Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kode57 je ďábelský supersport od neznámého autora známých aut
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový roadster má na svědomí člověk, který nakreslil Ferrari Enzo. Jeho prvním majitelem se za 60 milionů korun stal známý americký boxer.
Automobilový týden v americkém Monterey nám již skončil. Během čtyř posledních dnů proběhly premiéry celé řady výjimečných vozů, mezi nimiž zářily zejména Vision Mercedes-Maybach 6, Lamborghini Centenario Roadster či Aston Martin Zagato Volante. Z méně významných stojí za zmínku ještě supersport zvaný Kode57, který se chlubí nejen nadmíru přitažlivým designem, ale také působivými technickými parametry a rovněž autorem.
Naše představení začneme u konce výše zmiňovaného výčtu, tedy u samotného designéra. Tím je Ken Okuyama, tedy člověk, jehož asi nejznámější kreací je Ferrari Enzo. Mimo to ovšem během své práce pro Pininfarinu navrhl či působil coby kreativní šéf u celé řady dalších projektů, kdy mezi ty nejzajímavější patří Ferrari P4/5, 599 GTB Fiorano, Maserati Birdcage 75th, Pininfarina Rossa či možná i překvapivě Porsche 911 996 a Boxster 986.
V posledních letech Okuyama poněkud „sešel z cesty”, neboť spíše než nejrychlejšími vozy světa se začal zabývat japonskými rychlovlaky. Svět čtyř kol ale tak úplně neopustil, neboť začal představovat také své vlastní kreace odhalované původně pod svými iniciály. Z písmen K.O. se posléze vyklubalo označení Kode (odkaz na Ken Okuyama DEsign), čímž se dostáváme k aktuální novince.
Kode57 byl podle všeho (oficiálně to potvrzené není) postaven na bázi Ferrari 599 GTB Fiorano, tedy na základech další Okuyamovi kreace. Z italského plnokrevníku ovšem zůstalo pouze šasí a pohonné ústrojí, ve zbytku tu máme zcela nové karbonové panely karoserie. Ta se musí obejít bez střechy, přičemž již na první pohled připomíná další Kenovo dílo, již zmiňované Pininfarina Rossa. A také ďábla, to když se na vůz podíváte zepředu poté, co vyklopíte jeho proti směru jízdy otevírané dveře.
Nové pojetí roadsteru dostalo více ostřejších linií a počítá se s malosériovou výrobou. Prozatím sice není jasné, kolik kusů vznikne, nicméně na ten první již sepsal objednávku světový boxerský šampion a známý sběratel supersportů Floyd Mayweather. Ten měl za produkční verzi zaplatit 2,5 milionu USD (cca 60,52 mil. Kč).
V této sumě je zahrnut nejen nový vzhled, ale také šestilitrový dvanáctiválec. Ten standardně disponuje 620 koňmi a 610 Nm točivého momentu, které na zadní 22palcová kola (vpředu se otáčí jednadvacítky) přenáší robotizovaný manuál se šesti rychlostními stupni, data o jízdní dynamice jsou ovšem aktuálně neznámou.
Okuyama dodává, že každý exemplář může být upraven dle přání zákazníka, neboť japonský designér spolupracuje s německou tuningovou firmou Novitec. Ve výsledku tak jeho Kode57 může po příchodu kompresorů nabídnout až 848 koní, přičemž tento výkon bude kombinován s hmotností okolo 1 633 kilogramů.
Kode57, jinak také přepracované Ferrari 599 GTB Fiorano, si můžeme lépe představit na živých...
...než na pouhých třech oficiálních fotkách
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus