledního zástupce omezených sérií, modelu Agera R Zijin, je tomu spíše naopak. Exteriér a interiér totiž zdobí pravé zlato.
Právě se žlutým kovem souvisí i název limitované edice. Společnost Zijin Mining Group Ltd. je totiž největší čínskou společností těžící zlato. Dá se tedy předpokládat, že unikátní Koenigsegg si pořídil některý z členů jejího vedení. Prodán byl mimochodem skrze čínského dealera FFF, tedy toho stejného, který v loňském roce objednal i další speciální Koenigsegg, model One:1.
Co tedy očekávat za změny oproti sérii? V prvé řadě purpurový lak, který doplňují zakázkové zlaté pruhy. Ze stejného materiálu je i ručně vyvedený nápis na boku. Více se upravovalo v interiéru, kde byla žlutým kovem potažena středová konzole. Zlato se pak objevuje i na volantu či lemech koberce, přičemž doplněno je kůží, Alcantarou a karbonem.
Pod kapotou již vše zůstává věrné standardu. To znamená pětilitrový motor V8 twin-turbo, který v případě běžného benzínu s oktanovým číslem 93 produkuje 973 koní. Pokud ovšem sáhnete po biopalivu E85, dostanete pod pravou nohu výkon 1 156 koní. V takovém případě můžete počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,9 sekundy a nejvyšší rychlostí přes 420 km/h.
Cena upraveného Koenigseggu pak zůstává neznámou, s částkou přesahující 40 milionů bez čínských cel a daní by ovšem nový majitel měl počítat. S ohledem na výdělky firmy Zijin Mining by ovšem ani dvakrát taková suma nebyla nedosažitelná, ostatně právě clo a daně ji v rámci čínských sazeb hned zněkolikanásobí.







Koenigsegg Agera R Zijin je zvenčí i uvnitř dekorován pravým zlatem. Výkon 1 156 koní ale zůstává standardní
Zdroj: Shmee150
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan