Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kode57 je ďábelský supersport od neznámého autora známých aut
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový roadster má na svědomí člověk, který nakreslil Ferrari Enzo. Jeho prvním majitelem se za 60 milionů korun stal známý americký boxer.
Automobilový týden v americkém Monterey nám již skončil. Během čtyř posledních dnů proběhly premiéry celé řady výjimečných vozů, mezi nimiž zářily zejména Vision Mercedes-Maybach 6, Lamborghini Centenario Roadster či Aston Martin Zagato Volante. Z méně významných stojí za zmínku ještě supersport zvaný Kode57, který se chlubí nejen nadmíru přitažlivým designem, ale také působivými technickými parametry a rovněž autorem.
Naše představení začneme u konce výše zmiňovaného výčtu, tedy u samotného designéra. Tím je Ken Okuyama, tedy člověk, jehož asi nejznámější kreací je Ferrari Enzo. Mimo to ovšem během své práce pro Pininfarinu navrhl či působil coby kreativní šéf u celé řady dalších projektů, kdy mezi ty nejzajímavější patří Ferrari P4/5, 599 GTB Fiorano, Maserati Birdcage 75th, Pininfarina Rossa či možná i překvapivě Porsche 911 996 a Boxster 986.
V posledních letech Okuyama poněkud „sešel z cesty”, neboť spíše než nejrychlejšími vozy světa se začal zabývat japonskými rychlovlaky. Svět čtyř kol ale tak úplně neopustil, neboť začal představovat také své vlastní kreace odhalované původně pod svými iniciály. Z písmen K.O. se posléze vyklubalo označení Kode (odkaz na Ken Okuyama DEsign), čímž se dostáváme k aktuální novince.
Kode57 byl podle všeho (oficiálně to potvrzené není) postaven na bázi Ferrari 599 GTB Fiorano, tedy na základech další Okuyamovi kreace. Z italského plnokrevníku ovšem zůstalo pouze šasí a pohonné ústrojí, ve zbytku tu máme zcela nové karbonové panely karoserie. Ta se musí obejít bez střechy, přičemž již na první pohled připomíná další Kenovo dílo, již zmiňované Pininfarina Rossa. A také ďábla, to když se na vůz podíváte zepředu poté, co vyklopíte jeho proti směru jízdy otevírané dveře.
Nové pojetí roadsteru dostalo více ostřejších linií a počítá se s malosériovou výrobou. Prozatím sice není jasné, kolik kusů vznikne, nicméně na ten první již sepsal objednávku světový boxerský šampion a známý sběratel supersportů Floyd Mayweather. Ten měl za produkční verzi zaplatit 2,5 milionu USD (cca 60,52 mil. Kč).
V této sumě je zahrnut nejen nový vzhled, ale také šestilitrový dvanáctiválec. Ten standardně disponuje 620 koňmi a 610 Nm točivého momentu, které na zadní 22palcová kola (vpředu se otáčí jednadvacítky) přenáší robotizovaný manuál se šesti rychlostními stupni, data o jízdní dynamice jsou ovšem aktuálně neznámou.
Okuyama dodává, že každý exemplář může být upraven dle přání zákazníka, neboť japonský designér spolupracuje s německou tuningovou firmou Novitec. Ve výsledku tak jeho Kode57 může po příchodu kompresorů nabídnout až 848 koní, přičemž tento výkon bude kombinován s hmotností okolo 1 633 kilogramů.
Kode57, jinak také přepracované Ferrari 599 GTB Fiorano, si můžeme lépe představit na živých...
...než na pouhých třech oficiálních fotkách
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 53 minutami - Aston Martin s novým šéfem nastínil svou budoucnost. Znovu odpískal první elektromobil, ne všechny novinky ale dávají smysl
před 2 hodinami - Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před 3 hodinami - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 5 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 6 hodinami (1)
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva