Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka

Zakázkovou práci ve stylu náš zákazník náš pán nově předvádí také švédský specialista na nízko letící stroje - značka Koenigsegg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka

17.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zakázkovou práci ve stylu náš zákazník náš pán nově předvádí také švédský specialista na nízko letící stroje - značka Koenigsegg.

Švédský člen prominentní skupiny výrobců nejrychlejších sériových vozů světa se chce podobně jako třeba McLaren Special Operations blýsknout svými schopnostmi přizpůsobit produkty individuálním potřebám každého zákazníka. Příkladem je Agera R BLT, která opustila manufakturu a zamířila za novým majitelem do Číny.

Pokud se nějakým způsobem angažujete v gastronomii, vyrábíte typicky britské rychlé občerstvení anebo jen máte v krvi anglický kulinářský slang, možná vám označení BLT přijde docela vtipné. Jde totiž o běžně užívanou zkratku pro sendviče se slaninou, salátem a rajčaty (Bacon, Lettuce, Tomato) a registruje to i automobilka, která ujišťuje, že v Čině BLT znamená něco naprosto jiného. Co přesně, to jaksi zapomněla dodat.

Nový stroj vizuálně sám o sobě moc neříká, kromě toho, že nabízí na odiv svou celokarbonovou karoserii s velmi decentně vypadajícími červenými linkami zdůrazňujícími některé hrany a prolisy, ačkoli tímhle už se, akorát v jiném barevném schématu chlubila Agera R při svém uvedení. Specialitou BLT je nicméně průhledný, do modra zbarvený lak a nová černo-bílá kola.

Obšírnější popis techniky chybí, budeme se proto domnívat, že vlastník byl s technikou švédského stroje spokojen. Aby ne. Agera R je osazená pětilitrovým osmiválcem s titanovými ojnicemi, mazáním se suchou vanou, karbonovým nasáváním a dvojicí turbodmychadel nastavených na maximální tlak 1,4 baru. Téměř dvousetkilogramová pohonná jednotka dokáže ze svých vnitřností vyždímat 1 140 koní při 7 100 otáčkách a nejvyšší točivý moment 1 200 Nm při 4 100 otáčkách.

Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou se erko rozjede na stovku za 2,9 sekundy a při malinko delším podržení plynu se umí na 200 km/h dostat za 7,5 s a 300 km/h jede již za 14,53 vteřiny. Na dostatečně dlouhé rovince je Agera podle svých tvůrců rychlejší než Veyron SS a při hmotnosti 1 435 kg jezdí až 440 km/h. Výrobce si cení svůj stroj na 1,2 milionu Eur, personalizace navíc ale také jistě něco stála, třebaže si Koenigsegg nechává konečnou částku pro sebe.


Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 1 - Koenigsegg Agera R BLT 01Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 2 - Koenigsegg Agera R BLT 02Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 3 - Koenigsegg Agera R BLT 03Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 4 - Koenigsegg Agera R BLT 04Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 5 - Koenigsegg Agera R BLT 05Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 6 - Koenigsegg Agera R BLT 06Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 7 - Koenigsegg Agera R BLT 07Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 8 - Koenigsegg Agera R BLT 08Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 9 - Koenigsegg Agera R BLT 09Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 10 - Koenigsegg Agera R BLT 10Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 11 - Koenigsegg Agera R BLT 11Koenigsegg Agera R BLT: vypiplaný „sendvič” pro čínského zákazníka - 12 - Koenigsegg Agera R BLT 12
Pro BLT postavené švédskou automobilkou pro čínského zákazníka se stala základem Agera R s výkonem 1 140 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.