Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Stinger odhalila detaily pro Evropu, těší výkonem dieselu i rychlostí benzinu
18.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kia odhalila specifikace Stingeru pro evropské trh. Kromě verze s motorem CRDi můžeme očekávat i příchod benzinového čtyřválce a šestiválce.
Jednou z nejčastěji zmiňovaných novinek poslední doby je Kia Stinger. To ve výsledku není až tak překvapivé, Korejci totiž novým sedanem dokázali vskutku překvapit i ohromit. A vůz nás zaujal tak moc, že jsme se k němu museli ještě jednou vrátit. I tak jsme ale v případě technických detailů měli tu čest pouze s americkou variantou, která počítá s přeplňovaným dvoulitrem či vrcholnou 3,3litrovou jednotkou. Nyní ovšem značka pustila do světa také podrobná data evropského provedení, jenž bude osazeno rovněž dieselem.
Čtyřválec o 2,2litrovém objemu bude v případě modelu Stinger sloužit jako základní jednotka, přičemž na zadní kola posílá 200 koní a 440 Nm točivého momentu, jehož špička je k dispozici v pásmu 1 750 až 2 750 otáček. Zrychlení z klidu na stovku přitom dieselové verzi zabere 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak počítá s 225 km/h. Nejde tedy sice o dechberoucí dynamiku, zanedbatelná ale rovněž není, ostatně 200koňový čtyřválcový diesel stále není nic obvyklého.
Kromě motoru 2,2 CRDi ovšem bude Stinger rovněž v Evropě k dispozici s oběma výše jmenovanými benzinovými jednotkami - díky bohu. Dvoulitr přitom nabídne 255 koní, u 3,3litrového motoru V6 Turbo můžeme stejně jako Američané počítat s 370 koňmi. Tato varianta tak bude zvládat akcelerovat na stovku za 5,1 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 270 km/h, tedy skutečně tolik, kolik jsme hádali z amerických specifikací - převod maximáůly v mílích za hodinu vycházel na 269 km/h, zdálo se ale nepravděpodobné, že by si v Evropě Kia „nesáhla po sedmičce”.
Všechny tři jednotky počítají standardně s osmistupňovým automatem a již zmiňovaným pohonem zadních kol, systém 4x4 ovšem bude taktéž k dispozici, byť za příplatek. Diesel navíc v základu počítá se 17palcovými litými koly, za nimiž jsou schované menší brzdy než u benzinů, kde máme očekávat osmnáctky, respektive devatenáctky u šestiválce.
Tím nám nové informace končí, dále již můžeme zmínit pouze ty dříve oznámené. Stinger tedy počítá s délkou 4 831 milimetrů, šířkou 1 869 mm a výškou 1 400 mm. Mimo to disponuje rozvorem 2 906 mm. Oproti takovému BMW řady 3 je tak korejská novinka o takřka 200 milimetrů delší, 58 mm širší a 41 mm nižší. Mezi nápravami jí pak naměříme o 96 mm více.
Základem vozu se stalo modifikované šasí sesterského Hyundai-Genesis, přičemž 55 procent z něj je vyrobeno z odlehčené vysokopevnostní oceli. V rámci podvozku pak můžeme vpředu hovořit o vzpěrách MacPherson, vzadu pro změnu o víceprvkové nápravě. Značka dále zmiňuje naladění, jenž má „řidiči poskytnout optimální odezvu“.
Kia navíc vůbec poprvé použila adaptivní tlumiče zvané Dynamic Stability Damping Control, s nimiž je spárován volič jízdních režimů. Také ten se u korejské značky dosud neobjevil, přičemž u modelu Stinger nabízí pět módů. Upravována je přitom nejen tuhost tlumičů, ale také odezva odezva řízení s elektrickým posilovačem s variabilním poměrem.

































Evropská Kia Stinger nám byla dosud odhalena jen po stránce vizuální. Nyní již známe i podrobné technické parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva