Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
17.2.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto vypadá, jako by bylo těhotné a každou chvíli mělo vypustit mladé. Jenže nic takového není odrazem reality, je prostě ošklivé. Jen si nejsme jisti, jestli nás víc odrazuje sedan. Anebo nám s žaludkem víc hýbe hatchback.
Quo vadis, Kia, chce se mi zvolat při pohledu na poslední novinky korejské automobilky. I když abych byl upřímný, rovnou se mi dere na mysl u nepublikovatelná odpověď. Jak jsem už párkrát zmínil, jsem majitelem Kie Cee'd druhé generace, které Peter Schrayer vetkl natolik nadčasový design, že i faceliftované verze byly spíš krokem zpátky. Generace třetí pak zpočátku rovněž kupředu nemířila, teprve až její omlazení z roku 2021 přivedlo Korejce zpátky na výsluní. Jakkoli je otázkou, jak tomu bude za dalších deset let.
Při pohledu na zcela nový elektromobil EV4 mám nicméně pocit, že Kia se snažila přijít s tak ošklivým vzhledem, aby lidé ani nemysleli na to, co vůz pohání. Nemáme tu totiž ani v nejmenším kandidáty na titul královny krásy, místo toho bude pouze sedan soupeřit s hatchbackem o to, který z nich hýbnul většině lidí žaludkem. Po ikonickém tygřím čumáku totiž vpředu nezůstal ani náznak, místo toho je třeba počítat s výrazným zešikmením přední kapoty, kdy po stranách trůní vertikálně stylizovaná světla a pod nimi vybrání nárazníku.
Protože jde hlavně o verze GT-Line, lze zrovna u nárazníků čekat u nižších úrovní výbavy trochu méně dramatu. Zda to ale je dále na škodu či naopak k užitku, je znovu na každém, Kia by nicméně obě verze měla naplno ukázat za deset dní, tedy 27. února. V té chvíli zjevně také zjistíme, s jakým designem litých kol lze počítat, neboť aktuálně představené dvoubarevně lakované devatenáctky vlastně pohled z boku ještě zhoršují. A je jedno, zda mluvíme o provedení, které se tváří jako třípaprskové, či o tom, které je stylizováno do čtverce.
Stejně tak je třeba vyčkat s pohledem do kabiny, jakkoli v tomto ohledu by nás již pomalu žádné překvapení čekat nemělo. EV4 totiž najede na stejnou stylizaci, s jakou je spojena celá elektrická rodina Kie. Počítat lze tedy s minimalismem, kdy většina ovládacích funkcí je již soustředěna na centrální obrazovku multimédií. Doufejme, že automobilka zapracuje na lepší intuitivnosti ovládání, hlavně co se týče deaktivace asistenčních systémů - kromě čínských aut totiž ty její fungují z celé branže snad nejhůř.
Po stránce mechanické pak lze očekávat víceméně totéž, s čím je spojena Kia EV3. Na výběr tedy bude mezi dvěma pakety baterií (58,3 a 81,4 kWh), s nimiž ale nejspíše bude spárován pouze vpředu usazený elektromotor naladěný na 204 koní. Dojezd se pak u větších akumulátorů natáhne na nějakých 600 km, ovšem pochopitelně pouze v teoretické rovině. V té praktické čekejme spíše 450 km. Ceny pak nejspíše stejně jako u EV3 budou startovat pod milionem korun, zatímco vrcholné provedení GT-Line pod 1 250 000 Kč nezamíří. Přemýšlíme nad tím, čím chce tohle auto zaujmout. Tedy pozitivně, negativních reakcí za design jistě získá dost.






Názor na design je siceb vždy věcí čistě subjektivní, ovšem na korejské novinky se opravdu nedá dívat ani za předpokladu, že patříte mezi dlouholeté fanoušky značky. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
včeraBMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Slyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
před 3 hodinamiVolvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
před 4 hodinamiElektromobily i podle nejnovějších dat ztrácí hodnotu mnohonásobně rychleji než ostatní auta, jsou pětkrát horší než diesely
před 6 hodinamiChorvaté ukázali auto snů, které v roce 2025 už nikdo nečekal. Má motor V10 bez turba zvládající 10 tisíc otáček
před 7 hodinamiTesla Cybertruck prošla crash testy s téměř dokonalým hodnocením, je to skutečně pevnost na kolech
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva