Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní
2.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejské kombi překvapivě pohání dvoulitrový čtyřválec T-GDI, jež výkon přenáší na přední kola. Vzadu pak najdeme unikátní zavazadelník.
Stylové korejské kombi jsme si mohli představit již před dvěma týdny. V ten moment ovšem byly k dispozici hlavně fotografie, nikoliv informace. S těmi se roztrhl pytel nyní, neboť Kia pustila do světa oficiální tiskovou zprávu. Známe tedy rozměry modelu Sportspace, stejně jako můžeme poreferovat o motorovém či zavazadlovém prostoru. V obou případech můžete počítat se zajímavým překvapením, i když je otázkou, co z daných fines dorazí do produkce.
Kolem horké kaše ale nebudeme již nadále přešlapovat a rovnou zmíníme, že korejský koncept neužívá ke svému pohonu diesel či hybridní pohonnou jednotku, nýbrž dvoulitrový benzinový agregát T-GDI, který byl naladěn na 250 koní. Jízdní dynamika by tak rozhodně nemusela být marná, i když pohled na pohon předních kol a volič automatické převodovky asi v řadě fanoušků vzedmuté nadšení opětovně lehce zchladí.
Data o zrychlení z klidu na stovku však již Kia nezveřejnila, přesunout se tak můžeme k rozměrům, které počítají s délkou 4 855 milimetrů, šířkou 1 870 mm, výškou 1 425 mm a rozvorem 2 840 mm. Ve srovnání se stávající generací modelu Optima byl zvětšen hlavně prostor mezi nápravami (+45 mm) a šířka vozu (+40 mm), pročež lze i přes desetimilimetrový pokles na výšce očekávat uvnitř daleko více místa pro cestující i zavazadla.
Tím se dostáváme k prostoru pro bagáž, jehož objem zůstává i nadále neznámý. Tisková zpráva se místo toho zabývá hlavně osmadvaceti ocelovými koulemi, které jsou zasazeny do kůží čalouněné podlahy. Díky tomu (a nízko položené nákladové hraně) je usnadněno jakékoliv zakládání či vykládání zavazadel, přičemž po nastartování vozu se dotyčné koule zasunou o 3 mm do podlahy, aby nedošlo k posunu nákladu.
Zamířit můžeme do čtyřmístné kabiny, kde kromě hliníku a přírodní usně byl jedním ze základních stavebních prvků karbon. Zformována jsou z něj i opěradla sedadel, pročež lze počítat s jejich nízkou hmotností. Dá se ovšem předpokládat, že zrovna tato finesa do sériové výroby nedorazí. Kožené čalounění by ovšem Kia za příplatek nabízet mohla, stejně jako sadu metalických ozdobných doplňků.
Otázkou je pak dvojice digitálních displejů, z nichž jeden supluje přístrojový štít, a druhý najdeme na uprostřed palubní desky. Tato obrazovka je přitom duální, pročež kupříkladu spolujezdci umožňuje plné využívání palubní zábavy, aniž by rušil řidiče. Celý systém je přitom ovládán kruhovým ovladačem, který najdeme za voličem automatu, a jemuž v této činnosti napomáhají čtyři dodatečná tlačítka.
Touto dvojicí ovšem nemáme vyčerpány veškeré displeje, které jsou ve voze přítomny. Dále tu máme digitální zpětné zrcátko, které namísto reálného pohledu dozadu přenáší záběry pořízené zpětnou kamerou. Další dvojici obrazovek najdeme pod středovou opěrkou mezi zadními sedadly, jejíž vršek byl uzpůsoben transportu lyží. Stačí ji však zatlačit zpátky a objeví se dva tablety, jež je možné usadit na opěradlech předních sedadel.
Tím nám tisková zpráva končí, více se zřejmě dozvíme na ženevském autosalonu. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že zvenčí se vůz pyšní 20palcovými koly s karbonovými vsuvkami, jejichž design byl navržen tak, aby působil dynamicky i ve chvíli, kdy Kia Sportspace vyčkává na parkovišti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Kia Sportspace se v Ženevě pyšnila spíše pohledným exteriérem než unikátním zavazadelníkem
Kia Sportspace se vpředu pyšní 250 koňmi a vzadu 28 ocelovými koulemi, jež usnadňují nakládání a vykládání zavazadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 5 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva