Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Stinger odhalila detaily pro Evropu, těší výkonem dieselu i rychlostí benzinu
18.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kia odhalila specifikace Stingeru pro evropské trh. Kromě verze s motorem CRDi můžeme očekávat i příchod benzinového čtyřválce a šestiválce.
Jednou z nejčastěji zmiňovaných novinek poslední doby je Kia Stinger. To ve výsledku není až tak překvapivé, Korejci totiž novým sedanem dokázali vskutku překvapit i ohromit. A vůz nás zaujal tak moc, že jsme se k němu museli ještě jednou vrátit. I tak jsme ale v případě technických detailů měli tu čest pouze s americkou variantou, která počítá s přeplňovaným dvoulitrem či vrcholnou 3,3litrovou jednotkou. Nyní ovšem značka pustila do světa také podrobná data evropského provedení, jenž bude osazeno rovněž dieselem.
Čtyřválec o 2,2litrovém objemu bude v případě modelu Stinger sloužit jako základní jednotka, přičemž na zadní kola posílá 200 koní a 440 Nm točivého momentu, jehož špička je k dispozici v pásmu 1 750 až 2 750 otáček. Zrychlení z klidu na stovku přitom dieselové verzi zabere 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak počítá s 225 km/h. Nejde tedy sice o dechberoucí dynamiku, zanedbatelná ale rovněž není, ostatně 200koňový čtyřválcový diesel stále není nic obvyklého.
Kromě motoru 2,2 CRDi ovšem bude Stinger rovněž v Evropě k dispozici s oběma výše jmenovanými benzinovými jednotkami - díky bohu. Dvoulitr přitom nabídne 255 koní, u 3,3litrového motoru V6 Turbo můžeme stejně jako Američané počítat s 370 koňmi. Tato varianta tak bude zvládat akcelerovat na stovku za 5,1 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 270 km/h, tedy skutečně tolik, kolik jsme hádali z amerických specifikací - převod maximáůly v mílích za hodinu vycházel na 269 km/h, zdálo se ale nepravděpodobné, že by si v Evropě Kia „nesáhla po sedmičce”.
Všechny tři jednotky počítají standardně s osmistupňovým automatem a již zmiňovaným pohonem zadních kol, systém 4x4 ovšem bude taktéž k dispozici, byť za příplatek. Diesel navíc v základu počítá se 17palcovými litými koly, za nimiž jsou schované menší brzdy než u benzinů, kde máme očekávat osmnáctky, respektive devatenáctky u šestiválce.
Tím nám nové informace končí, dále již můžeme zmínit pouze ty dříve oznámené. Stinger tedy počítá s délkou 4 831 milimetrů, šířkou 1 869 mm a výškou 1 400 mm. Mimo to disponuje rozvorem 2 906 mm. Oproti takovému BMW řady 3 je tak korejská novinka o takřka 200 milimetrů delší, 58 mm širší a 41 mm nižší. Mezi nápravami jí pak naměříme o 96 mm více.
Základem vozu se stalo modifikované šasí sesterského Hyundai-Genesis, přičemž 55 procent z něj je vyrobeno z odlehčené vysokopevnostní oceli. V rámci podvozku pak můžeme vpředu hovořit o vzpěrách MacPherson, vzadu pro změnu o víceprvkové nápravě. Značka dále zmiňuje naladění, jenž má „řidiči poskytnout optimální odezvu“.
Kia navíc vůbec poprvé použila adaptivní tlumiče zvané Dynamic Stability Damping Control, s nimiž je spárován volič jízdních režimů. Také ten se u korejské značky dosud neobjevil, přičemž u modelu Stinger nabízí pět módů. Upravována je přitom nejen tuhost tlumičů, ale také odezva odezva řízení s elektrickým posilovačem s variabilním poměrem.
Evropská Kia Stinger nám byla dosud odhalena jen po stránce vizuální. Nyní již známe i podrobné technické parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva