Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Sorento 2015: nová generace pro Evropu do detailu nejen obrazem
29.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Sorento má být pohodlnější i bezpečnější. Pohon zajistí 4 motory, u nás může být nabídka chudší.
Korejská Kia do Paříže přiveze kromě diesel-elektrické Optimy T-Hybrid, faceliftovaného Ria 2015 a modernizované Vengy 2015 také nové SUV Sorento. O něm pochopitelně neslyšíme poprvé, čest jsme měli i s evropskou verzí, teď si jej ale můžeme do detailu prohlédnout na zatím největší fotosadě a k ní přidat i vybraná technická data.
Zvenčí nové Sorento někomu může připomínat vozy Volkswagenu nebo Audi, zejména tedy částečně LEDkovými zadními světly. Vepředu již má LEDkové denní svícení kdeco, příď je spíš robustnější variací na ostatní modely tohoto výrobce. Oplastování kolem dokola, tvářící se jako ochranné, berme u SUV za samozřejmost. Přesto však, alespoň podle zveřejněných fotografií, se bude Sorento cítit lépe na asfaltu - ani jedna fotka není na nezpevněném povrchu.
Třetí generace Sorenta dostala oproti té dosluhující do konstrukce více než dvojnásobek vysokopevnostní oceli. To by mělo znamenat mimo jiné i snížení hmotnosti, avšak tato čísla před sebou ještě nemáme. Co už víme, je, že se podvozku dostalo mnohých vylepšení pro lepší pohodlí a ovladatelnost zároveň. Zadní náprava má větší uložení a tlumiče pro pohodlnější jízdu na dvou zadních řadách sedaček. Motor dostal lepší odhlučnění i větší silentbloky pro utlumení vibrací a řízení má nabídnout lepší cit díky novému elektrickému posilovači.
Motory budou nabízet od 172 do 270 koní. Benzínové budou dva, menší bude mít objem 2,4 litru a čtyři válce, větší 3,3 litru a šest válců. Po stránce dieselů v Sorentu najdeme dvoulitrový a 2,2litrový čtyřválec. V Evropě by měl být k mání jen ten větší z nich a očekává se, že právě s tímto motorem si Sorento pořídí nejvíce zákazníků. Zda u nás uvidíme i benzínový šestiválec, zatím nevíme, ale pro dosluhující generaci v nabídce např. české Kie není, tam vidíme jen 2,4litrový přímovstřikový benzínový motor.
Interiér nabídne tři řady sedadel a všechny budou mít vlastní výdechy klimatizace. Ze třetí řady toho asi nebude moc vidět ven, ale zase si tam s měkkým polštářem možná snáze opřete hlavu o robustní D-sloupek. A vzadu je ještě trocha místa pro zavazadla, i když na týdenní dovolenou v šesti lidech to nebude. Jak je také vidět na obrázcích, přední sedadla budou alespoň v nejvyšší výbavě vyhřívaná i ventilovaná a očekávejme také nejméně dvouzónovou klimatizaci. A s určením převážně na asfalt to také možná nebude tak horké, protože na jednom z obrázků je vidět tlačítko uzávěrky středového diferenciálu.
Jak již bylo zmíněno, oficiální představení očekávejme už ve čtvrtek na pařížském autosalonu. Tam bychom se mohli dozvědět více detailů o výbavě a motorech - které budou všechny určitě mít nižší papírovou spotřebu - a také, kdy se nové Sorento dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


















































Kia Sorento třetí generace sází na více pohodlí, docílí ho zejména úpravami podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 7 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 10 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch