Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Soul 2013: tváří se jako po faceliftu, s předchůdcem ale mnoho společného nemá
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Soul sice vypadá jako po důkladnější modernizaci, ve skutečnosti se však díváte na zcela novou, již druhou generaci, která slaví svou premiéru v New Yorku.
Z českého ale třeba i maďarského trhu se Kia Soul kvůli malému zájmu zákazníků potichu stáhla, Korejce však taková ztráta trápit nemusí. Jsou místa, kde se jim s jejich trochu zvláštním crossoverem pořád daří a prodávají dál. Navzdory tomu však Soul imunní vůči věku není, což připustila i samotná automobilka a na newyorském autosalonu představila jeho druhou generaci.
Ve vnějších tvarech novinky se viditelně odráží inspirace některými detaily loňského konceptu Track'ster, svým designem navrženým v kalifornském studiu značky se ale od původní předlohy příliš nevzdaluje. Méně informované by vůz snadno mohl přesvědčit, že se jedná o pouhý facelift, opak je však pravdou. Soul je postaven na nové, identicky koncipované platformě s revidovanými vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu, díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli se však podažilo zvýšit torzní tuhost karoserie téměř o třicet procent.
Ačkoli to z fotografií poznat nelze, původní nezůstaly ani základní rozměry. Druhá generace Soulu má rozvor prodloužený o 20,3 mm na celkových 2 570 mm, výška zůstala identických 1 610 mm a šířka činí rovných 1 800 mm (+ 15,2 mm). Délku auta, případně její změnu automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje, místo toho se ale chlubí o 60,9 mm širším vstupem do zavazadlového prostoru s objemem zvětšeným o 14 litrů a nárůstem prostoru pro posádku ve všech měřených směrech.
Že jde o zbrusu nový automobil, dokládá Soul především novým interiérem. Kia zdůrazňuje především kvalitnější, měkčené plasty, velký TFT displej na středové konzoli, připojení před USB a bluetooth, za příplatek dodávané elektrické ovládání předních sedadel, ale především kvalitnější odhlučnění celé kabiny a o cirka 20 mm tenčí sloupky A zlepšující výhled z vozu šikmo vpřed. Součástí výbavy je rovněž systém Flex Steer, umožňující řidiči navolit jeden ze tří (Comfort, Normal a Sport) režimů upravujících míru zapojení elektrického posilovače řízení.
Protože se nová Kia Soul představila ve Spojených státech, informace o motorizacích se omezují pouze na benzínové pohonné jednotky. Tím pádem nevíme, co bude mít crossover pod kapotou v EU, v Americe ale bude k mání atmosférická šestnáctistovka GDI s výkonem 132 koní při 6 300 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 160 newtonmetrů při 4 850 ot./min. Vrcholnou motorizací se stane přepracovaný čtyřválec 2,0 GDI s výkonem 166 koní při 6 200 ot./min. a 205 newtonmetry při 4 000 otáčkách. Pro oba agregáty bude k dispozici buď šestistupňový manuál, alternativně šestistupňová automatická převodovka.
Termín zahájení prodeje Soulu, případně jeho příchod do Evropy tisková zpráva nezmiňuje, stejně tak ani ceny.
Druhou generaci Soulu představila automobilka s dvojicí nových laků Solar Yellow a Inferno Red
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 27 minutami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:21 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 17:13 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch