Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti
22.12.2019 | Petr Prokopec
Automobilka už vítězoslavně oznámila, že zahájila výrobu, jenže všechny dosud vyrobené exempláře modelu ID.3 sjíždí z linky bez kompletního softwaru. Ten má být doladěn až na jaře příštího roku.
Na počátku listopadu Volkswagen spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň s tím oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. To znamená, že mezi oběma termíny figuruje zhruba osmiměsíční propast, což je velmi neobvyklé - běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. A až nyní se ukazuje, co za tím vězí.
Původně jsme si mysleli, že VW jen uměle odkládá příchod na trh kvůli nástupu nových pravidel EU, pravý důvod ale má ležet jinde, v problémech se sladěním softwaru vozu. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, který je neustále připojen na internet, což pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané. Ostatně, VW již při zpoždění osmé generace Golfu, která je oním druhým vozem, uváděl, že vývojáři mají nyní na starosti stovky milionů řádků kódů namísto předchozích desítek. U ID.3 mělo jít vše hladčeji, ale nejde.
Dle informací německého Manager Magazinu se i v případeěID.3 objevily „masivní problémy”, které nyní Volkswagen neumí vyřešit. Automobilka si proto pronajala parkovací plochy, na kterých uskladňuje již vyrobené kusy ID.3 místo toho, aby s nimi jezdila a dolaďovala porodní bolístky. Software elektrického hatchbacku je totiž nekompletní, a tak vlastně nemohlo dojít ani na jeho užívání. A nedojde k němu dříve než na jaře 2020, kdy by měly být problémy vyřešeny.
Zajímavé přitom je, že první várka 10 tisíc vozů dostane inovovaný software přímo u výrobce, tedy nikoliv skrze internet. Takový krok je spojen až s druhou várkou 20 tisíc vozů, která se ovšem dostane na řadu až později. To by naznačovalo problémy nejen se samotným softwarem, ale také s jeho zabezpečením. Je tedy otázkou, zda zahájení dodávek proběhne dle plánu, neboť na odladění dalších porodních bolístek bude mít značka méně času.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště proto, že software je pro budoucnost německé značky extrémně důležitý. Volkswagen jej totiž hodlá nabídnout i konkurenčním automobilkám, aby co nejvíce rozmělnil náklady. Na něco takového však Němci mohou zapomenout, pokud systém bude mít mouchy.















Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 sice již odstartovala, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před hodinouAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
před 2 hodinamiZavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 4 hodinamiMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 5 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.17. 11:17 - rhinos
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 08:47 - stst2
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom