Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Sportage 2014: facelift pro Evropu míří do Ženevy, s novým motorem 2,0 GDI
6.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejské SUV nově nabídne 166 benzinových koní namísto předchozích 163. Navýšení však dozná také průměrná spotřeba.
Modernizovanou Kiu Sportage jsme si představili již loni. V té době ale šlo pouze o korejskou a americkou verzi, tedy nikoliv modely určené pro Starý kontinent. Ten se na řadu dostává teprve nyní, přičemž veřejnou premiéru můžeme očekávat na autosalonu v Ženevě. Po stránce exteriérové nás ovšem mnoho překvapení nečeká, neboť evropský model se se nápadně podobá tomu korejskému. A to včetně mlhovek, které má ten americký pro změnu lehce odlišné.
Tímto doplňkem ovšem disponovala již verze před faceliftem. Nové jsou tak víceméně jen světlomety a nárazníky, s nimiž přichází odlišný výplet čelní masky. Pozměněna pak byla také selekce 16-, 17 a 18palcových litých kol, přičemž u modelů s výše postavenou výbavou dostanete střešní anténu v podobě žraločí ploutvičky namísto stávajícího „biče“.
Uvnitř pak korejská automobilka slibuje lepší kvalitu materiálů a hlavně vylepšené odhlučnění, které by mělo navýšit komfort. Palubní deska navíc dostala speciální nano-postřik, který by měl plasty na dotek změkčit. Nový je mimo to i přístrojový štít a pár zásahů doznala v horní části také středová konzole, její spodek však již zůstává u starého.
Zajímavou rošádu lze pak vysledovat v motorovém prostoru, kde předchozí benzinový dvoulitr CVVT o výkonu 163 koní nahrazuje pohonná jednotka GDI o stejném objemu. Ta však již produkuje koní 166, díky čemuž se zřejmě dočkáme lehce odlišné dynamiky. Spotřeba pak má vyrůst ze 7,5 l/100 km na 7,8 litru na sto kilometrů.
V rámci 1,6litrového motoru a dvou dieselových pohonných jednotek (1,7 CRDi a 2,0 CRDi) nás ale již změny nečekají, přičemž podle prvních zpráv by se příliš neměly hýbat ani ceny. Na ty si ale zřejmě budeme muset počkat do zmiňované Ženevy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Facelift Kie Sportage se v Ženevě představil i v populární bílé barvě, která korejskému SUV opravdu sluší
Kia Sportage nabízí hlavní prvek modernizace pod kapotou. A to v podobě dvoulitrového benzinového motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva