Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem
21.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský supersport se proměnil k obrazu svého majitele. Zvenčí i uvnitř tak najdete vzácný žlutý kov, který doplňuje výkon až 1 156 koní.
Životní dráhy malosériových značek Koenigsegg a Pagani jsou v jednom směru propojeny - jak Švédové, tak Italové vycházejí opravdu vstříc movité klientele. To u druhé jmenované značky znamená, že si můžete pořídit i Zondu, přestože se oficiálně již dávno nevyrábí. Neznamená to ovšem, že by limitované verze té první zmíněné měly menší váhu. V případě posledního zástupce omezených sérií, modelu Agera R Zijin, je tomu spíše naopak. Exteriér a interiér totiž zdobí pravé zlato.
Právě se žlutým kovem souvisí i název limitované edice. Společnost Zijin Mining Group Ltd. je totiž největší čínskou společností těžící zlato. Dá se tedy předpokládat, že unikátní Koenigsegg si pořídil některý z členů jejího vedení. Prodán byl mimochodem skrze čínského dealera FFF, tedy toho stejného, který v loňském roce objednal i další speciální Koenigsegg, model One:1.
Co tedy očekávat za změny oproti sérii? V prvé řadě purpurový lak, který doplňují zakázkové zlaté pruhy. Ze stejného materiálu je i ručně vyvedený nápis na boku. Více se upravovalo v interiéru, kde byla žlutým kovem potažena středová konzole. Zlato se pak objevuje i na volantu či lemech koberce, přičemž doplněno je kůží, Alcantarou a karbonem.
Pod kapotou již vše zůstává věrné standardu. To znamená pětilitrový motor V8 twin-turbo, který v případě běžného benzínu s oktanovým číslem 93 produkuje 973 koní. Pokud ovšem sáhnete po biopalivu E85, dostanete pod pravou nohu výkon 1 156 koní. V takovém případě můžete počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,9 sekundy a nejvyšší rychlostí přes 420 km/h.
Cena upraveného Koenigseggu pak zůstává neznámou, s částkou přesahující 40 milionů bez čínských cel a daní by ovšem nový majitel měl počítat. S ohledem na výdělky firmy Zijin Mining by ovšem ani dvakrát taková suma nebyla nedosažitelná, ostatně právě clo a daně ji v rámci čínských sazeb hned zněkolikanásobí.







Koenigsegg Agera R Zijin je zvenčí i uvnitř dekorován pravým zlatem. Výkon 1 156 koní ale zůstává standardní
Zdroj: Shmee150
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 3 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 5 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 6 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 8 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 17:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB