Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Provo: koncept korejského Nissanu Juke je venku, chce provokovat
2.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nový „svérázný městský koncept“ se představí již za pár dní v Ženevě. Vůz by měl předznamenávat budoucí kompaktní crossover.
Doplněno 4.3. V souvislosti s víkendovým únikem oficiálních fotech vydala korejská Kia také novou sadu snímků a zároveň i tiskovou zprávu ke svému konceptu Provo. Ten by na základě dobrých ženevských reakcí měl posloužit jako základ pro budoucí crossover, který ovšem s největší pravděpodobností nepůjde po krku Nissanu Juke. Pod odvážným zjevem se totiž skrývá platforma z modelu Rio, díky níž je koncept Provo na Juke snad ať příliš malý, a to i přes změnu dimenzí, které byly nataženy na délku 3,88 m, šířku 1,77 m, výšku 1,35 m a rozvor 2,35 m. Budoucí novinka by tak i přes jisté úpravy týkající se přerodu konceptu na sériovou verzi měla být menší než Kia Venga či Soul.
V souvislosti s odvážnými tvary nepřekvapí ani pohonné ústrojí. Kia totiž pod kapotu malého kupé napěchovala 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 204 koní i elektromotor dodávající dalších 45 koní. Ty lze přitom pomocí stisku tlačítka využít na elektrickou jízdu, informace o dojezdu či bateriích ovšem aktuálně nejsou k mání. Víme pouze tolik, že do výroby by se tento hybridní systém v této formě dostat neměl. Opak se ale má týkat nové sedmistupňové dvouspojkové převodovky, kterou si Kia vyvinula sama.
Dalším prvkem, na který budeme muset také zapomenout, je čelní maska. Respektive její „tygří nos“, ve kterém čelní světlomety formuje 850 malinkatých diod. Ty je možné přepínat do tvaru denního světla, dálkového či dokonce do závodních paprsků. Možné je rovněž obstarání vizuálního doprovodu pro nějakou diskotéku, pokud by byl zájem. S ohledem na komplexnost a nákladnost se ovšem dá počítat s tím, že do produkce dorazí o trochu méně složitá forma.
Tím dostupné informace o korejské novince víceméně končí. Zmínit totiž již můžeme pouze unikátní přední sedadla, která přístup k těm zadním umožňují po posunutí ke středu vozu, nikoliv konvenčně dopředu. S ohledem na rozměry vozu je ale jasné, že tím pádem dozadu nacpete snad jen kojence. Ovšem bez dětské autosedačky.
Na ženevském autosalonu momentálně probíhají poslední přípravy před úterním zahájením. Rušno ovšem není pouze na výstavišti Palexpo, ale také na internetu, kde se začínají odhalovat dosud neviděné nebo jen částečně představené koncepty. Druhý případ se týká i chystaného crossoveru značky Kia, který předznamenává dvoudveřové „kupé” Provo. To jsme si na prvních oficiálních nákresech mohli prohlédnout již na konci ledna, teprve nyní však došlo k představení karoserie ze všech stran a také k prvnímu nahlédnutí do interiéru.
Dá se pochopitelně předpokládat, že během cesty z autosalonu do výroby koncept o pár designových prvků přijde a nějaké nové přidá. Značka ovšem prohlašuje, že konkurence pro Nissan Juke má být co nejprovokativnější, s čímž očividně souvisí i název konceptu. Novinka by tak mohla být nejodvážněji stylizovaným korejským vozem všech dob.
Od produkce nás ale momentálně určitě dělí několik měsíců, na finální podobu si proto budeme muset chvilku počkat. Stejně jako na upřesnění technických parametrů. Agresivně stylizovaný přední nárazník, mohutný zadní difuzor a dvojice koncovek výfuku by ovšem mohly naznačovat, že mimo hru nemusí být ani verze GT vybavená motorem 1,6 Turbo o výkonu 204 koní.
Více nám o budoucím crossoveru, jehož délka jen těsně přesáhne čtyři metry, Kia prozradí v Ženevě. Na nějaké konkrétnější data ale zřejmě přijde čas až v září ve Frankfurtu nebo v listopadu v Los Angeles.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Koncept Kia Provo se snaží být co nejprovokativnější. Předznamenávat má nový crossover, který bude s délkou tesně přes čtyři metry konkurencí pro Nissan Juke
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva