Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčové SUV Hondy už se i v rozvojových zemích nabízí se zajímavějšími motory než u nás
28.3.2022 | Petr Prokopec
Degradace evropského kontinentu vychází najevo při pohledu na novinku Hondy určenou pro Indonésii. Tamní klientela se dočká výkonnějšího, navíc jednoduššího pohonu než my. I tady by se s takovou technikou nejspíše prodávala lépe než dnes.
Třetí generace Hondy HR-V přišla na svět v loňském roce. Na evropský kontinent nicméně dorazila v jediné verzi, a to jako hybrid spojující benzinovou jedna-pětku s elektromotorem. Soustava dává k dobru 131 koní, za které musíte dát minimálně 729 900 Kč. To není zrovna malá částka na 4,3metrové SUV, které na zdolání stovky potřebuje 10,6 sekundy. Japoncům se nicméně alespoň povedlo udržet hmotnost na rozumných 1 452 kilech, načež lze udávanou 5,4litrovou spotřebu brát za reálnou, tedy alespoň s lehkou nohou na plynu. O prodejní hit se přesto nejedná - loni prodaných 196 aut za celý rok a letošní 28 prodaných za dva měsíce bohužel reflektuje jen to, že jde o příliš málo muziky za příliš mnoho peněz.
HR-V se přitom minulý týden dostalo i do Indonésie, kterou bychom rozhodně netipovali na ráj nadšených motoristů. Nicméně jelikož se zejména bruselským europolitikům povedlo starý kontinent totálně zdeformovat, mají se lépe prakticky všude na světě. I v této zemi tedy mohou počítat s výkonem, který bychom ještě před pár lety označili za ne až tak dechberoucí. Nyní jsme to nicméně naopak my, kdo může o 177 koních, jenž produkuje HR-V s přídomkem RS, pouze snít.
Provedení osazené 1,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem nicméně tvoří vrchol nabídky. Základ pak sice může taktéž počítat s jedna-pětkou, nicméně atmosférickou. Pohonná jednotka tedy produkuje jen 121 koní, jejichž přenos na přední kola má na starosti automat CVT. Ten je jedinou volbou také pro turbo, jízdní dynamika tak nejspíše navzdory vyššímu výkonu nebude až tak oslňující. Na druhou stranu, tentýž automat dostalo i evropské HR-V, s časem pod 10 sekund se tak v rámci sprintu na stovku dá počítat.
RS navíc dále disponuje specifickými prvky, jako jsou unikátní přední nárazník, litá kola či zatmavená zadní světla. Skrze zadní nárazník pak vykukují dvě mohutné koncovky výfuku, povšimnout si ovšem můžeme i chromových doplňků. Bezpečnostní výbava zvaná Honda Sensing je pak standardem u všech úrovní výbav, což znamená, že také v Indonésii mohou lidé počítat s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů či třeba s adaptivním tempomatem.
Honda se příští týden představí HR-V v americké verzi. Dá se nicméně předpokládat, že také v tomto případě se pod kapotu nastěhuje maximálně 1,5litrové turbo. Japonské SUV tak zjevně bude nejvýkonnější v Číně, kde se vyrábí dokonce ve dvou verzích a ve spolupráci se dvěma tamními značkami. Provedení e:NP1 má přitom na kontě Guangqi Honda a disponuje 182 koňmi, varianta e:NS1 od Dongfengu pak produkuje dokonce 204 koní.
Dodejme, že japonská automobilka není spokojena s tím, jak o jejích novinkách píšeme, můžeme ale ji i vás ujistit, že bychom o nových Hondách neskonale raději psali pozitivněji. Je to ale těžké v momentě, kdy se takovým způsobem míjejí s tím, co podle nás očekává nejen česká klientela. A klesající prodeje nenaznačují, že bychom se mýlili. Honda bohužel dnes patří mezi automobilky, které se místo s politickými regulacemi, které ji kazí byznys, rozhodla bojovat s trhem, který očekává jiné produkty. A pak se obořovat na ty, kteří této realitě nastavují zrcadlo. My bojujeme proti přemíře regulací, které popírají elementární tržní mechanismy, ne proti výrobcům aut. Bojujte s námi proti nim, nebojujte proti nám - snahou umlčet „nepohodlná média” faktický stav věcí nelze změnit.
Honda si ale zjevně myslí opak a je smutné, že takto dnes nesmýšlí zdaleka sama. My realitu skutečně nevytváříme, jen o ní informujeme a nemůžeme zavírat oči ani před tím, že nějaký vůz přichází na trh jen s obtížně konkurenceschopnou technikou, ani před tím, že jinde dostávají ty samé modely pro zákazníky atraktivnější, a tedy i konkurenceschopnější verze. Bohužel je to i případ HR-V, bohužel...




















Honda HR-V se dostala i do Indonésie, kde je k mání s atmosférickou či přeplňovanou jedna-pětkou. Druhý motor je k dispozici pouze v kombinaci s výbavou RS a produkuje 177 koní, u nás o něm můžeme jen snít. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26.3.2025Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:49 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle