Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní
9.3.2021 | Petr Miler
Čechovi to jistě bude připadat zvláštní, škodovku má ale na výsluní vrátit vůz, který nepůjde koupit ani v České republice, ani kdekoli v Evropě. Nová Octavia PRO je takový menší Superb pro Čínu.
Škoda má v posledních měsících důvody k radosti i ke starosti. I když se ji stejně jako jiným automobilkám daří absolutně hůře než v předešlých letech, v Evropě relativně získává. Pak je tu ale Čína, kde absolutně i relativně rychle ztrácí a zdá se, že jediné, co ji může dostat z problémů, je atraktivní nový model.
Člověku nezajímajícímu se o auta to může přijít nepodstatné, pro českou značku ale byla Čína po léta jejím největším trhem a pokud se propad jejích tamních prodejů nezastaví, svou celkovou bilanci jinde nenapraví. Loni za velkou zdí prodala jen 150 tisíc aut, což je nejhorší výsledek od roku 2009 a čtvrtý nejhorší rok za celou dobu jejího působení v Číně, více zřejmě není třeba dodávat.
Možná spása je ovšem na dosah, neboť Škoda před malou chvíli poprvé plně odhalila novou Octavii PRO. O té jsme sice poprvé psali už loni, když se první detaily k ní dostaly ven přes úřední registraci, až teď si ji ale můžeme ukázat oficiálně ze všech stran i zevnitř a říci pár nových informací.
Z prvních fotek se nezdá, že by se vůz vizuálně podstatně lišil od Octavie IV, kterou známe od nás a v Číně dosud nebyla v prodeji. Změní se hlavně rozměry - auto je o 6,4 cm delší (4 753 mm) a má o 4,4 cm delší rozvor (2 730 mm). Uvážíme-li, jak hypertrofovaný kompakt už u nás Octavia IV je, zní to docela bláznivě, cílem tohoto zvětšení je ale tradiční zvětšení prostoru pro cestující vzadu, kterým má přibýt 6 cm v oblasti nohou. V tomto se auto dostane na úroveň Superbu, ale Číňané si na místo vzadu bůhvíproč potrpí.
Rozdílu v délce bylo dosaženo protažením zadních dveří, verze PRO má dále upravené přední a zadní nárazníky, takže více připomíná provedení RS. Technika tomu ale úplně neodpovídá - auto vážící 1 360 kg bude nabízeno s motorem 1,4 TSI se 150 koňmi, z nějž výkon bude na přední kola mířit přes sedmistupňový automat DSG. Bez zajímavosti není, že vůz je vždy vybaven víceprvkovou zadní nápravou, to v Evropě není pravidlem a s motory s výkonem 150 koní ji nedostanete.
Interiér se zdá být kompletně převzat z provedení známého nám včetně displeje infotainmentu a příplatkové digitální přístrojovky. Na ceny je zatím brzy, ale dosavadní Octavie III ale bude v Číně dále nabízena, i proto ta nová dostala označení PRO - u nás je neobvyklé, za velkou zdí tak nezřídka označují novější provedení dále prodávaných modelů stejného jména.



Nová Škoda Octavia PRO nabízena je v Číně a v zásadě jde o delší Octavii IV s drobnými vizuálními modifikacemi a specifickou technikou. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Faceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” motorem, jeho největší dnešní problém je jinde
11.3.202514 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
11.3.2025K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
11.3.2025Někdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
12.3.2025Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva